F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
jps sanoi:
Et. Alonso osaa selittää hyvin ja ymmärettävästi, mitä haluaa auton tekevän ja miten sitä tulisi kehittää paremmaksi. Kyse on teknisistä tiedoista ja taidoista sekä kommunikointitaidoista.
Joissa siis Alonso on parempi kuin Häkkinen Ron sedän mielestä...

Joten siis forti ymmärsi sinänsä ihan oikein...
Ja rivien välistä voi toki aina löytää loputkin jos haluaa..

Tosin toivottavasti Ron setä ei nyt niin alas vajoa, että alkais jo Häkkistäkin
mollaamaan...onhan Häkä vieläkin mersun mies...
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Onhan tuo varmasti sinällään ihan totta. Tulee mieleen, että Häkkisen ja ehkä myös Räikkösenkin aikaan insinöörit kehittivät autoa ja kuskit sitten sovittivat ajotyylinsä auton mukaan. Kaudella 2001 puhuttiin siitä, että Häkkisen vaisuus johtui aliohjaavasta autosta, mikä ei sopinut häkkisen ajotyylille yhtään. Muistan kun JJ ihmetteli miten auto voidaan rakentaa niin ettei se sovi tallin ykköskuljettajalle, joka on kaksinkertainen maailmanmestari.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
forti sanoi:
ymmärsinkö oikein. dennisin mukaan alonso on siis häkkistä parempi kuljettaja.

Minä ymmärsin tän niin, että Dennis on viimein saanut kaksi salonkikelpoista kultapoikaa, jotka hänen mielestään sopivat Mclaren Corp. Inc. -installaatioon, kuin alikersantit - tai tässä tapauksessa kersantti ja alikersantti - inttiin.

Hän ei näe myöskään mitään syytä sille, miksi näiden päättäväisten, kuuliaisten ja silti "itsenäisten" nuorten herrojen tekisi mieli tarttua yhteenkään drinkkilasilliseen koko kauden aikana. Hän ei näe kovin paljon.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Juzo sanoi:
Onhan tuo varmasti sinällään ihan totta. Tulee mieleen, että Häkkisen ja ehkä myös Räikkösenkin aikaan insinöörit kehittivät autoa ja kuskit sitten sovittivat ajotyylinsä auton mukaan. Kaudella 2001 puhuttiin siitä, että Häkkisen vaisuus johtui aliohjaavasta autosta, mikä ei sopinut häkkisen ajotyylille yhtään. Muistan kun JJ ihmetteli miten auto voidaan rakentaa niin ettei se sovi tallin ykköskuljettajalle, joka on kaksinkertainen maailmanmestari.
Kyllä minä enemmän ihmettelen sitä, että tuollainen Lehdon heittämä kommentti voidaan ottaa tuolviisiin "faktana".

Ei se Sumi niitä autoja edelleenkään itse suunnittele.

Ja jos kerta suunnittelee, ja ajatellaan vaikka vuotta 2005, niin miten auto voidaan rakentaa niin ettei se sovi tallin ykköskuljettajalle, joka on 7-kertainen maailmanmestari.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
formulastara sanoi:
Ja jos kerta suunnittelee, ja ajatellaan vaikka vuotta 2005, niin miten auto voidaan rakentaa niin ettei se sovi tallin ykköskuljettajalle, joka on 7-kertainen maailmanmestari.
Onko jossain sanottu, ettei olisi sopinut?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
WebSlave sanoi:
Onko jossain sanottu, ettei olisi sopinut?
Nimen omaan... Sumihan se 2005 vuonnakin ferrarin kuskeista edes joskus pystyi "ihmeisiinsä" ja pärjäsi välillä huonollakin kalustolla....

Kyllähän Häkääkin on jossain taidettu pitää jonkinlaisena auton kehittäjänä, mutta aina kun näin on sanottu niin on myös mainittu, että kyseessä on palautteen antaminen siitä miltä auto tuntui. Eli ei sen enempää mitään varsinaisesti teknistä. Tosin enhän mä voi tietää tietääkö esim. Häkä jotain formulan tekniikasta, mutta sellanen kuva mulle on tullut, että herra Suumaahheri kyllä taitaa tietää jotain... Tuskin ihan autoa suunnittelee, mutta auttaahan se jo suunnittelu vaiheessa jos kuski pystyy osallistumaan muutenkin kuin vaan takapuolensa kautta (mikä tarkoittaa tässä tapauksessa sitä kuuluisaa pers-tuntumaa :wink: )...

Ja näkyyhän se kyllä vähän tuloksistakin, että ehkä Lonso on niitä kuskeja jotka pystyvät osallistumaan vähän jo suunnitteluunkin. Ainakin on tottunut uuteen pirssiinsä melko nopeesti. Toki sai ensi maistiaiset mäkkäristä jo viime vuonna.

Nicohan on kovasti mainostanut olevansa kiinnostunut formulan tekniikasta. Että aika näyttää josko siitä olis hänen kohdallaan jotain hyötyä...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Nicohan on kovasti mainostanut olevansa kiinnostunut formulan tekniikasta. Että aika näyttää josko siitä olis hänen kohdallaan jotain hyötyä...
Niin, en tiedä paljonko hän koulussa tai omaksi ilokseen on asiaa ehtinyt tutkia. Mutta jos formulaura ei olisi ottanut tuulta alleen, hän olisi mennyt brittiläiseen yliopistoon lukemaan nimenomaan aerodynamiikkaa. Oli jo hyväksytty kirjoille.

Luciano Burtista on myös sanottu, että hän on opiskellut jotain F1-tekniikkaa, mikä teki hänestä hyvän testikuskin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Maikkarin viikon sitaatti

MTV3 sanoi:
- En ole kuullut, että mikään talli esittelisi auton noin myöhäisessä vaiheessa ajamatta sillä kertaakaan. Sehän olisi sulaa hulluutta, paitsi jos suunnittelu on jo olemassa ja hyvin testattu.
--
Spyker-tallin tekninen johtaja Mike Gascoyne ihmettelee Super Aguri-tallin ratkaisua julkistaa uusi autonsa maanantaina ennen Melbournen avauskisaa. Super Agurin autoa epäillään viimevuotisen Honda-ajokin kopioksi. Reuters 5.2.
Ellen väärin muista, niin Minardi esitteli parikin kertaa ei niin kovin kauan sitten autonsa vasta Australiassa. Tosin Minardin tapauksessa ei varsinaisesti kovin uudesta autosta ollut kyse. ;)
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Jokos tää on ollu täällä?

http://f1.gpupdate.net/en/news/2007/02/09/massa_bmw_sauber_is_fastest/

Heh, Massan mielestä Bemu jyllää hyviin testeissä tällä hetkellä. :alppu:

"The McLaren for sure seems quick but I think the BMW is the best of them all at present," the Ferrari driver told Italy's Gazzetta dello Sport newspaper following his test at Jerez on Thursday.

"I'm not just saying that based on this final day (of the Jerez test), but on the consistency with which they achieved long-distance simulations. BMW impressed in Valencia and here also their testing was extremely noteworthy," the Brazilian said.

"The McLaren is the fastest on a single lap but BMW are surprisingly consistent even if maybe the car is not as reliable yet. At the moment, I would place them above Ferrari and McLaren," he added.
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
bild.de about first wintertestings:
ferrari insiders speaking about "kimi catastrofe" and ferrari engineers saying that kimis feedback is a "joke" compared to schueys.



Joo, myönnetään, toi on Bildin juttu........mut jotain "ferrarikatastrofista" on kuulunut vähän luotettavimmiltakin lähteiltä....

sport1.de with jacques schulz - f1-expert from the german paytv channel premiere:

he speaks about casino-politics which will appear after the "english" fraction (schuey, brawn) left and now that stepney wants to leave as soon as possible too, the team will fall back to old behaviou, and he has the feeling that behind the scenes are some political fights going on atm. (costa and almondo on the one side, stepney on the other side) because not everyone seems to be happy with the conecpt-change.
according to schulz it's now on todt to solve this conflict because there is still time until the first race, but if he doesn't and ferrari fails in melbourne (the goal is a place in top3), the last calm will be over.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
reason sanoi:
bild.de about first wintertestings:
ferrari insiders speaking about "kimi catastrofe" and ferrari engineers saying that kimis feedback is a "joke" compared to schueys.



Joo, myönnetään, toi on Bildin juttu........mut jotain "ferrarikatastrofista" on kuulunut vähän luotettavimmiltakin lähteiltä....

sport1.de with jacques schulz - f1-expert from the german paytv channel premiere:

he speaks about casino-politics which will appear after the "english" fraction (schuey, brawn) left and now that stepney wants to leave as soon as possible too, the team will fall back to old behaviou, and he has the feeling that behind the scenes are some political fights going on atm. (costa and almondo on the one side, stepney on the other side) because not everyone seems to be happy with the conecpt-change.
according to schulz it's now on todt to solve this conflict because there is still time until the first race, but if he doesn't and ferrari fails in melbourne (the goal is a place in top3), the last calm will be over.
voi olla vaikeaa tietysti päästä samaan palautteeseen täsmällisen ja erittäin tarkan saksalaisen(mistä koko saksan kansa on tunnettu) jälkeen:wink: asia on kyllä ollut jo hetimmiten tiedossa...vieläköhän schumi hyppää auton rattiin, niinkuin harjoitus mielessä virittääkseen sitä:confused:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
reason sanoi:
bild.de about first wintertestings:
ferrari insiders speaking about "kimi catastrofe" and ferrari engineers saying that kimis feedback is a "joke" compared to schueys.



Joo, myönnetään, toi on Bildin juttu........mut jotain "ferrarikatastrofista" on kuulunut vähän luotettavimmiltakin lähteiltä....
Vähän tuollaistahan sen väitettiin olleen Benettonillakin Schumin lähdön jälkeen, insinöörit oli ymmällään kun Alesi ja Berger eivät toimineetkaan heidän Wunderkindinsä tavoin. Taisi olla Berger kun kertoi jälkeenpäin saaneensa omiin ehdotuksiinsa vastauksena "Michael olisi kyllä toiminut näin..." Katsotaan nyt, en kuitenkaan jaksa uskoa ylitsepääsemättömiä ongelmia tulevan.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
reason sanoi:
bild.de about first wintertestings:
ferrari insiders speaking about "kimi catastrofe" and ferrari engineers saying that kimis feedback is a "joke" compared to schueys.



Joo, myönnetään, toi on Bildin juttu........mut jotain "ferrarikatastrofista" on kuulunut vähän luotettavimmiltakin lähteiltä....

sport1.de with jacques schulz - f1-expert from the german paytv channel premiere:

he speaks about casino-politics which will appear after the "english" fraction (schuey, brawn) left and now that stepney wants to leave as soon as possible too, the team will fall back to old behaviou, and he has the feeling that behind the scenes are some political fights going on atm. (costa and almondo on the one side, stepney on the other side) because not everyone seems to be happy with the conecpt-change.
according to schulz it's now on todt to solve this conflict because there is still time until the first race, but if he doesn't and ferrari fails in melbourne (the goal is a place in top3), the last calm will be over.
Lehdistö pyrkii luomaan ilmiöitä, myyttejä ja arkkityyppejä, koska sellainen lisää myyntiä. Viimeisin trendi F1-uutisoinnissa näyttää olevan Alonson glorifiointi täydellisenä kilpa-autoilijana ja auton kehittäjänä, ja sen vastapainona Räikkösen osoittaminen täydelliseksi tumpeloksi. Kopioimalla asetelmaa tukevia uutisia tänne ja muualle nimimerkki reason on näköjään lähtenyt mukaan noihin myytinluomistalkoisiin.

Enkä sitten yhtään epäile, etteikö tuolla vastakkainasettelulla olisi jotain totuuspohjaa, mutta eiköhän se totuus ole tässäkin asiassa jossain siellä välissä. Melbournessahan se sitten ehkä nähdään; voi olla, että sen jälkeen on toinen ääni kellossa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mr Natural sanoi:
Lehdistö pyrkii luomaan ilmiöitä, myyttejä ja arkkityyppejä, koska sellainen lisää myyntiä. Viimeisin trendi F1-uutisoinnissa näyttää olevan Alonson glorifiointi täydellisenä kilpa-autoilijana ja auton kehittäjänä, ja sen vastapainona Räikkösen osoittaminen täydelliseksi tumpeloksi. Kopioimalla asetelmaa tukevia uutisia tänne ja muualle nimimerkki reason on näköjään lähtenyt mukaan noihin myytinluomistalkoisiin.

Enkä sitten yhtään epäile, etteikö tuolla vastakkainasettelulla olisi jotain totuuspohjaa, mutta eiköhän se totuus ole tässäkin asiassa jossain siellä välissä. Melbournessahan se sitten ehkä nähdään; voi olla, että sen jälkeen on toinen ääni kellossa.
Eikös suuri ja mahtava Flavio-setä juuri äsken teilannut Alonson ylivertaisuuden toteamalla: "Alonso ei ole niin hyvä kuin yleisesti luullaan"
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Sue_me sanoi:
Eikös suuri ja mahtava Flavio-setä juuri äsken teilannut Alonson ylivertaisuuden toteamalla: "Alonso ei ole niin hyvä kuin yleisesti luullaan"
Tuonkin voi tulkita psyykkaamiseksi. Alonson mainetta on pönkittänyt kaksi viimeisintä kautta, joista varsinkin viimeisin oli FA:lta erityisen vahva ja sehän useimmilla on päällimmäisenä mielessä, vaikkei Räikkösen kausi 2003 ollut mielestäni yhtään huonompi.

Luulen, että FA vs KR-kommenteissa olisi kokonaan toinen sävy, jos Räikkönen olisi saanut nauttia samanlaisesta luotettavuudesta kuin keskeisimmät kilpakumppaninsa kausilla 2003 ja 2005. Kaluston luotettavuus tuntuu kuitenkin monien mielikuvissa assosioituvan kuljettajan heikkoudeksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mr Natural sanoi:
Luulen, että FA vs KR-kommenteissa olisi kokonaan toinen sävy, jos Räikkönen olisi saanut nauttia samanlaisesta luotettavuudesta kuin keskeisimmät kilpakumppaninsa kausilla 2003 ja 2005. Kaluston luotettavuus tuntuu kuitenkin monien assosioituvan kuljettajan heikkoudeksi.
Ei Räikkösen auton luotettavuudessa hirveästi ollut parannettavaa 2003. Kimin kuvaan lehdistössä vaikuttaa minusta enemmän keskiverto viime kausi kuin mainitsemasi vuodet, joiden jälkeen Räikköstä kyllä pidettiin aika yleisestikin porukan parhaana kuskina.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sue_me sanoi:
Eikös suuri ja mahtava Flavio-setä juuri äsken teilannut Alonson ylivertaisuuden toteamalla: "Alonso ei ole niin hyvä kuin yleisesti luullaan"
Sitten myöskin sanoi samassa haastattelussa, että "Kovalainen muistuttaa minua Schumacherista ja Alonsosta, kun he olivat vielä nuoria. En näe mitään syytä siihen, miksei hänestä voisi kehittyä aivan yhtä hyvää kuljettajaa, ennusti Briatore." ...tarkoittaako hän, jotta Kovalaisesta tulee samanlainen yliarvostettu kuski, vai mitäh:confused:
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Bobakki sanoi:
Ei Räikkösen auton luotettavuudessa hirveästi ollut parannettavaa 2003.
Näinhän se on, mutta se ainoa keskeytys olikin sitten erityisen merkityksellinen. Ilman konerikkoa Nürburgringillä se saattaiskin olla Kimi se kaikkien aikojen nuorin maailmanmestari eikä Fredi. Mielikuvat on niin pienestä kiinni.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Bobakki sanoi:
Ei Räikkösen auton luotettavuudessa hirveästi ollut parannettavaa 2003. Kimin kuvaan lehdistössä vaikuttaa minusta enemmän keskiverto viime kausi kuin mainitsemasi vuodet, joiden jälkeen Räikköstä kyllä pidettiin aika yleisestikin porukan parhaana kuskina.
Juuri näin. Ja on minusta outoa miten hyvin nuo asenteet tarttuvat jopa formuloita enemmän seuraaviin kuin vain "tavalliseen kansaan". Oli sellainen tunne, että vielä kauden 2005 jälkeen Kimiä pidettiin lehdistössä parhaana ja kuljettajana joka olisi mestaruuden ansainnut.

Mutta kuten todettua, ääni kellossa tulee muuttumaan, toivottavasti jo 19. maaliskuuta. :cool:
 

pyrydaman

Well-known member
Liittynyt
27.2.2005
Viestit
256
joitain kommentteja yhdistelemällä: häkkinen on sanonut että auto ei ole ollut nopea silloin kun se on ollut hyvä; kun se on aliohjannut tai ollut vaikea ajaa, se on ollut nopea. tässä kuskin palautteen mukaan säätäminen huonontaa autoa. alonso voi osata sanoa mikä autossa tuntuu huonolta, jota muuttamalla siitä tulee hyvä ja tasapainoinen ajaa. sillä on helppo hakea äärirajat, mutta toisella tavalla säädetty auto olisi nopeampi, mutta ei niin tasainen. tästä voidaan päätellä että auton kehittäminen riippuu kuljettajan ja insinöörien yhteistyöstä, taidosta telemetrian tarkastelun kautta vetää oikeat johtopäätökset, ja tulkinnan kautta kehittää autoa oikeaan suuntaan.
jos häkkinen sanoo ettei viihdy 2001 autossa koska se aliohjaa, ei se ole häkkisen huonoa palautetta ja autokehittämiskyvyn puutetta. siinä vaiheessa on insinöörien tehtävä rakentaa auton keulaa toiseen suuntaan. ihmisten yleinen käsitys alonsosta tuntuu olevan että jos alonso kohtaa tuollaisen ongelman, hän kävelee suoraan tietokoneelle ja sorville ja tunnin päästä jo palaa mukanaan uudet suunnittelemansa pyörätuennat.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös