- Liittynyt
- 15.1.2008
- Viestit
- 1480
Taitaa Brawnilla olla niin mullistava tuo osa autosta, että pitää antaa oma nimi silleDiffusööri
Antaa varsin asiantuntevan kuvan kijoittajasta ja sivustosta..
Taitaa Brawnilla olla niin mullistava tuo osa autosta, että pitää antaa oma nimi silleDiffusööri
Joo nää sportti.comin uutiset on kyllä. Yleensäkin käännös- ja (pahat) kirjoitusvirheet heittävät sen pienenkin asiantuntemuksen ja ammattimaisuuden kyllä niin äkkiä romukoppaan että...
Kyllä kannattaa käyttää jos 6,6 sekuntia voittaa kierroksella.- Positiivisesti asiaa tarkastellessa kuljettajat saavat KERS:n avulla autostaan irti jopa 82 hevosvoimaa enemmän, mikä tarkoittaa 6,6 sekuntia kierroksella.
Ei ollut kamalan informatiivinen juttu. Vähän kieli poskessa kirjoitettu. Lähinnä tuossa sanotaan Stellan nousseen kisainssin paikalle, koska osaa tulkita Kimin kuiskaukset radiossa paremmin kuin kukaan muu. Ja muutenkin puhutaan kommunikaatiosta kuljettajan ja inssien välillä. Schumacherilla oli tapana käydä pitkiä teknisiä keskusteluja inssien kanssa testipäivien aikana, Räikköselle sopii paremmin että hänelle annetaan esim. joku diagrammi tai raaka telemetriakäyrä käteen ja hän tekee siitä omat johtopäätöksensä. Sitten tehdään yhdessä päätös siitä, mihin suuntaan lähdetään jatkamaan. Ei välttämättä se viestinnällisestä näkökulmasta tehokkain tapa, mutta on siinäkin hyvät puolensa.Jos taas joku noheva kehtais heittää referaatin suomeksi..?
Tietämättömille tiedoksi että kyseessä on sama lehti joka repi isot otsikot Mosleyn natsiorgioista.Brittihuhu: Alonso uhkaa Kimin Ferrari-paikkaa
Maanantai 16.3.2009 klo 19.58
Formulakauden lähestyminen saa taas huhumyllyn liikkeelle.
Kaudella 2009 Fernando Alonso ajaa vielä varmasti Renaultilla. (GETTY IMAGES)Englantilainen News of the World -lehti kirjoittaa verkkosivuillaan, että Fernando Alonso olisi vaihtamassa Renaultilta Ferrarille. Lehden mukaan Alonsolla on jo valmiiksi allekirjoitettu kolmivuotinen paperi Maranellon tiimin kanssa, ja hän olisi vapaa siirtymään Ferrarille jo kaudeksi 2010.
News of the Worldin mukaan Ferrarin tallipäällikkö Stefano Domenicali on sanonut Kimi Räikköselle, että tämä ajaa alkavalla kaudella tulevaisuudestaan. Räikkönen ajoi viime vuonna melko vaisun kauden.
Räikkösellä on Ferrarin kanssa sopimus myös kaudesta 2010, mutta lehden tietojen mukaan Ferrari voi halutessaan ostaa Räikkösen sopimuksen ulos.
IL
Oikeastaan tuo diffusööri kuullostaa paremmalta suomennokselta kuin tuo alkuperäinen.Diffusööri
ja eiks toi uutinen nyt ole aika vanha, tämähän oli "tapetilla" alkuvuodesta...Tietämättömille tiedoksi että kyseessä on sama lehti joka repi isot otsikot Mosleyn natsiorgioista.
No näitähän tulee ja menee. Tais olla jo viime vuoden Australian jälkeen tällaisia huhuja.ja eiks toi uutinen nyt ole aika vanha, tämähän oli "tapetilla" alkuvuodesta...
Kiitos, tämä riittää mainiosti.Ei ollut kamalan informatiivinen juttu. Vähän kieli poskessa kirjoitettu. Lähinnä tuossa sanotaan Stellan nousseen kisainssin paikalle, koska osaa tulkita Kimin kuiskaukset radiossa paremmin kuin kukaan muu. Ja muutenkin puhutaan kommunikaatiosta kuljettajan ja inssien välillä. Schumacherilla oli tapana käydä pitkiä teknisiä keskusteluja inssien kanssa testipäivien aikana, Räikköselle sopii paremmin että hänelle annetaan esim. joku diagrammi tai raaka telemetriakäyrä käteen ja hän tekee siitä omat johtopäätöksensä. Sitten tehdään yhdessä päätös siitä, mihin suuntaan lähdetään jatkamaan. Ei välttämättä se viestinnällisestä näkökulmasta tehokkain tapa, mutta on siinäkin hyvät puolensa.
Hyvä päätös! :alppu:F1-sääntöihin radikaali muutos - eniten kilpailuja voittanut vie MM-tittelin
17.03.2009 14:27, päivitetty 17.03. 15:50
Kansainvälinen autoliitto FIA rukkasi tiistaina F1-sarjan sääntöjä radikaalilla tavalla jo tälle kaudelle.
FIA:n maailmanneuvosto hyväksyi Bernie Ecclestonen ehdotuksen, jonka mukaan eniten osakilpailuja kauden aikana voittanut kuljettaja kruunataan maailmanmestariksi.
Jos kahdella tai useammalla kuljettajalla on yhtä monta voittoa, mestaruus menee niistä kuljettajista sille, jolla on eniten MM-pisteitä. Muut sijat ratkaistaan yhä nykyisen pistejärjestelmän perusteella.
FIA hylkäsi yllättäen F1-tallien ehdotuksen pistesysteemistä, joka olisi tuonut voittajalle 12 pistettä, toiseksi sijoittuneelle 9, kolmannelle 7 ja seuraaville 5, 4, 3, 2 ja 1.
Valmistajien sarjan maailmanmestaruus ratkeaa yhä vanhalla systeemillä.
Janne Aittoniemi
Uskomatonta paskaa, voi helkkari.
No ennakkoon sanoisin että siitä on enemmän hyötyä räikköselle ja vähemmän hyötyä esim hamiltonille.Mitä sieniteetä se Bernie mahtaa olla tarjoillut siellä, että menivät hyväksymään tämän.
Nyt sitten vaan kaikki äkkiä väsäämään mahdollisimman nopeita autoja, ihan sama jos hajoaa joka toisessa kisassa, jos voittaa kaikki missä ajaa maaliin.
Perseilyksi meni.:jaska: