F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jättäisivät sen kerssin suosiolla pois avauskisasta. Siihen suurin osa vioista on testien aikana kohdistunut. Olisi noloa keskeyttää avauskisassa jonkin puolivalmiin tekniikan takia.
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
F1-kalenterista päättävän Bernie Ecclestonen mukaan taloustaantuma ei näy kiinnostuksessa F1-kisojen isännöimiseen.

Tällä kaudella mukana on 17 GP:tä. Ecclestonella on kalenterissa tilaa maksimissaan 20 osakilpailulle.

Etelä-Korean GP tulee mukaan kaudella 2010 ja Intian GP 2011. Myös välivuotta viettävä Ranskan GP on pelastumassa uuden Pariisin lähelle rakennettavan radan myötä.

Britannian GP:n kohtalo on sen sijaan vaakalaudalla, sillä se riippuu vuoden 2010 GP:n isännöimisoikeudet saaneen Donington Parkin radan kunnostustöiden valmistumisaikataulusta.

- Meillä ei ole yhtään ylimääräistä päivämäärää. Olemme ongelmissa, jos Donington toteutuu, Ecclestone myönsi The Guardian -lehdelle.

(MTV3)

Että osaa ollu joku kääpiö tyhmä tunkis noi korean intian, valencian,singaporen,abu dapin pois ni ei ois yhtään valittamista. ja mukaan jerez ja san marino
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Minkä ihmeen takia Ranskaan pitää rakentaa uusia ratoja kun Paul Ricard olisi tarjolla ja hyväksi todettu?

Britannian GP:n tapaus myös hieman ihmetyttää. Onko asia niin että Doningtonilla olisi paikka vain yhdeksi vuodeksi ja tuon jälkeen Silverstonella olisi mahdollisuus palata takaisin?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Britannian GP:n tapaus myös hieman ihmetyttää.
Ecclestoneahan ei kuulemma kiinnosta jos britti-GP jäisi ajamatta (siis jos Donington ei ehtisikään mukaan ensi vuoden kalenteriin), edelleen varmaan kyrsii kun hänen suuria vaatimuksiaan upeista uusista varikkotiloista Silverstoneen ei kuunneltu. Noh, Etelä-Koreaan ja muihin riisivaltioihin sitten :thumbfh:

Ecclestone said that if Donington does not join the calendar as scheduled, it will provide a place for another host nation, not for Silverstone.

"We left there because I'm trying to improve facilities throughout the world," he explained, "and when I get people to build new circuits to the standard which we're trying to reach, how can we go back to Silverstone?" I negotiated a deal for them many years ago to give them enough money to build what we wanted. They didn't build it," added Ecclestone.
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090314081824.shtml
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Bernie, Bernie :nope: :thumbfh:

Pääsikin unohtumaan että hyvä rata on nykyään vasta sijalla kaksi (tai kolme) Vähät perinteistä ja faneista kunhan "fasiliteetit" ovat kohdallaan.
 

J.J Pulli

Well-known member
Liittynyt
17.10.2008
Viestit
92
Sijainti
V-City, Turku
Heh, on se hirveää tuo Böönin elämä. Jos kerran on liikaa kisoja niin heivatkoon Valencian saman tien pois. Eikä Kiinassakaan ole tapahtunut mitään muuta mielenkiinotoista kuin Lewiksen legendaarinen keskeytys, turha rata sekin.
Ja ihan turha sitä Abu Dhabia on mennä haukkumaan ennen kuin nähdään valmis rata ja kisaviikonloppu. Itselläni ainakin on hyvin korkeat odotukset Abu Dhabista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minkä ihmeen takia Ranskaan pitää rakentaa uusia ratoja kun Paul Ricard olisi tarjolla ja hyväksi todettu?
Se ei ole ollut kilparata enää vuosiin. Se on testirata, jolla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia järjestää F1-luokan kilpailua ('fasiliteetit' puuttuvat). Sen muuten omistaa Ecclestone itse.
Britannian GP:n tapaus myös hieman ihmetyttää. Onko asia niin että Doningtonilla olisi paikka vain yhdeksi vuodeksi ja tuon jälkeen Silverstonella olisi mahdollisuus palata takaisin?
Ei tietenkään. Ei yhden vuoden takia lähdetä tekemään sen suuruusluokan investointeja. Diilin pituus on 10 vuotta. Silverstonella ei ole paluuta ennen varikoiden uudistamista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pääsikin unohtumaan että hyvä rata on nykyään vasta sijalla kaksi (tai kolme) Vähät perinteistä ja faneista kunhan "fasiliteetit" ovat kohdallaan.
Joiltain vanhoilta rataomistajilta on päässyt unohtumaan, että niitä fasiliteettejakin pitäisi joskus päivittää. Ei niitäkään taida hirvittävästi kiinnostaa, kun luulevat, että pelkkä olemassaolo riittää ikuisesti mukanaoloon.
J.J pulli sanoi:
Eikä Kiinassakaan ole tapahtunut mitään muuta mielenkiinotoista kuin Lewiksen legendaarinen keskeytys, turha rata sekin.
Pidätkö ohituksista? Kaudella 2006 Shanghaissa niitä nähtiin eniten, kaudella 2007 toiseksi eniten ja kaudella 2005 kolmanneksi eniten kaikista kyseisen kauden kisoista.
Tommi123 sanoi:
ja mukaan jerez ja san marino
Kalenteriin lisää ratoja, joilla ei nähdä ohituksia?
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Se ei ole ollut kilparata enää vuosiin. Se on testirata, jolla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia järjestää F1-luokan kilpailua ('fasiliteetit' puuttuvat). Sen muuten omistaa Ecclestone itse.
Niinhän tuo omistaa, tiedetään. Paul Ricard on kuitenkin paikka josta saisi F1-mitat täyttävän kilparadan.

Ei tietenkään. Ei yhden vuoden takia lähdetä tekemään sen suuruusluokan investointeja. Diilin pituus on 10 vuotta. Silverstonella ei ole paluuta ennen varikoiden uudistamista.
Mikä on nykyään sataprosenttisen varmaa Formula ykkösissä? Varsinkin jos jo ensimmäinen vuosi on kysymysmerkki? Olisin odottanut Silverstonen ja Doningtonin välillä edes mahdollisuutta vuorotteluun Hockenheimin ja Nürburgringin sekä Fujin ja Suzukan tapaan.
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Joiltain vanhoilta rataomistajilta on päässyt unohtumaan, että niitä fasiliteettejakin pitäisi joskus päivittää. Ei niitäkään taida hirvittävästi kiinnostaa, kun luulevat, että pelkkä olemassaolo riittää ikuisesti mukanaoloon.
Tuskinpa, mutta rajansa kaikella. Kun nyt Kiinan puheeksi otit, niin tuo on malliesimerkki radasta joka omaa kovastikin koreat puitteet mutta sisältöä ei ole vähääkään.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Pidätkö ohituksista? Kaudella 2006 Shanghaissa niitä nähtiin eniten, kaudella 2007 toiseksi eniten ja kaudella 2005 kolmanneksi eniten kaikista kyseisen kauden kisoista.
Onneksi tämä huippujännittävä vuoden 2008 kisailu vähän kompensoi tuota tilastoa. Ja nuo edelliskausien sadekisat nyt tietty lisäävät ohituksia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jätkät hei, se on kuulkaa niin että jotkut tykkää tytöistä ja jotkut pojista.

Jos mun kuitenkin pitää heittää lusikka soppaan niin:
Singapore oli jees vaikka ei ohituksia juuri nähty, nii se vaa o. Mutta tosiaan tommottiset Barcelonat jossa ei oo oikee mitää nii vekee vaa..
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Mitä tarkoitat sisällöllä?

Kuskit ainakin tuntuvat tykkäävän:
http://www.formula1.com/news/headlines/2007/10/6922.html

(Modet: Tämän ratakeskustelun voisi siirtää moottorirataketjuun.)
Tylsä, mielenkiinnoton ja sieluton rata. Sadekeli nyt tosin tekee Hungaroring-nimisestä pannukakustakin huippumielenkiintoisen ja ohitusrikkaan siinä missä Kiinan pyörityksestäkin.

Osa kuskeista tykkää - osa ei. Fasiliteettejähän tuossa(kin) enimmäkseen kiitellään ja puhutaan kaunista PR:ää.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Max on saanut sentään jonkinlaista järkeä päähänsä ja kuunnellut fanejakin, mutta Bernie vaan kuuntelee sitä lompakkonsa kilinää, jos se edes sitäkään kuulee. :thumbdown Kun tuo on niin kovasti kiinnostunut Aasiasta niin joku vois lähetettäis sen asumaan sinne Pohjois-Koreaan...
 

J.J Pulli

Well-known member
Liittynyt
17.10.2008
Viestit
92
Sijainti
V-City, Turku
Pidätkö ohituksista? Kaudella 2006 Shanghaissa niitä nähtiin eniten, kaudella 2007 toiseksi eniten ja kaudella 2005 kolmanneksi eniten kaikista kyseisen kauden kisoista.
Kyllä, pidän ohituksista. Lähinnä nyt tarkoitin tosiaan vuoden 2008 umpitylsää kisaa, enkä ajatellut vuosien 2006 & 2007 ohituskekkereitä, ne kuitenkin johtuivat äärimmäisen vaihtelevista olosuhteista, jotka muuten voivat saada tylsän radan kisat todella mielenkiintoisiksi. Vuoden 2005 kisasta ei nyt ole pahemmin muistikuvaa. Get the point?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä, pidän ohituksista. Lähinnä nyt tarkoitin tosiaan vuoden 2008 umpitylsää kisaa, enkä ajatellut vuosien 2006 & 2007 ohituskekkereitä, ne kuitenkin johtuivat äärimmäisen vaihtelevista olosuhteista, jotka muuten voivat saada tylsän radan kisat todella mielenkiintoisiksi.
Sateen mahdollisuus tavallaan kuuluu radan ominaisuuksiin. Sama suuri sateen riski pätee esim. Spahan ja Japanin ratoihin, erityisesti Fujiin.
Vuoden 2005 kisasta ei nyt ole pahemmin muistikuvaa. Get the point?
En minäkään tarkemmin paina mieleen mitä minäkin vuonna tapahtui, mutta kyllähän 2005 loppujen lopuksi ihan mieleenpainuvia sattumuksia oli:
- Schumi törmäsi Minardiin lähtöruutuunajokierroksella
- Montoya irrotti viemärinkannen aiheuttaen toisen kahdesta Safety Carista
- Fisichellaa rankaistiin Kimin estämisestä varikolletulossa luoden käytännössä uuden säännön
- Alonso lauloi We are the Championsia Team Radiossa
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
En minäkään tarkemmin paina mieleen mitä minäkin vuonna tapahtui, mutta kyllähän 2005 loppujen lopuksi ihan mieleenpainuvia sattumuksia oli:
- Schumi törmäsi Minardiin lähtöruutuunajokierroksella
- Montoya irrotti viemärinkannen aiheuttaen toisen kahdesta Safety Carista
- Fisichellaa rankaistiin Kimin estämisestä varikolletulossa luoden käytännössä uuden säännön
- Alonso lauloi We are the Championsia Team Radiossa
Heh heh... Ja siinä olikin paljon tapahtumia.
Schumi olisi voinnut törmätä ihan hyvin vaikka italiassa minardiin, joten se ei tee radasta yhtään sen mielenkiintoisempaa.
Viemarin kansia ei enää kyllä irtoa siellä eikä missään muuallakaan.
Tuo sääntö oli jo voimassa 2005 span jälkeen? Fisi ei vain tajunnut sitä, että se oli voimassa silloin jo.
No jes, olikin kova tapahtuma.

Eli ei se Kiina mitenkään häävi rata mun mielestä ole. Ei mitään tapahdu normaali oloissa, sitten vesi oloissa tapahtuu jo unkarissakin, kuten 2006 näit ;) Ja kuinkoha suurella todennäköisyydellä kiinassa sataa?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös