F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Minusta vähän tuntuu, että nuo toiveet ovat ristiriidassa. Se, kumpi McLarenin heikosta autosta enemmän kärsii on mielestäni juuri Heikki. Heikki ei ole Lewisin tasoinen kuski, joten romahtaa vielä tätäkin alemmas. Lewis on enemmän taistelijaluonne, joten kykenee paikkaamaan hanskalla auton heikkouksia Heikkiä enemmän. Varsinkin märällä. Tosin virheitäkin tulee sitten enemmän.

Epäilen myös, että tallissa saattaa tulla houkutus panostaa vain toiseen autoon, että edes yksi kuski saataisiin mahdollisimman korkealle. Vähän niin kuin Rellulla.
Mutta toisaalta:
Vuonna 2005, kun Ferrari oli heikko niin Rubens Barrichello pystyi useasti lyömään Schumacherin varsinkin alkukaudesta. Vaikea sanoa, kun ovat eri henkilöitä, mutta jotain samaa Schumacherin ja Hamiltonin olemuksessa on.:idea:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minusta vähän tuntuu, että nuo toiveet ovat ristiriidassa. Se, kumpi McLarenin heikosta autosta enemmän kärsii on mielestäni juuri Heikki. Heikki ei ole Lewisin tasoinen kuski, joten romahtaa vielä tätäkin alemmas. Lewis on enemmän taistelijaluonne, joten kykenee paikkaamaan hanskalla auton heikkouksia Heikkiä enemmän. Varsinkin märällä. Tosin virheitäkin tulee sitten enemmän.

Epäilen myös, että tallissa saattaa tulla houkutus panostaa vain toiseen autoon, että edes yksi kuski saataisiin mahdollisimman korkealle. Vähän niin kuin Rellulla.
Voi olla näinkin.
Mutta jos otetaan vertailuksi vuosi 2007, niin mikään ei osoita että Hamilton olisi parempi taistelija, parempi märällä tms. Minusta Heikillä olisi oikiasti mahikset päihittää Hamilton heikoimmilla autoilla (Lewis ihmeissään ku ei pärjää jne).. Toki jos siis Heikki saa vapaasti ajaa kovaa. Uskon kyllä että saa, eihän siellä se tilanne ole ollenkaan sama kuin Renaultilla, siis kuskien tasojen puolesta.

Järkiä ku käyttävät niin oikein kiristävät molempien tahtoa voittaa toinen, vaikka se varmasti maksimissa jo on.

Jos auto on heikko, niin ei silloin pystytä panostamaan mestaruuteen samalla tavalla. Tämä meinaa sitä, että talli pisteet tulee peliin mukaan, jos ne tallia kiinnostaa.. Ja tallipisteitähän tulee enempi 3 ja 4 sijasta kuin pelkästä 3 sijasta.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Ilta-Sanomat taas ihan pihalla:
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/t/formula1/
"Tuplamestari pitää Brawn GP:n ilmiömäistä vauhtia silmänlumeena"
IS 12.03.2009 17:09 sanoi:
Renaultin espanjalaiskuski Fernando Alonso ei ole hätkähtänyt uuden tulokkaan, Brawn GP:n hurjasta aloituksesta. Brawnilla etenkin Jenson Button on ollut heti ensimmäisissä testeissä yllättävän kovassa liidossa.

Kaksinkertainen maailmanmestari Alonso uskoo vireen olevan kuitenkin enemmänkin sponsoreiden houkuttelua, kuin todellista suorituskykyä. Alonson mukaan talli ajaa erityisen pienillä polttoainemäärillä rynniäkseen otsikoihin kauden alla.

- Se, että he ovat ensimmäisissä testeissään noin nopeita, ei ole normaalia, uutistoimisto Reuters kertoo Alonson sanoneen.

- Totuus on se, että heillä on auto, jota Honda ryhtyi vuonna 2007 kehittelemään tätä kautta varten. Sen voi nähdä auton mallista, sillä se on hyvin yksityiskohtainen ja muihin verrattuna erilainen auto.
Jos noita IS:n tulkintoja vertaa Alonson kommentteihin, ei voi kuin ihmetellä, mistä ne repivät noita juttujaan silmänlumeesta. Ei näin.:nope:
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
McLaren-pomo: Vaisuuden syyt löydetty

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/836294

Whitmarsh myöntää jo tässä vaiheessa, että Melbournessa ei ajeta voitoista. Muuten tuollaista melko ympäripyöreää mediapuhetta, jolla yritetään valaa uskoa tukijoihin. Ainahan tallipomot ovat heti kertomassa medialle, että "ongelmat/vika on paikallistettu ja työskentelemme sata prosenttisesti niiden parissa" kun joitain ongelmia ilmenee esim. teknisen keskeytyksen muodossa.

Selvästi suoraselkäisempi kaveri tämä Whitmarsh, kuin Dennis joka ei olisi ikinä myöntänyt tässä vaiheessa, että voitosta ei ajeta kauden avauskisassa. Sille.:alppu:
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Mahdotonta tietty olla varma mutta oletko ihan ällikällä lyöty jos Macci sattuukin menemään kärjen vauhtia Australiassa?
Olen. Ei tuollaisessa bluffaamisessa olisi mitään mieltä. Ei kilpakumppanit hidasta omien autojensa kehittelyä, kun yksi ennakkuosikeista myöntää olevansa perässä.

Varmasti vielä kurovat eroa kiinni ennen avauskisaa, mutta 1-2s/kierros kahdessa viikossa? En usko. Voivat olla kärjen tuntumassa, eivät vauhdissa.
 

antimikael

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
313
Sijainti
Tampere
kyllä mäkkärit on aikas syvällä suossa jos koko runko rakenteen aero on perseellään, aika kiire tulee tonne ausseihin jos meinaavat olla podiomilla. melkein kaiken uudelleen suunnittelu ja eikös tommosta monokokkia rakenna jo pari viikkoo....???
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Massa: Ferrari ei ole nopein
13.3.2009,18:39:48

Ferrari päätti talvitestinsä torstaina Barcelonassa ja seuraavan kerran tallin autot nähdään radalla vasta kauden 2009 avausviikonloppuna Melbournessa kahden viikon kuluttua. Viime kaudella hopealle sijoittunut Felipe Massa kertoi Autosportille olevansa tyytyväinen Ferrarin testiviikkoon, mutta hänen mukaansa Ferrarin auto ei ole nopein.

- Talven 20 testipäivänä olemme parantaneet autoamme paljon. Olemme nyt sillä tasolla kuin odotimme olevamme ennen Melbournea. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen kilpailukykyymme muihin verrattuna. Brawn tekee poikkeuksen, koska he olivat tällä viikolla lyömättömiä, Massa kertoi.

- Tällä hetkellä meillä ei ole nopein auto ja olisin sanonut samaa ennen Barcelonan testejä. Katsotaan miten kulkee Australiassa, Massa lisäsi.

Samalla Massa kertoi, ettei hän voi ottaa tarkemmin kantaa McLarenin ja Brawnin kilpailukykyyn, koska ei tiedä yksityiskohtia.

- Voimme vain tarkastella kierrosaikoja. Aerodynaamisia ratkaisuista en ole oikea henkilö antamaan arvioita, koska en ole insinööri, Massa totesi.

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=146816
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
kyllä mäkkärit on aikas syvällä suossa jos koko runko rakenteen aero on perseellään, aika kiire tulee tonne ausseihin jos meinaavat olla podiomilla. melkein kaiken uudelleen suunnittelu ja eikös tommosta monokokkia rakenna jo pari viikkoo....???
Tekisi Hamiltonille ihan hyvää ajella keskikastin autolla ensi kausi. Voisi ylpeästä kukkopojasta kasvaa vaikka mies.

Heikin kannalta voisi olla vain hyvä, jos alla ei olisi voittaja-auto. Paineet vähenisivät ja tulokset ehkä paranisivat.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Ei voi kun ihmetellä näitä puheita, ettei nykypäivän kuljettajat osaisi ajaa kilpaa useamman kuljettajan kesken. Myös Hamilton on tullut aina kartingista asti formuloihin, alhaisemmissa luokissa on oikeasti joutunut vääntämään sijoituksesta. Ja sitten kun he tulevat sarjaan, jossa on reilusti vähemmän mies-miestä vastaan tilanteita, eivät he yhtäkkiä osaisi ajaakaan sellaisessa tilanteessa? Kyllä se on nähty, että parhaat kuljettajat osaavat ajaa tilanteessa kuin tilanteessa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ei voi kun ihmetellä näitä puheita, ettei nykypäivän kuljettajat osaisi ajaa kilpaa useamman kuljettajan kesken. Myös Hamilton on tullut aina kartingista asti formuloihin, alhaisemmissa luokissa on oikeasti joutunut vääntämään sijoituksesta. Ja sitten kun he tulevat sarjaan, jossa on reilusti vähemmän mies-miestä vastaan tilanteita, eivät he yhtäkkiä osaisi ajaakaan sellaisessa tilanteessa? Kyllä se on nähty, että parhaat kuljettajat osaavat ajaa tilanteessa kuin tilanteessa.
Hamiltonin mainetta tais "pilata" ensimäisellä kaudella ja viime kauden alussa tehdyt virheet, jos oli huonomilla sijoituksilla. Pitää muistaa, että Lewiksella oli kokemusta vähän ja ekalla kaudella maailmanmestari tallitoverina. Paineet on olleet sen mukaiset
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Pitää muistaa, että Lewiksella oli kokemusta vähän ja ekalla kaudella maailmanmestari tallitoverina. Paineet on olleet sen mukaiset
Mitä paineita oli keltanokalla kun kaksinkertaiseen maailmanmestariin kiinnittyi kaikki odotukset? Ei mitään muuta kuin omat ja itseaiheutetut. 08 tilanne olikin jo täysin eri.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Mitä paineita oli keltanokalla kun kaksinkertaiseen maailmanmestariin kiinnittyi kaikki odotukset? Ei mitään muuta kuin omat ja itseaiheutetut. 08 tilanne olikin jo täysin eri.
Olisikohan sellaista painetta, että pitäisi kestää maailmanmestarin kyydissä. Varsinkin kun ajaa huipputallissa. Eri juttu se on ajaa Fernando Alonson kanssa Mclarenilla kuin esimerkiksi Heikki Kovalainen Fisichellaa vastaan. Alonson vauhti on eri planeetalta kuin Fisichellan. Jos Hamilton ei olisi kestänyt Alonson vauhdissa, olisiko ruvettu puhumaan kuin Heikistä nyt?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olisikohan sellaista painetta, että pitäisi kestää maailmanmestarin kyydissä.
No sitä ei kauan tarvinnut todistella, kun se oli selvää aika pian että kestää. Eli se niistä paineista. Viimeistään Monacoon mennessä Lewis oli jo valmis haastamaan Alonson ja vaati tasapuolista kohtelua. Ja sieltä se suukopukin alkoi.

Ja eihän Lewis omia virheitä paljon ensimmäisellä kaudella tehnytkään.
 
Viimeksi muokattu:

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
'McLaren in emergency talks over performance'
13 March 2009

The McLaren team held a crisis meeting at their base in Woking yesterday, it has been revealed. Lewis Hamilton joined the meeting after returning from the Barcelona test to join team-mate Heikki Kovalainen, Team Principal Martin Whitmarsh and senior members of the team's technical crew.

Having introduced a new scheduled aerodynamic update for this week's Barcelona test - featuring modifications to the car's floor - the MP4-24 was significantly off the pace for both drivers, with Hamilton's final time of Thursday almost two full seconds slower than the fastest from Rubens Barrichello's Brawn entry.

Despite one more four-day test still to come in Jerez next week, Whitmarsh was pessimistic when describing the car's on-track displays so far: "I don't think we have done a good enough job, there is no point hiding from that face - we just have to get our heads down and work hard to fix it. We will rectify the problem as quickly as we can, even though that might not be as quickly as we would like," he is quoted as saying by The Guardian.

The lack of pace of the 'silver arrows' was only emphasised this week by the lap times of the two Brawn cars, as Button and Barrichello are powered by identical Mercedes engines to those in the McLarens. "For the moment we must assume that the Brawn is as quick as it looks and that the McLaren is as slow as we are," Whitmarsh continued. "We believe we do not have the aerodynamic performance that we need, but teasing more speed out of a Formula 1 car very seldom involves a silver bullet. We have to be realistic and pragmatic about this and it will take time to rectify the problem. However, Lewis won the World Championship with us last year and knows we have the potential to do it again."
-GPUpdate.net
Näitä "uutisia" nyt riittää, mutta herkutellaan nyt vähän aikaa, kun ei tiedä milloin taas seuraavan kerran tapahtuu vastaavaa :)
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
However, Lewis won the World Championship with us last year and knows we have the potential to do it again."
viittaako whitmarsh potentiaalilla mäkin kykyyn varastaa piirustuksia? ja meinaavatko he siis käyttää sitä kykyään uudelleen? :eek:
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Luotettavuus Ferrari-pomon huolenaihe
14.03.2009 17:02

Ferrarin F1-tallin F60-auton nopeus on tallipäällikkö Stefano Domenicalin mukaan kunnossa, mutta auto ei ole testeissä kestänyt toivotusti.

- Olemme tyytyväisiä automme suorituskykyyn, mutta meillä on edelleen työtä tehtävänämme luotettavuuden suhteen. Viime vuonna näimme, kuinka tärkeitä ovat luotettavuus ja pienet yksityiskohdat: meidän täytyy työskennellä paljon uutterammin sillä saralla, Domenicali sanoi.

Brawn GP:n tämänviikkoinen testivauhti sotki Domenicalin ennakkoarviot tallien voimasuhteista.

- Heidän suorituskykynsä oli uskomattoman yllättävää. Heitä täytyy seurata tarkasti. Uskomme lukeutuvamme kilpailukykyisimpien tallien joukkoon, mutta edelleen on monia tuntemattomia tekijöitä.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/836872

***

" Ferrari-pomo: Olemme epäedullisessa asemassa "
http://www.urheiluviikko.net/ferrari-pomo-olemme-epaedullisessa-asemassa/25674/
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös