Ecclestoneahan ei kuulemma kiinnosta jos britti-GP jäisi ajamatta (siis jos Donington ei ehtisikään mukaan ensi vuoden kalenteriin), edelleen varmaan kyrsii kun hänen suuria vaatimuksiaan upeista uusista varikkotiloista Silverstoneen ei kuunneltu. Noh, Etelä-Koreaan ja muihin riisivaltioihin sitten :thumbfh:Britannian GP:n tapaus myös hieman ihmetyttää.
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090314081824.shtmlEcclestone said that if Donington does not join the calendar as scheduled, it will provide a place for another host nation, not for Silverstone.
"We left there because I'm trying to improve facilities throughout the world," he explained, "and when I get people to build new circuits to the standard which we're trying to reach, how can we go back to Silverstone?" I negotiated a deal for them many years ago to give them enough money to build what we wanted. They didn't build it," added Ecclestone.
Se ei ole ollut kilparata enää vuosiin. Se on testirata, jolla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia järjestää F1-luokan kilpailua ('fasiliteetit' puuttuvat). Sen muuten omistaa Ecclestone itse.Minkä ihmeen takia Ranskaan pitää rakentaa uusia ratoja kun Paul Ricard olisi tarjolla ja hyväksi todettu?
Ei tietenkään. Ei yhden vuoden takia lähdetä tekemään sen suuruusluokan investointeja. Diilin pituus on 10 vuotta. Silverstonella ei ole paluuta ennen varikoiden uudistamista.Britannian GP:n tapaus myös hieman ihmetyttää. Onko asia niin että Doningtonilla olisi paikka vain yhdeksi vuodeksi ja tuon jälkeen Silverstonella olisi mahdollisuus palata takaisin?
Sama homma. Odotan upeita puitteita ja toivottavasti hyviä kilpailuja tuolla radalla.Itselläni ainakin on hyvin korkeat odotukset Abu Dhabista.
Joiltain vanhoilta rataomistajilta on päässyt unohtumaan, että niitä fasiliteettejakin pitäisi joskus päivittää. Ei niitäkään taida hirvittävästi kiinnostaa, kun luulevat, että pelkkä olemassaolo riittää ikuisesti mukanaoloon.Pääsikin unohtumaan että hyvä rata on nykyään vasta sijalla kaksi (tai kolme) Vähät perinteistä ja faneista kunhan "fasiliteetit" ovat kohdallaan.
Pidätkö ohituksista? Kaudella 2006 Shanghaissa niitä nähtiin eniten, kaudella 2007 toiseksi eniten ja kaudella 2005 kolmanneksi eniten kaikista kyseisen kauden kisoista.J.J pulli sanoi:Eikä Kiinassakaan ole tapahtunut mitään muuta mielenkiinotoista kuin Lewiksen legendaarinen keskeytys, turha rata sekin.
Kalenteriin lisää ratoja, joilla ei nähdä ohituksia?Tommi123 sanoi:ja mukaan jerez ja san marino
Niinhän tuo omistaa, tiedetään. Paul Ricard on kuitenkin paikka josta saisi F1-mitat täyttävän kilparadan.Se ei ole ollut kilparata enää vuosiin. Se on testirata, jolla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia järjestää F1-luokan kilpailua ('fasiliteetit' puuttuvat). Sen muuten omistaa Ecclestone itse.
Mikä on nykyään sataprosenttisen varmaa Formula ykkösissä? Varsinkin jos jo ensimmäinen vuosi on kysymysmerkki? Olisin odottanut Silverstonen ja Doningtonin välillä edes mahdollisuutta vuorotteluun Hockenheimin ja Nürburgringin sekä Fujin ja Suzukan tapaan.Ei tietenkään. Ei yhden vuoden takia lähdetä tekemään sen suuruusluokan investointeja. Diilin pituus on 10 vuotta. Silverstonella ei ole paluuta ennen varikoiden uudistamista.
Pitäisikö tälle foorumille kirjoitetuilla kommenteilla olla 100 %:n varmuuden takuu?Mikä on nykyään sataprosenttisen varmaa Formula ykkösissä? Varsinkin jos jo ensimmäinen vuosi on kysymysmerkki?
Tuskinpa, mutta rajansa kaikella. Kun nyt Kiinan puheeksi otit, niin tuo on malliesimerkki radasta joka omaa kovastikin koreat puitteet mutta sisältöä ei ole vähääkään.Joiltain vanhoilta rataomistajilta on päässyt unohtumaan, että niitä fasiliteettejakin pitäisi joskus päivittää. Ei niitäkään taida hirvittävästi kiinnostaa, kun luulevat, että pelkkä olemassaolo riittää ikuisesti mukanaoloon.
Mitä tarkoitat sisällöllä?Kun nyt Kiinan puheeksi otit, niin tuo on malliesimerkki radasta joka omaa kovastikin koreat puitteet mutta sisältöä ei ole vähääkään.
Onneksi tämä huippujännittävä vuoden 2008 kisailu vähän kompensoi tuota tilastoa. Ja nuo edelliskausien sadekisat nyt tietty lisäävät ohituksia.Pidätkö ohituksista? Kaudella 2006 Shanghaissa niitä nähtiin eniten, kaudella 2007 toiseksi eniten ja kaudella 2005 kolmanneksi eniten kaikista kyseisen kauden kisoista.
Tylsä, mielenkiinnoton ja sieluton rata. Sadekeli nyt tosin tekee Hungaroring-nimisestä pannukakustakin huippumielenkiintoisen ja ohitusrikkaan siinä missä Kiinan pyörityksestäkin.Mitä tarkoitat sisällöllä?
Kuskit ainakin tuntuvat tykkäävän:
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/10/6922.html
(Modet: Tämän ratakeskustelun voisi siirtää moottorirataketjuun.)
Kyllä, pidän ohituksista. Lähinnä nyt tarkoitin tosiaan vuoden 2008 umpitylsää kisaa, enkä ajatellut vuosien 2006 & 2007 ohituskekkereitä, ne kuitenkin johtuivat äärimmäisen vaihtelevista olosuhteista, jotka muuten voivat saada tylsän radan kisat todella mielenkiintoisiksi. Vuoden 2005 kisasta ei nyt ole pahemmin muistikuvaa. Get the point?Pidätkö ohituksista? Kaudella 2006 Shanghaissa niitä nähtiin eniten, kaudella 2007 toiseksi eniten ja kaudella 2005 kolmanneksi eniten kaikista kyseisen kauden kisoista.
Sateen mahdollisuus tavallaan kuuluu radan ominaisuuksiin. Sama suuri sateen riski pätee esim. Spahan ja Japanin ratoihin, erityisesti Fujiin.Kyllä, pidän ohituksista. Lähinnä nyt tarkoitin tosiaan vuoden 2008 umpitylsää kisaa, enkä ajatellut vuosien 2006 & 2007 ohituskekkereitä, ne kuitenkin johtuivat äärimmäisen vaihtelevista olosuhteista, jotka muuten voivat saada tylsän radan kisat todella mielenkiintoisiksi.
En minäkään tarkemmin paina mieleen mitä minäkin vuonna tapahtui, mutta kyllähän 2005 loppujen lopuksi ihan mieleenpainuvia sattumuksia oli:Vuoden 2005 kisasta ei nyt ole pahemmin muistikuvaa. Get the point?
Heh heh... Ja siinä olikin paljon tapahtumia.En minäkään tarkemmin paina mieleen mitä minäkin vuonna tapahtui, mutta kyllähän 2005 loppujen lopuksi ihan mieleenpainuvia sattumuksia oli:
- Schumi törmäsi Minardiin lähtöruutuunajokierroksella
- Montoya irrotti viemärinkannen aiheuttaen toisen kahdesta Safety Carista
- Fisichellaa rankaistiin Kimin estämisestä varikolletulossa luoden käytännössä uuden säännön
- Alonso lauloi We are the Championsia Team Radiossa