F1-Vapaa

Mitä vapaamman F1-keskustelun suhteen tulisi tehdä?

• Palautetaan Vapaa keskustelu sellaiseksi kuin se oli

Äänet: 24 48,0%
  • Perustetaan uusi F1-vapaa F1-keskustelun rinnalle

Äänet: 20 40,0%
  • Jatketaan nykyisellä uudella linjalla

Äänet: 6 12,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    50

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ace17 sanoi:
Esimerkiksi tuollaiset toikit voisi sijoittaa F1-Vapaaseen?
Juu vois olla näin....

Samoilla perusteilla esim. (ekalta f1-sivuilta)
- hauskat F1-aiheiset kuvat:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?s=&threadid=1462&perpage=40&pagenumber=1
- Ruubenit
- F1-videoita
- Rossi Ferrarin ratissa
Joko kiinni tai F1-vapaaseen. Pelkkä vapaakin kävisi, mutta silloin ne saattaisivat jäädä muiden toikkien alle.

Minusta kuljettajien kutsuma-/pilkkanimet kuuluvat F1:seen ja F1-keskusteluun. Eikä vähiten tosiaan siksi, että olisin halunut vastata suljetun toikin aloittajalle. Pitäisikö avata uusi toikki ...mutta mihin...? :D

Minä olen sitä mieltä, että hommat on nyt vähän hakusessa....

ps. Harmi, että tuli jo äänestettyä tuohon Olgan polliin....

Ace17

Acenteella
Formulanomi sanoi:
ps. Harmi, että tuli jo äänestettyä tuohon Olgan polliin....
Kuten tuolla pollissa jo mainitsinkin, niin kysymysvaihtoehdot olivat oikeastaan kahdesta eri asiasta: Vapaan keskustelun toikkimoderointi ja F1-keskustelun jakaminen.
Noh, näin käy, kun asioita ei valmistella sätissä. :wink:

---

Mielestäni tilanne on hyvin samanlainen kuin aikoinaan ennen Yleistä asiakeskustelua ja Tekniikka-osiota. On olemassa (joko tehtynä tai hahmojen mielissä) toikkeja, jotka on hieman hankala sijoittaa mihinkään olemassaolevaan osastoon.
Ratkaisu: Uusi keskusteluosio.

:thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Olgan olisi pitänyt tehdä valmistelunsa ja ns. ovensuupolli sätissä....pahus. :(

Tuon tekniikan voisi ehkä yhdistellä siihen Tosi-F1-keskusteluun. (on aika hiljaista).

Mutta toisaalta äänestyshän on jo aika pitkällä....taidettiin myöhästyä.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Kun Vapaassa kay eniten jengia ja siella on "omanlaista" porukkaa (kavereita), niin eiko piru vie se kaikkein helpoin juttu ole se mita esim mina viime viikolla tein: panee toikin eteen esim. Vapaan F1 tai Vapaan Tietokonepropleema tai Vapaan Tekniikka-kyssari???

Miten toi haittaa Vapaan ilmapiiria ja miten siita voi menna kenellakaan herne nenaan?? :confused:

Nain ei tarttettais uusia osioita ensimmaistakaan ja homma jatkuis ilma haroilyita ja ilman ongelmia. Modeille vahemman hommia ja ei tarttis aina ihmetella missa mun toikki on.

Sanokaa toki jos olen vaarassa :doubtful:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Nopeahuoli sanoi:
Kun Vapaassa kay eniten jengia ja siella on "omanlaista" porukkaa (kavereita), niin eiko piru vie se kaikkein helpoin juttu ole se mita esim mina viime viikolla tein: panee toikin eteen esim. Vapaan F1 tai Vapaan Tietokonepropleema tai Vapaan Tekniikka-kyssari???

Miten toi haittaa Vapaan ilmapiiria ja miten siita voi menna kenellakaan herne nenaan?? :confused:

Nain ei tarttettais uusia osioita ensimmaistakaan ja homma jatkuis ilma haroilyita ja ilman ongelmia. Modeille vahemman hommia ja ei tarttis aina ihmetella missa mun toikki on.

Et ole vaarassa, mutta voit olla väärässä.

Sopisihan ne vapaallekin, mutta hukkuisivat tn. sinne.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Jokainen huono ja/tai kiinnostamaton toikki hukkuu sinne ajan kanssa. Kysynnan ja tarjonnan laki. Jos sita haluaa itse pitaa esilla, niin sen kun postaa omia huomautuksiaan niin kauan ennen kun ottaa tulta alle ;)

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Nopeahuoli sanoi:
Jokainen huono ja/tai kiinnostamaton toikki hukkuu sinne ajan kanssa. Kysynnan ja tarjonnan laki. Jos sita haluaa itse pitaa esilla, niin sen kun postaa omia huomautuksiaan niin kauan ennen kun ottaa tulta alle ;)
Vapaalla hyvätkin toikit hukkuvat muutamassa tunnissa, kun sinne pelmahtaa sopiva "sakki" kaivaisemaan kuukausia vanhoja juttuja pintaan tai nostattamaan postausmääräänsä. Valitettavasti. :doubtful:

Ace17

Acenteella
Kaksi mielipidettäni:

1) Vapaaseen saa tehdä minkä tahansa toikin

2) F1-keskustelu jaetaan kahtia (ts 'kevyemmät' aiheet erotetaan omaksi F1-Vapaa -alueeksi)

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ace17 sanoi:
Kaksi mielipidettäni:

1) Vapaaseen saa tehdä minkä tahansa toikin

2) F1-keskustelu jaetaan kahtia (ts 'kevyemmät' aiheet erotetaan omaksi F1-Vapaa -alueeksi)
Menestyvä guru puhuu asiaa. Tuon F1-Vapaan nimi on vähän kaksimielinen - se voi tarkoittaa myös F1-asioista vapaata aluetta. ;) Siksi tuolla omassani ehdotin kiertoilmaisua "F1 - Rento meininki"

McMike

Guest
Nopeahuoli sanoi:

Tässä olen kyllä noppiksen kanssa samaa mieltä.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Mihin vedatte sen rajan mika toikki tehdaan mihinkin F1-toikkiin?? :confused: Taa on tan homman huono puoli. Sita rajaa ei piirra kukaan!

Ja toisaalta tuolla on nyt jo hyvinkin asiallisia toikkeja, jotka muuttuu ennen ekaa sivun vaihdosta juubaksi ja "vapaaksi". Mitas niille tehdaan?

Modikset valittaa jo nyt opiskelukiireitaan, tyokiireitaan, kiinnostamattomuuttaan, ni tastahan ne hommat vaan lisaantyis, eiks ni? :doubtful:

Ilmari

Banned
Nopeahuoli sanoi:
Mihin vedatte sen rajan mika toikki tehdaan mihinkin F1-toikkiin?? :confused: Taa on tan homman huono puoli. Sita rajaa ei piirra kukaan!
Varmasti totta.

Itse äänestin "Perustetaan uusi F1-vapaa F1-keskustelun rinnalle" vaihtoehdon puolesta.

Mietin tuossa vain sitä, että ei kai nämä muutokset kamalan suuritöisiä ja dramaattisia voi olla. Onko nyt aivan mahdotonta kokeilla kuukauden päivät F1-vapaata. Tämän jälkeen voimme todeta toimiiko se vai ei.

Enemmistön päätökseen kuitenkin on mielestäni tyytyminen :thumbup:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
En oikein ymmarra miten tasta asiasta on noussut mokomakin haloo.

Kyseessa on ns. "Vapaa Keskustelu", ja otsikon mukaisesti tanne kuuluu mita tahansa "vapaasti keskusteluna". F1-puoli ei ole vapaata keskustelua, siella on aika jaykkaa meininkia. :thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Myllis sanoi:
En oikein ymmarra miten tasta asiasta on noussut mokomakin haloo.

Kyseessa on ns. "Vapaa Keskustelu", ja otsikon mukaisesti tanne kuuluu mita tahansa "vapaasti keskusteluna". F1-puoli ei ole vapaata keskustelua, siella on aika jaykkaa meininkia. :thumbup:
En mäkään tätä oikein ymmärrä :(

Niinkuin täällä on jo pariinkin kertaan vihjaistu, niin eiköhän se otsikon perustaja itse parhaiten tiedä onko kyseessä täysin asiallinen keskustelu vaiko vapaa jauhanta, oli se aihe sitten mikä tahansa :confused:

Miksi tehdä asiasta väkisin vaikeampi kuin se todellisuudessa on?

Musta tätä forumia vois verrata johonkin konferenssikeskukseen, jossa on meneillään yhtäaikaisesti monen alan seminaareja. Yhdessä huoneessa esitelmöidään formuloista, yhdessä tekniikasta, yhdessä kilpaveneistä jne. Sitten on kahvila (Vapaa keskustelu), jossa porukka treffaa ja puhuu kahvikupposen ääressä sekä täysin asian vierestä että myös silloin tällöin hieman asiaakin kuitenkin leppoisasti ilman mitään fakta-pakotteita. Nyt sitten tulee yhtäkkiä kahvilan kassaneiti ja ilmoittaa tylysti, että jos meinaatte formuloista puhua, niin menkää helvettiin täältä mun kahvilasta, tuolla oven takana on ihan seminaarikin sitä varten :nope:

Siis ihan tosi, miettikää nyt vakavasti, onko tossa Vapaan keskustelun rajoittamisessa pienintäkään järkeä? Mun mielestä ei ole :(

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Hyvä esimerkki ,:thumbup: mutta mitä jos siellä kahvilassa tulee joku todella tärkeä asia esille, joka pitäisi tuoda seminaarissakin esille mutta sitten ei viitsitä kertoa sitä seminaarin jäykkiksille, koska se on käyty kavereiden kesken läpi kahvilassa?

Vapaan seuraaminen niille, jotka käyvät vaikka kerran päivässä lukemassa on niin hankalaa, että sieltä jäävät asiapitoiset toikit helposti lukematta. Mun mielestä Noppiksen kausimuistelotyyliset kuuluisi F1-puolelle, siellä se on luettavissa niille, joita oikeast F1 -kiinnostaa ja tuo muutenkin väriä monesti niin harmaaseen F1-keskuteluun. Jos välttämättä haluaa keskustella asiasta kavereiden kanssa ja täyttää otsikko sisäpiiriläpällä, olisiko liian vaikeaa perustaa otsikko molemmille osastoille? Vapaassa keskustelussa tuollaisiin otsikoihin on satunnaisen kävijän hankala osallistua jatkuva sisäpiiriläpän takia.

Mun mielestä kahta F1-osastoa ei tarvita, vain hieman enemmän harkintaa otsikoiden tehtailuun. Mutta en silti tyrmää ideaa, voihan sitä kokeilla.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juhis sanoi:
Hyvä esimerkki ,:thumbup: mutta mitä jos siellä kahvilassa tulee joku todella tärkeä asia esille, joka pitäisi tuoda seminaarissakin esille mutta sitten ei viitsitä kertoa sitä seminaarin jäykkiksille, koska se on käyty kavereiden kesken läpi kahvilassa?
Jos nyt tosiaankin niin onnettomasti sattuis, että tulis kesken kaiken esille jotain niin tärkeetä, että se pitäis välttämättä saada seminaarihuoneessakin istuvien tietoon, niin miten olis jos toimittais ihan just niinkuin siellä konferenssikeskuksessakin eli otettaisiin sama asia esille siellä asiallisemmallakin puolella ;) Jos sitä asiaa taas ei haluta saada seminaarihuoneessa istuvien tietoon, niin so what? Ei kai täällä nyt sentään ole mitään velvoitetta kertoa kaikesta kaikille? :confused:

Ja mitä tulee Nouben muisteloihin, niin jos Noube ei sitä itse perustamaansa otsikkoa halua sinne asiapuolelle, niin edelleenkin, so what? :frown:

Observer

Well-known member
Olga sanoi:
Juuripa niin. Kun olisi kaksi osastoa, joilla käsiteltäisiin F1-asioita, saitti näyttäisi enemmän F1-painotteiselta. Nyt on vain tiukka F1 ja sitten sitä-sun-tätä vapaa. :dunno:
Samaa mieltä! :ahem:

Ace17

Acenteella
Jos joku välttämättä haluaa puhua Ykkösistä Vapaassa, niin suotakoon se hänelle.
Sen sijaan että moderaattorit siirtäisivät sen F1-osioon, aloitusviestin (tai ainakin idean) voisi kopioida sinne. F1-keskustelussa tuskin on liikaakaan hyviä keskusteluaiheita ja ei luulisi alkuperäisen toikin aloittajalla olevan mitään sitä vastaan, että asiasta perustetaan myös asiallinen toikki 'jäykkiksille'.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ace17 sanoi:
Jos joku välttämättä haluaa puhua Ykkösistä Vapaassa, niin suotakoon se hänelle.
Sen sijaan että moderaattorit siirtäisivät sen F1-osioon, aloitusviestin (tai ainakin idean) voisi kopioida sinne. F1-keskustelussa tuskin on liikaakaan hyviä keskusteluaiheita ja ei luulisi alkuperäisen toikin aloittajalla olevan mitään sitä vastaan, että asiasta perustetaan myös asiallinen toikki 'jäykkiksille'.
Ihan ok vaihtoehto. Kannatan.