F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

neos

Well-known member
Omiin silmiini ei ole osunut vielä juttua siitä keltaisten lippujen vaikutuksesta (jep, en ole edes etsinyt siitä Alonson kommentteja enempää :D ), kun Alonsohan silloin veikkaili/uhosi että sijoitus paranisi jonkin verran muiden saadessa rangaistuksia parhaan ajan tekemisestä keltaisten lippujen alla. Eli hidastiko hän itse kuinka paljon siinä kyseisessä viimeisessä sektorissa? Eniveis paras aika Q2:ssa ainakin tuli ja rangaistus siinä samassa.
Siitä ei liene epäilystäkään, etteikö rellu olisi ollut yksi huonoimmista autoista koko viikonloppuna.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Omiin silmiini ei ole osunut vielä juttua siitä keltaisten lippujen vaikutuksesta (jep, en ole edes etsinyt siitä Alonson kommentteja enempää :D ), kun Alonsohan silloin veikkaili/uhosi että sijoitus paranisi jonkin verran muiden saadessa rangaistuksia parhaan ajan tekemisestä keltaisten lippujen alla. Eli hidastiko hän itse kuinka paljon siinä kyseisessä viimeisessä sektorissa? Eniveis paras aika Q2:ssa ainakin tuli ja rangaistus siinä samassa.
Siitä ei liene epäilystäkään, etteikö rellu olisi ollut yksi huonoimmista autoista koko viikonloppuna.
Sen verran vähän tosiaan hidasti, että sai itsekin samanlaisen rangaistuksen. :D

Juzo

Well-known member
Sijainti
Taipalsaari
Ferrari. Jos en väärin muista, kokenut kuski Ferrarin ratissa (Fisi) päihitti aika-ajoissa vain Grosjeanin ja Liuzzin, eli rookien ja melkein rookien (ajaa taas pitkän tauon jälkeen). Joka tapauksessa lienee melko todennäköistä, että Renault ja Ferrari olivat ainakin huonoimpien autojen joukossa Suzukassa. Yleisesti ottaen Renault lienee hieman parempi kuin Ferrari, koska olivat suunnilleen tasoissa niihin aikoihin kun Ferrarin kehitys jäädyttiin (vrt. vauhti Unkarissa), mutta Rellulla on sentään jotain tapahtunut sen jälkeen.
Nuo voimasuhteet heittelevät kisasta kisaan ja ei se Ferrari oikeasti niin huono ole, että ainoastaan Kimin maagisilla kyvyillä pystytään ajamaan noita sijoituksia. Nytkin Kimillä oli 3. nopein kierrosaika kisassa ja Fisicokin jäi vain 2 kymmenystä Hamiltonin nopeimmasta.

Todella outo kausi kyllä tallien voimasuhteiden puolesta. Käytännössä tällä kaudella on pystynyt tekemään hyviä suorituksia millä vaan autolla.

4EverIceMan

Rookie
Sijainti
Suomi Finland Pentele!
Mikael ja muut, kiitos sanoistanne ;) Ja tosiaan, Kubicasta arvelin hänellä olevan oma lehmä ojassa, en muuta.

Kiitokset Theundadille joka on kääntänyt seuraavan:

Tässä jotakin Leo Turrini'n blogista. Tämä kundi on seurannut moottoriurheilua jo pitkään. Hän käyttää usein kirosanoja mutta on yleensä ottaen niin rehellinen kuin vain on mahdollista. Hän käyttää usein vitsejä millä kertoo mielipiteensä...

Ja tietysti luettuanne hänen artikkeleitaan ymmärrätte että hän on Ferrari-fani...

http://club.quotidianonet.ilsole24ore.com/turrini/alo_3_anni_in_rosso_ma_se_io_fossi_kimi

KOLME VUOTTA PUNAISISSA: MUTTA JOS MINÄ OLISIN KIMI....

Published by Leo Turrini Wed, 30/09/2009 - 15:46

Nyt kun Nandino O’Spione (pieni nando, iso vakooja) virallisesti pisti hänen arvokkaan nimmarinsa sopimukseen joka liitti hänet Ferrarille kolmeksi vuodeksi (2 vuoden optiolla) hyvin vaatimattomalla palkalla, ei vähemmällä kuin 100 miljoonaa euroa, niin jos minä olisin Kimi niin minä sanoisin näin:

1) Rakkaat, kolmeenkymmeneen vuoteen, vuodesta 1979-2009, minä, se vaalea vodkaa rakastava, olen ollut ainoa kuski Cavallinon historiassa joka on voittanut maailmanmestaruuden. Schumia lukuunottamatta tietysti.

2) Ei ole minun syyni jos ette koskaan unohtaneet Schumia. Te vitutitte minua jatkuvalla vertailulla häneen. Kun minä olin McLarenilla kukaan ei puhunut Häkkisestä eivätkä he myöskään puhuneet Senna-polosta. Olette sairaan nostalgisia.

3) Ihmeellistä kyllä, rakkaat ex-työnantajat, teidän muistinne ei oikein toimi ellei se ole teidän etujenne mukaista. Minä voitin maailmanmestaruuden kun espanjalainen oli kiireinen meilaillessaan Stepney'n salaisuuksia.

4) Te kerroitte minulle etten puhu niin paljon insinöörien kanssa, etten kykene kertomaan heille mitä tehdä. Ehkä se on totta etten puhu paljon mutta te, kaikessa hiljaisuudessa, 2008, vaihdoitte ripustukset siksi että Massa sitä teiltä pyysi.

5) Felipestä puheenollen. Olen varma siitä että hän on yhtä nopea kuin ennenkin joten onnea vaan Fernando koska brassi tietää miten liikkua Scuderian sisällä ja osasi todellakin liikkua siellä paremmin kuin minä.

6) Haluan kaikessa ystävällisyydessä tuoda esiin sen että kolmen vuoden aikana me voitimme, yhdessä, kolme titteliä: Yhden henkilökohtaisen maailmanmestaruuden ja kaksi valmistajien maailmanmestaruutta.

7) Haluan myös tuoda esiin tämän vuoden, häpeällisen 2009, jolloin te annoitte minulle paskan auton. Voitin mahtavimman kisan Spassa, pääsin palkintokorokkeelle useammin kuin yhden kerran ja ellette olisi lopettaneet auton kehittämistä niin voin kertoa teille että olisitte iisisti ottaneet kolmannen sijan.

8) Arvaatteko mikä tekee minut vihaiseksi? Minun ongelmat alkoivat kun Todt lähti. Jean Todt suositteli minua eikä Alonsoa kun Schumi lähti. Jokainen sanoi että ranskalainen suosii poikaansa, Felipeä, mutta todellisuudessa suosiminen alkoi hänen lähdettyään.

9) Jos minä ajattelen että olen lopettanut dokaamisen tehdäkseni teidät onnellisiksi niin minä aion myös muuttaa itseni pedoksi.

10) Alan taas dokaamaan ja teen Hamiltonin mustaksi ('fare' mikä tarkoittaa italiaksi tehdä joku mustaksi eli tehdä paremmin kuin toinen tai tuhota toinen) jos sallin sanoa tämän vitsin joka on samaa tasoa kuin pääministerinne antamat lausahdukset. 2010, espanjalaisen kanssa, te muututte valkoisiksi Italiassa ("andare in bianco", mikä tarkoittaa yleensä kun mies haluaa maata naisen kanssa mutta nainen ei halua ja niin he eivät makaa yhdessä). Yleensä tarkoitus on että kun haluaa jotakin, tulisi myös tehdä jotakin, silloin tällaiset asiat eivät tapahdu. Haluatteko lyödä vetoa siitä?
Aivan loistavaa! :thumbup: Kiitos Nicole!
Pistää ihan miettimään kuinka monta kertaa sua on kiitetty tän viikon aikana (yhteensä siis) :p

Nicole

Well-known member
Pistää ihan miettimään kuinka monta kertaa sua on kiitetty tän viikon aikana (yhteensä siis) :p
Ei tartte yhtään kiittää mutta joo, oli loistavaa tekstiä italialaiselta ;)

Oi, laitoin sen väärään topiciin mutta siirrän sen Kimi-topiciin ennenkuin nousee haloo :eek:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Nuo voimasuhteet heittelevät kisasta kisaan ja ei se Ferrari oikeasti niin huono ole, että ainoastaan Kimin maagisilla kyvyillä pystytään ajamaan noita sijoituksia. Nytkin Kimillä oli 3. nopein kierrosaika kisassa ja Fisicokin jäi vain 2 kymmenystä Hamiltonin nopeimmasta.

Todella outo kausi kyllä tallien voimasuhteiden puolesta. Käytännössä tällä kaudella on pystynyt tekemään hyviä suorituksia millä vaan autolla.
Niin ja yleisesti ottaen Alonso ja Räikönen ovat enemmän tai vähemmän samantasoisia kuljettajia, ja kun katsoo piste-eroja niin kyllä Ferrari ihan ok auto on.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kiitos Nicole. Myös italialaisten puolesta - näytit juuri toteen, että heitä on myös sellaisia, jotka osaavat ajatella itse.

spessu

Well-known member
Pakko sanoa, että on siinä innokas F1/Kimi-fani, joka jaksaa noita käännöksiä työstää (esim. meitsin tyttöystävä hyötyy niistä jonkin verran).

Tyttö, tyylikäs Avatar-kuva, pienet vinkkaukset vielä viestien perään, niin on normaali suomalainen F1-körmy nopeasti myyty :D

APaksu

Well-known member
Niin ja yleisesti ottaen Alonso ja Räikönen ovat enemmän tai vähemmän samantasoisia kuljettajia, ja kun katsoo piste-eroja niin kyllä Ferrari ihan ok auto on.
Kun katsoo LB:n, GF:n tai Felipen alkukauden sijoituksia niin ferrari kyllä kuuluu sinne heikoimpien tallien joukkoon tällä kaudella. On ainoastaan Kimin ansiota, että SF on ollut niin korkealla tällä kaudella. Onneksi kimi autoilee jossain ihan muualla kuin selkäänpuukottajien joukossa ensi kaudella.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Kun katsoo LB:n, GF:n tai Felipen alkukauden sijoituksia niin ferrari kyllä kuuluu sinne heikoimpien tallien joukkoon tällä kaudella.
Minusta se majailee sijalla 3/10. Se on eri asia jos kahden tasavahvan kuskin aikana (Massa&Kimi) ei saatu kaikkea potentiaalia irti. Tai sitten loppukauden aikana on vaan Ferrarille sattumoisin sopivampia ratoja enemmän. Niin se Toyotakin pompsahti yllättäen taas eturiviin vaikkei mitään kehitystä ollut ed. kisan jälkeen. Ja se on vaan 1 esimerkki. Eli minusta Kimi ei ole mikään kaikkia muita puoli sekuntia nopeampi, millä teidän teoriat selittyisi. Kimi on juu nyt vahva, ja kuuluu sinne samalle tasolle kuin kuljettajiston muutenkin kuumin kärki. Silti, miksi Kimi monesti ajaa Hamiltonia nopeamman kisakiekan, mutta on silti maalissa tämän takana..? Näitä voi pyöritellä vaikka ikuisesti.

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
Niin on ja täyttä pashaa kuten pääsiäisenä. Aika lapsellista väittää, että Ferrari tämän hetken 3. paras auto. Varsinkin kun vertailee noita tallikavereita. Mutta ilman niitäkin on humpuukia.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Aika lapsellista väittää, että Ferrari tämän hetken 3. paras auto.
Kuule kyllä, jos joku niin väittää. Itse juuri Kimi-toikissa mainitsenkin tuosta että Macci on kauden aikana kehittynyt Ferraria nopeammaksi. Kaikki lasketaan kumminkin, kuten Buttonin 6 voittoa silloin kauan sitten. Edelleen niiden avulla todennäköinen mestari.

APaksu

Well-known member
eiköhän kuitenkin se räikkönen tule useimmiten ennen KoP:ia maaliin. :)

kuuluuko tämä keskustelunaihe samaan sarjaan kuin väittely sinivalkolasien kanssa kovalaisen kovemmuudesta LH:hon verrattuna?

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
eiköhän kuitenkin se räikkönen tule useimmiten ennen KoP:ia maaliin. :)
Sanon myös suoraan, että toivottavasti loppukauden aikana, niin pitää Ferrarin Macin edellä.
Against the odds.
Eli kyllä minäkin olen tyytyväinen suomalaisen pärjätessä, mutta paras silti voittakoon kulloisellakin kerralla, minua ei yleensä ärsytä muutkaan kuskit. Joskus toki kun hölmöjä lausuntoja antavat kuten Hamilton tai Alonso.

Calvin

Well-known member
Minusta se majailee sijalla 3/10.
Tuohon et kyllä usko itsekään. Siis Ferrari tallina (kuskit mukaanlukien) majailee tuolla sijalla, se on toki faktaa, mutta että auto? Joo...

Ja kuka sanoo että Alonso ja Kimi ovat samantasoisia kuskeja? Olisiko Kimi ottanut rookie tallikaverilta turpaan? Tai Trullilta? Heko heko.

Ihme oletuksia.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Tuohon et kyllä usko itsekään. Siis Ferrari tallina (kuskit mukaanlukien) majailee tuolla sijalla, se on toki faktaa, mutta että auto? Joo...

Ja kuka sanoo että Alonso ja Kimi ovat samantasoisia kuskeja? Olisiko Kimi ottanut rookie tallikaverilta turpaan? Tai Trullilta? Heko heko.

Ihme oletuksia.
komppaan

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Ja kuka sanoo että Alonso ja Kimi ovat samantasoisia kuskeja?
Se on melkolailla yleinen mielipide äfykkösiä seuraavassa maailmassa. Ei toki sinun ja mikælin mielipide.

Olisiko Kimi ottanut rookie tallikaverilta turpaan? Tai Trullilta? Heko heko.

Ihme oletuksia.
Tiukkaa olisi ollut, jollei rookie aja kuin perinteinen rookie. Trullilta tai Coulthardilta tai Montoyalta joo, muutamassa kisassa.

Sun Kimipuolto vaan paistaa niin läpi. Eikä tämän sanominen tarkoita että itse toivon Kimin häviävän.

Altair

Well-known member
Sun Kimipuolto vaan paistaa niin läpi. Eikä tämän sanominen tarkoita että itse toivon Kimin häviävän.
Minusta hän toi vain toisen näkökannan esille, kun tuntuu olevan tälläkin foorumilla Kimin yleinen vähättely muodissa, johtuuko se siitä, että tällöin näyttäisi enemmän asiantuntijalta eikä pelkältä fanipojalta vai mistä. Mielestäni, rehellisesti ja ilman sinivalko -laseja Kimi on parempi kuljettaja verrattuna Alonsoon, silloin kun kummallakin on sellainen auto kuin he haluavat. Tämä oli nähtävissä 2005. Tosin Ferrarille Alonso sopii paljon paremmin ja näiden herrojen välinen ero nyt ei ole mitenkään suuri.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Mielestäni, rehellisesti ja ilman sinivalko -laseja Kimi on parempi kuljettaja verrattuna Alonsoon, silloin kun kummallakin on sellainen auto kuin he haluavat. Tämä oli nähtävissä 2005. Tosin Ferrarille Alonso sopii paljon paremmin ja näiden herrojen välinen ero nyt ei ole mitenkään suuri.
Itse tosiaankaan eos, kumpi parempi, 2005 heillä oli autoissaan niin eri vahvuudet toisiinsa verrattuna. Lopulta luotettavuus kukisti nopeuden.
Alonson Ferrariajasta minulla ei vielä ole tarkempia odotuksia, mielenkiinnolla kyllä haluan nähdä, miten siellä pärjää.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Alonson Ferrariajasta minulla ei vielä ole tarkempia odotuksia, mielenkiinnolla kyllä haluan nähdä, miten siellä pärjää.
Pärjää niin hyvin, ettei ylisanatkaan riitä etelän medioissa, kun Massan viimeisin suoritus otetaan verrokiksi :ahem:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.