Jos katotaan missä Honda oli viime vuonna, niin lähes mahdotontahan sieltä on yhtäkkiä hypätä ihan kärkeen.
Peesaan JML82:sta tässä asiassa. Sääntömuutokset antaa mahdollisuuden suuriinkin nousuihin - erityisesti tässä tapauksessa.
Brawn on kaikkien aikojen menestynein tekninen johtaja, joten on ihan luonnollista, että hänen tiiminsä pystyy hyötymään muutoksista muita enemmän. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että Brawn tuli taloon vasta viimekaudeksi - ja niin myöhään, ettei pystynyt enää tekemään juuri muuta kuin toteamaan, että auto on huono. Tästä johtuen päättivät jo hyvissä ajoin keskittyä ensi (eli kohta alkavaan) kauteen.
Näen tässä neljä asiaa, jotka tukee tallin nousua viimekaudesta:
+ kyseessä on tallin eka Brawnin alaisuudessa suunniteltu auto, joten sen pitäisikin olla parempi kuin aikaisemmat
+ 2008 autoa ei kehitetty juurikaan, mikä sai auton näyttämään vieläkin huonommalta verrattuna niihin, jotka kehittivät autoaan koko kauden
+ 2009 autoa talli on kehittänyt pidempään kuin muut, mistä on tavanomaista enemmän hyötyä nyt, kun säännöt muuttuivat paljon
+ huippusuunnittelijat hyötyvät eniten kun säännöt muuttuvat
Ei tämä tarkoita, etteikö Brawnin vauhdissa voisi olla vähän sponsorien metsästys-lisää, ihmettelisin, jos eivät kaikkeaan tekisi niiden hankkimiseksi. Mutta vauhti saattaa olla oikeastikin hyvää (itse ainakin toivon niin). Yllä mainituista syistä johtuen luotan Brawnin vauhtiin paljon enemmän, kuin jos kyseessä olisi esim. Force India.
No, muutaman viikon päästähän se nähdään.