Tulipa muuten mieleen: Kulukaton valitsevat tallit saavat jättää kierrosrajoittimen kotiin, mutta moottorikehitys on kuitenkin kielletty. Moottorit lienee aika pitkälti optimoitu toimimaan juuri tänä vuonna sallitulla kierrosalueella, joten liekö tuosta vapautuksesta suurikaan hyöty?
Niiku tos #driver mainitsi, nämä moottorit on kehitetty 19 000 rpm ja kehitys lähti 20 000 rpm rungosta. Eli kyllähän ne kiekat saa sinne 20 000 hyödyn kanssa, mutta ei enempää.
Sitä en sitten tiedä, että kestävätkö nämä koneet sen 19k-20k kierroksia. Kiekat kai laskettiin osaksi siitä syystä että koneet kestää myös pidenpään kun vaatimusikääkin pidennettiin.
Omasta mielestäni koko kaksisääntöpelleily on vehkeestä, ideat "kakkos" säännöiksi on ok, mutta tympee tommone pelleily. Vähän niiku toi diffuusori juttu, yhtäkkiä jotku vaan on kärjes, nyt kaikki voi sen diffun kehittää, mutta entä 2010 ku säännöt on erit toisille.. Hohhoijjaa..
Kimilläkin aika vetäytyä 2010..