F2 & F3 - 2019 - Spa - Belgia

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Aloin tässä miettimään, kun täällä on puhuttu reijistä ja repeämästä ohjaamon kyljessä, että halo saattoi pitää rungon kasassa eli ilman haloa auto olisi katkennut 3 osaan.
No ei. Voitaisiin jo pikkuhiljaa lopettaa jeesustelu siitä halosta, se ei ole mikään jumalallinen sädekehä, joka suojelee kaikelta mahdolliselta. Pikemminkin on hyvää tuuria, ettei se pahentanut tätä kolaria. (Tarkoituksellinen fud-insertti)

Kuvan perusteella vaikutti siltä, ettei halon vasen kiinnityspiste ollut edes varsinaisesti kiinni missään. Siinä oli kiinni pieni pala auton runkoa mutta ilmeisesti loput rungosta oli tuhoutunut ympäriltä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Tämän erittäin erittäin valitettavan ja surullisen onnettomuuden tapahtumien kulku on nyt selvä.

1. Alesi tekee virheen Eau Rougen päällä, auto spinnaa ja hän ajautuu rengasvalliin/kaiteeseen vasemmalle.



2. Takaa tullut Boschung laittaa jarru lukkoon estääkseen törmäyksen Alesiin.

3. Boschungin takana olleelle Hubertille tämä tulee täysin "silmille" ja hän väistää oikealle välttääkseen peräänajon.

4. Hubert osuu rengasvalliin ja kimpoaa renkaista takaisin kohti radan keskilinjaa

5. Correan tulee miljonaa alhaalta tietämättömänä "mäen pään" tapahtumista, yllättyy hitaista autoista ja väistää Alesia ja Boshungia oikealle ja rengasvalleista kimmonnut Hubert on suoraan ajolinjalla... :frown:
Hyvä kooste, mutta vitosta voisi vielä jatkaa. Correa oli ihan matkustaja tilanteessa. Etusiipi poikittain auton alla ja takakumi tyhjä, tai jotain sellaista.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
Tuolla viestissä #16 olevalla videolla näyttää kuin Correan ajolinja olisi jatkunut suoraan nokka edellä kaiteeseen. Eli jotain vikaa oli? Mutta nuo on niin nopeita tilanteita, että vaikea sanoa.
 

Koso

Unsung User
Liittynyt
12.4.2001
Viestit
133
Sijainti
Luoto
Olisikohan hyvä niin, että lopetetaan spekulaatiot, videopostaukset ja kommentointi asian tiimoilta.

Ei se asia siitä miksikään muutu, vaikka sitä kuinka jauhetaan uudelleen ja uudelleen.

Mossen sanoin: Emmä syylissi kaipa.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Aika pahalta näyttää, Correan tilanne oli siis vielä huonompi mitä osasin odottaa.
Toivotaan ettemme menetä toistakin kuljettajaa, Correan ura saattaa valitettavasti olla ohi huipputasolla :frown:

Lähetetty minun SM-N960F laitteesta Tapatalkilla
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Sehän tästä vielä puuttuisi että Correa menehtyisi. :( Hubertin kuolema oli jo liikaa, saati se, että Correakin vielä kuolisi. :nope:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
60% selviytymismahdollisuus. Toivotaan, että kuuluu tuohon prosenttiin.
Perustuuko tämä tuohon oireyhtymän kuolleisuuteen? Luin jostain, että kuolemaan johtava osuus on 40-60%. Kuulostaa karulta :frown: Se oli huojentavaa luettavaa, että kaikki tuosta selviävät parantuvat melko ennalleen, siis keuhkojen osalta.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
Jotenkin lajin ympärille on kasaantunut mustia pilviä, F2 Span tapahtumat, F3 Monza...

Toivotaan hartaasti että kaikki on vain harhakuvitelmaa...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Jotenkin lajin ympärille on kasaantunut mustia pilviä, F2 Span tapahtumat, F3 Monza...

Toivotaan hartaasti että kaikki on vain harhakuvitelmaa...
Ei ollut. Toivotaan silti että ovat jo hälvenneet.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14184
Kenen niska/päätuki se sitten voisi olla kun se ei ole Correan?
Vaikka vastaankin poikkeuksellisesti omaan kysymykseen niin...

Tämän murheellisen asian kohdalta en saanut tapahtumahetkellä vastausta, mutta mikäli tämä niska/päätuki ei ollut Correan niin jälkikäteen se oli jonkun muun ja toivon mukaan ei itse Hubertin ja mikäli oli niin seuraava osuma ilman sitä oli varmasti sisäelinvammojen lisäksi tappava tuossa kolarissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14184
Jälkikäteen tämän murheellisen viikonlopun F3-kisan pohjalta tuli kuullosteltua ja nähtyä pari mielenkiintoista asiaa:

Niistä ensimmäinen ja kuultu mielenkiintoinen asia oli Mika Salon kommentointi viikonloppuna siitä, että F3-autot ovat salakavalia rengaskulutukseltaan GP3-aikakauteen verrattuna ja siksi 2-3 muullakin kuljettajalla Niko Karin lisäksi on mennyt tämä kausi täysin pilalle siksikin kun renkaat eivät vain kestä sitä kisan läpivientiä tai vaihtoehtoisesti Karin lisäksi noiden 2-3 muunkin kuljettajan tallin autot eivät ole suunnittelultaan oikeita riittävää rengaskulutusta varten.

Salon lisäksi F3-autot tällä kaudella ovat painaneet enemmän ja jos eivät paina niin ne kehittävät downforcea enemmän kuin GP3-aikakauden autot.

Salo olisi varmaan vielä jatkanut noita juttuja, mutta kiitos Juuselan typerän päälle puhumisen jäi ne kommentit kuulematta.

Toinen oli vuorostaan nähty asia:

Kilpailun toisella kierroksella Virtuallisen Turva-auton tilanteen aikana muuan ratavalvojista alkoi erikoisesti sooloilla ja heilutella Safety Car-kylttiä ja sen mukaan kisaan olisi pitänyt tulla varsinainen Safety Car radalle.

Olisiko se ollut oikein vai ei niin täpäräksi olisi mennyt.

Toisaalta Virtuaalinen Turva-auton tilanne oli päättymässä eikä järkeä erityisemmin sitä Turva-autoa olisi ollut kyllä ottaa radalle, mutta mene ja tiedä?:dunno:

Tosin kyllähän siitä viivettä olisi tullut, mutta ainakin ajot olisi ollut turvallisempia sen kierroksen verran ja vauhti varmasti riittävän matalaa koska alemmissakin luokissa tuo Virtuaalisen Turva-auton nopeusraja tai kuskien lähelle olemisen raja tuntuu olevan hämärän peitossa ja hyökkävyys on kyllä häirinnyt ainakin itseäni pitkin kautta.

Liian lyhyellä turvavälillä kun tulee varmasti sitten niitä osumiakin.:frank:
 
Ylös