F1-Vapaa

Mitä vapaamman F1-keskustelun suhteen tulisi tehdä?

• Palautetaan Vapaa keskustelu sellaiseksi kuin se oli

Äänet: 24 48,0%
  • Perustetaan uusi F1-vapaa F1-keskustelun rinnalle

Äänet: 20 40,0%
  • Jatketaan nykyisellä uudella linjalla

Äänet: 6 12,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    50

McMike

Guest
Kylläpäs tästä onkin saatu aikaan vaikea kysymys. Molemmille vaihtoehdoille on varmasti kannattajansa ja jos homma muuttuu, niin kyllä se minullekin sopii, ei se minunkaan elämääni tule haittaamaan.

Se rajan vetäminen vaan tullee tuottamaan vaikeuksia paitsi kirjoittajalle, niin myös modeille. Se raja tulee olemaan kuin veteen piirretty viiva.

Kuitenkin kannatan enemmän vanhaa systeemiä. F1:ssä linja voi sallia hieman kevyttäkin keskustelua, toki aiheessa pysyen. Vapaassa otsikot voivat olla vapaampia ja näin ollen siellä voi keskustella mistä tahansa aiheesta vapaasti, myös F1:stä.

Luulen, että jos perustetaan F1-vapaa, niin sitten modeilla onkin tekemistä siinä, jos joku kirjoittaakin Vapaassa Formuloista aina jutun välillä sopivasti formuloita hipaisten, niin mihin sellainen juttu sitten oikeastaan kuuluisi.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
McMike sanoi:
Luulen, että jos perustetaan F1-vapaa, niin sitten modeilla onkin tekemistä siinä, jos joku kirjoittaakin Vapaassa Formuloista aina jutun välillä sopivasti formuloita hipaisten, niin mihin sellainen juttu sitten oikeastaan kuuluisi.
Ei kai siitä ongelmaa tulisi - luulen. Jos se on perustettu vapaaseen, niin eikö se sitten siellä pysyisi. Josko tulisi uusiin sääntöihin niin, että siirto "ylempään kastiin" tapahtuisi vain toikin aloittajan suostumuksella. :confused: Ylemmällä kastilla tarkoitan etusivun osastolistalla olevaa järjestystä. Kilpaveneet on jo melko kova sana.

Henkka

Madministrator
Sijainti
Tampester
Osaston perustamisesta ei vielä ole päätetty mitään, mutta koitetaan nyt tuota linjavetoa tutkia olisiko siitä mihinkään. Etukäteen se on täysin mahdotonta tehdä valmiiksi, sillä se muotoutuu aina ajan myötä. Tässä nyt muutaman Moden kesken mietiskelty joitakin perusprinsiippejä.

F1-vapaa käsittäisi ainakin:

-Pelkkä chattaaminen sallittu täysin
-Kaikki F1-aiheiset pollit
-Kaikki veikkaukset ykkösiin liittyen (muut tietty normaaliin vapaaseen)
-Harjoituksien ja kisan aikaiset seurantaotsikot, jotka sisältävät käytännössä pelkkää chättiä.
-7päivää -lehden juttujen tasoiset F1-otsikot (esim. Kimi pelasti valokuvaajan hengen tai jotkut Schumin lempinimiotsikot)

Tällaisilla tapauksilla ei ole mitään tarvetta asiallisessa F1-keskustelussa, mutta niille on kuitenkin ehdoton tarve keskustelulle jossain muualla.

Otsikon perustaja otsikkoa perustaessaan saa itse päättää kumpaan sen haluaa kuuluvan. Asiapuolella seula on tarkempi, eli topikin riittävyys sinne joutuu puntariin. Asiallisempi topikki saa olla vapaassa jos sen joku sinne haluaa, ellei kyseessä ole joku megalomaanisen hieno poikkeustapaus. Sitten se siirretään asiapuolelle, ellei perustaja oli täysin sitä vastaan.

Asiapuolelle menisi nyt siis ainakin ens alkuun kaikki muu F1-keskustelu (ylläri! ;)). Jos topic lähtee alusta lähtien chattilinjalle, alotus on muuten typerä tai esim. sportti.com -kopio, niin siirto vapaaseen tulee suoraan. Jos taas asiallinen alustus muuttuu vähän ajan päästä chattaamiseksi, niin Moderaattoreilta tulee huomautus ja jos tilanne sillä korjautuu niin se pysyy asiapuolella. Jos taas chattiminen edelleen jatkuu, niin siirto F1-vapaaseen.

Suurin ero kaikessa on siis tuon CHATTAAMISEN ja asiallisen kirjoittamisen välillä. Mielipiteiden ja kommenttien pitää olla perustellusti kirjoitettuja, että ne on hyväksyttyjä asialliselle puolelle. "Kimi on paras, tajutkaa SE!" ja pari hymiötä ei todellaakaan ole sitä. Lyhytkin kommentti voi olla hyvä, kunhan siinä vain on asiaa.

Tämmöstä.

Ehdotuksia ja kommentteja otetaan mielihyvin vastaan.

Viimeksi muokattu:

McMike

Guest
Nuo säännöt näyttävät ihan hyviltä ja varmaan homma tuolla tavalla tulisi toimimaankin.

Sitähän voi kokeilla ja tuota linjaa toivon todella kaikkien noudattavan, sitten sillä tulisi olemaan jatkuvuuttakin.

Moderaattorit

Super Moderator
Siellä se nyt on valmiina ja jotain pohjalla. Katsotaan miten homma lähtee etenemään. Toivottavasti hyvin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No mä olen sitä mieltä että formulapuolelle riittää hyvin yksi osasto. Ei se kirjoittelu niin vilkasta sillä ole. Sitä paitsi nämä anuraattorit stikkaavat hyvin rönsyilevät topikit yhdeksi, kuten on huomattu, joten ei siellä liikaa toikkeja ole.

Ja jos Formula1-osasto on tarkoitettu asiakirjoitteluun, olen tässä vuosien saatossa huomannut, että 95%:lla forumin väestä ei siinä tapauksessa ole mitään sanottavaa.

jukkis

Well-known member
Täytyy sanoa että olen Jonesin kanssa samaa mieltä. Nyt kun muutenkin tuntuu olevan koko ajan kiire ja aikaa surffailuun jää vähemmän ja vähemmän, ei noita osastoita ehdi selata läpi kuitenkaan. Tässä tapauksessa mitä vähemmän selkeästi samankaltaisia juttuja hajotetaan eri osastoille sitä parempi.

Mutta tämä ei kai mielipidekysymys ollutkaan.