Facebook

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Ottamatta kantaa trikolorin tai muun tunnisteen käyttöön sympatiseeraamismielessä, niin näköjään vaikuttaa sekin, mihin maahan terroristien isku kohdistuu.

Moniko laittoi Venäjän lipun kun Isis pudotti sen matkustajakoneen? Tai Malesian/Hollannin lipun kun Itä-Ukrainan terroristit pudotti Malesyan Airlinesin koneen? Tai kun Boko Haram kaappaa pari sataa tyttöä Nigeriassa.

Onko Ranska vaan jotenkin tutumpi ja rakkaampi?

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Niin ja esmes jotkut adressit tai rip ilmoitukset. Ihan turhia. Kaikki tietää, että jos esim. suren jota kuta tai esmes haluan tsempata jotakin vaikeassa tilanteessa. Ihan turhaa osoittaa sympatiaa. Kaikki nääs tietää sen, että kyl sympatiseeraan. Jos eivät tiedä, niin ei ne saaterin narsistit tiedä paljos muutakaan.

Hiukka kärjistettynä. :D
Hyviä pointteja, joita myös pohdiskelin. Samoin ylempänä esitetty suruliputushuomio. Jotain eroa mielestäni kuitenkin on sillä että veivaa lipun puolitankoon tai omin sanoin kirjoittaa osanottonsa ja toisaalta sillä, että painaa FB:ssä nappia. Jotenkin on omaan silmääni toisten surun omimista ja sen yksinkertaistamista se, että oman itsestäänselvän myötätuntonsa osoittaa jollain nettisivun myötätunto-ominaisuudella. Olisi jopa eri asia jos askartelisi itse jonkinlaisen osanottokuvan. Tai jos tuon myötätuntonapin käyttämisestä pitäisi maksaa vaikka euro, joka ohjattaisiin johonkin relevanttiin tarkoitukseen. En tiedä. Jotain vikaa siinä mielestäni on.

Kuten mm. Fagment tuossa ylempänä totesi, mitäänhän tämä ei toki itseltäni ole pois. Kunhan tässä korostan omaa erinomaisuuttani. Siinä ensimmäinen viestini meni yli, että otin asiakseni solvata haukkumanimityksin Ranska-napin painajia. Pahoittelen sitä.

Ehkä iso osa tästä näkemyksestäni liittyy siihen, että FB on muutenkin omaan silmääni suurimmalle osalle ihmisistä (tai äänekkäälle vähemmistölle, en tiedä) rasittavan itsekorostuksen ja suoranaisen valehtelun väline.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Ottamatta kantaa trikolorin tai muun tunnisteen käyttöön sympatiseeraamismielessä, niin näköjään vaikuttaa sekin, mihin maahan terroristien isku kohdistuu.

Moniko laittoi Venäjän lipun kun Isis pudotti sen matkustajakoneen? Tai Malesian/Hollannin lipun kun Itä-Ukrainan terroristit pudotti Malesyan Airlinesin koneen? Tai kun Boko Haram kaappaa pari sataa tyttöä Nigeriassa.

Tottakai se vaikuttaa. Mikäli terrorismin kohde on kulttuurillisesti lähempänä, siihen kohdistunut isku koetaan läheisemmäksi. Kun venäläiset ampuivat alas Malesialaisen koneen, uhrit olivat suurilta osin hollantilaisia, myös australialaisten osuus oli huomattava. Uutisoinnissa keskityttiin erityisesti länsimaisiin uhreihin, vaikka muitakin oli joukossa.

Ei sitä samalla lailla suhtaudu afrikkalaisiin tai venäläisiin kuin länsimaalaisiin. Niitä ei tavallaan koeta samaan popposeen kuuluviksi.

Jokunen päivä sitten luin jostakin, mahdollisesti hesarista tai yleltä, että kun ihmisille näytetään ohjelmaa, jossa satutetaan ihmistä, niin etnisestä taustasta riippumatta reagointi omaan poppooseen poikkeaa huomattavasti verrattuna toiseen etnisen taustan omaavaan satutettavaan.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Jossakin vaiheessa asioista tulee myös ilmiöitä. 'Ai katos, tuo on tehnyt tuolleen ja tuokin. Taidanpa minäkin'. Ehkei sitä perimmäistä viestiä itse edes tarkemmin ajatellen.

Olgalla on ollut se kiva jouluavatar vuosikausia. Siinä voi sitten tehdä periaatteessa kolmella tavalla.
1) panet saman avattaren ja olet hölmö
2) panet toisen jouluavattaren ja olet jouludiggari tai haluat huomioida jouluajan
3) jatkat vanhalla avattarella etkä halua ottaa kantaa

Olenko ihan hakoteillä?

Näytti se minultakin löytyvän ainakin kaksi jouluavatarta.

Näytä liitetiedosto 21933Näytä liitetiedosto 21934

jjv

Arschloch
Ranskassa kuten myös Yhdysvalloissa ja Venäjällä on voimakas kansallistunne. Lipun värit on hyvin esillä, kansallislaulua mielellään hoilataan karnevaalimielessäkin ja poliitikotkin voivat lopettaa puheensa "vive la France" -julistukseen. Tunnettu turistimaa ja paljon julkisuudessa esillä niin se tarttuu ulkomaillekin tällaisissa tapauksissa. Kukaan ei näinä aikoina muistele, että ranskalainen ylpeys maksaa EU:llekin paljon Strasbourgin muodossa ja ranskan kieltä yritetään pitää englannin ohella virallisena kielenä monissa yhteyksissä.

Venäjän ja Yhdysvaltojen fanittaminen antaa tietynlaisen leiman, kun niistä maista on yleisesti kaikenlaista huonoakin tiedossa. Ranska on neutraalimpi, kukapa ei kannattaisi vapautta veljeyttä ja tasa-arvoa.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
No nyt tää alkaa täyttyä näistä "Juhlista kaveruuttasi henkilön Väägd Vögödil kanssa! Albert, aloitte olla kavereita Facebookissa X vuotta sitten tänään."- ilmoituksista. Hienoa, oikein hienoa.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
No nyt tää alkaa täyttyä näistä "Juhlista kaveruuttasi henkilön Väägd Vögödil kanssa! Albert, aloitte olla kavereita Facebookissa X vuotta sitten tänään."- ilmoituksista. Hienoa, oikein hienoa.
Miekii oon Vögödilin kaveri!

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Löysin viestikansiosta mun, Yrjölän ja Howdyn välisiä kirjoitelmia vuodelta 2008. Huh, mitä tavaraa. Jospa tuosta saisi osan tänne jotenkin.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Kilpikselle tätä lukiessa kyllä joutaakin. Kuka näitä sättimisen lokeja oikein janoaa?

Albert
LEIVISKÄLTÄ KORTIN SAIN!
K. Yrjölä
Eikä!!! Sittenhän sun peli on pelattu.
Albert
On tässä tosiaan soolot sooloiltu.
K. Yrjölä
Ei tarvi enää sooloilla kun on sooloilut sooloiltu.
Albert
Onksullaki?
K. Yrjölä
Nyt on sooloilut sooloiltu.
Albert
Nytkö? Vai myöhemmin?
K. Yrjölä
Soolot on sooloiltu jonkin verran aiottua myöhemmin.
Albert
Sittenhän...sittenhän sun SOOLOILUT ON SOOLOILTU etkä sä enää jaksane SOOLOILLA!
K. Yrjölä
Muuten jaksaisin vielä sooloilla, mutta mun sooloilut on sooloiltu enkä enää jaksane sooloilla.
Albert
Mutta kai sä vielä SOOLOILET?
K. Yrjölä
Kyllä mä sooloilen edelleen mutta mun sooloilut on tätä nykyä jo sooloiltu.
Albert
Säkö et varsinaisesti jaksa enää sooloilla?
K. Yrjölä
Mä sooloilen vielä, mutta mä en jaksa enää sooloilla kun mun sooloilut on sooloiltu.
Albert
Mites toi sun sooloilupuoli?
K. Yrjölä
Sooloilupuoli on kondiksessa, sooloilut on sooloiltu, ja nyt ei sooloilla kun sooloilut on sooloiltu... tält' erää.
Albert
Mites sitte - aiotko kenties sooloilla vastedes?
K. Yrjölä
Aion sooloilla vastedeskin, mun sooloilut on näet sooloiltu.
Albert
Aiot siis tehdä soololevyn daipadaipaidaipa
K. Yrjölä
Teen soololevyn, mun sooloilut on kyllä jo sooloiltu. Ota flapati flap!
Albert
Aion laittaa flapati flapit jalkaani viimeistään perjantaina Rauhaniemessä. Mutta mites sun SOOLOLEVY?
K. Yrjölä
Noh... ottaen huomioon että mun sooloilut on sooloiltu niin kohtahan sitä Anttila jo pukkaa!
Albert
Onko...onko sun sooloilut siis SOOLOILTU?
K. Yrjölä
Kyllä. Nyt ei enää juurikaan sooloiluja tule, sillä mun sooloilut on tosiaankin sooloiltu vallan.
Albert
Mites tota onko noin?
K. Yrjölä
Nyt en enää sooloile koska sooloilut on sooloiltu ja nyttei juurikaan enää sooloilla.
Albert
Onko sun sooloilut totaalisen tiessään.
K. Yrjölä
Jep. Mun sooloilut on nyt sooloiltu. Eli enää kovin paljon ei sooloiluja tule kun noi mun sooloilut on siltäosin sooloiltu.
Albert
Mutta kai sä nyt herran tähden vielä SOOLOILET?
K. Yrjölä
Joo kyllä mä vielä sooloilen, mutta mun sooloilut on sooloiltu, joten sooloilua ei juurikaan enää tulee näes kun oon sooloiluni sooloillu.
Albert
Nytkö sä et jaksa enää sooloilla vai miten se oli?
K. Yrjölä
En jaksa enää sooloilla, sooloilut on nyt sooloiltu ja jos jotain sooloilua tulee niin se on kyllä sitten sooloilua ja se siitä.
Albert
Mutta mites ku sähän sooloilet vielä?
K. Yrjölä
Mutta usko nyt että sooloilut on mun osalta sooloiltu. Nyt ei enää sooloilla ja jos sooloillaan ni siinä on kyllä sooloilut mun osalta lain.
Albert
Toi ei kyllä vastaa olennaisimpaan kysymykseen joka liittyy sun mahdollisiin sooloiluaikeisiin lähifutuurissa.
K. Yrjölä
Niin... mun sooloilut lähitulevaisuudessa on sooloiltu, joten minkäänlaista sooloilua tuskin tulee ja jos sooloilua tulee, niin sooloilut on kyllä sooloiltu.
Albert
No mites tota ku kaupungilla liikkuu hurjia huhuja sun sooloiluaikeista.
K. Yrjölä
Ne on kaikki totta. Mä tosiaankin sooloilen vielä, mutta mun sooloilut on sooloiltu, joten sooloilut ei tuu enää sitte ku sooloilut on sooloiltu.
Albert
Koskas sun sooloilus on sooloiltu noinikään?
K. Yrjölä
Mun sooloilut on sooloiltu ja sillä sipuli!
Albert
Soololevy tuli?
K. Yrjölä
Ei tullu vielä kato kun mun sooloilut on sooloiltu.
Albert
Onko asiain tola nytten toisettislainen?
K. Yrjölä
On se sillä tavoin muuntunut, että mun sooloilut on sooloiltu ni mun ei tarvi enää sooloilla.
Albert
Mutta sähän oot kova poeka sooloilemaan. Sikäli.
K. Yrjölä
Voin ollakin mutta mun sooloilut on sooloiltu. Ja onkin. Joten enää mun ei tarvi sooloilla koska mun sooloilut on sooloiltu.
Albert
Onks sun sooloilut sooloiltu ja onkin?
K. Yrjölä
Mun sooloilut on kaukana edessäpäin.
Albert
Kai sä saat soololevyn aikaiseksi tän vuoden puolella?
K. Yrjölä
Tämän vuoden puolella mun sooloilut on sooloiltu, että sitä kautta sooloilut on sooloiltu.
Albert
Onks toi muka totta ja?
K. Yrjölä
No totta ja totta... kato kun mun sooloilut on nyt sooloiltu, ni tuskinpa enää sooloilen ku sooloilut on sooloiltu.
Albert
Mutta sä et oo maininnut sooloiluista mitääns.
K. Yrjölä
En kato ku ne on jo sooloiltu.
Albert
Nytkö vai joskus toiste?
K. Yrjölä
Nyt mun sooloilut on sooloiltu joten aion lähitulevaisuudessa todellakin sooloilla.
Albert
Kaikki muutkin?
K. Yrjölä
Paitsi OK-ROCK! Mut mä en kuuntele minkälaista musiikki on.
Albert
Mä taas kuuntelen!
K. Yrjölä
Mut miten sun soolohommat?
Albert
Ihan hyvin.
K. Yrjölä
Olet ornari sä lainen.
Albert
Ja sä nainen.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Aivan varmasti tulee vielä sekin päivä, jolloin tuonkin tahdon lukea.
Tai ainakin ehkä.
No ei kyllä välttämättä lain.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Albert
Raili Raamattula TIETÄÄ!
Kuka toi Pietari ******** on? 72 arveli että se on Cmoney mutta ei se se kyllä tosiaankaan oo.
K. Yrjölä
En se nyt ainakaan minä ole, muuta en tiedä. Ehkä se oot sinä?
Albert
Se oot SINÄ!!
K. Yrjölä
Mulla on kyllä kaveri jonka nimi on Petri ********** ja joka asuu ÖRSKINTIELLÄ!!!
Captain Howdy
Son nimimerkki Pietari
Albert
Mitään Örskintietä ei oo lain!
Captain Howdy
Mutta huomatkaa, että MENOT Joka perjantai!!!!!
Albert
Ole sinä Capu nyt hiljaa!
Captain Howdy
Miksi Albrecht tulet tänne Miklu-Moision 'Onko A4 oikeasti 210x247mm?' -periaatekeskustelua häiritsemään?
Albert
Tulin kertomaan teille ilosanomaa Huuan Paplo Änäkkälän filosofis-mystisestä verbaaliteutaroinnista nimeltä 'Oksat pois ja pala rungosta - tee-se-itse-metsuri petun perässä'.
K. Yrjölä
Nyt Mulkku Montoyan "Istuisitko kanssani keskipenkille"- debatti menetti loputkin tukijansa.
Albert
Vankka Kumautuksen emännöimä 'Elämäntavat kuntoon folion avulla'- saitti jäänee vaille kunnon kansaa ku meno on täntyyppistä tykkänään.
Captain Howdy
Marvin Megabyten 'kiniini R-kioskeihin' -adressin kansalaiskeskustelussa on nyt hiljaista, kiitos teidän kahden!
Albert
Hector Koivisto kera digitalisoidun 'Kivoja tarve-esineitä vaikusta'- opaspumaskansa jää rannalle ruikuttamaan, koska kaksi pölhökustaata toimivat kuin vailla mieltä, jota he ovatkin sinänsä.
Captain Howdy
Entä miltä tuntuu sinusta, hyvä Albbu, se, että juurikin sinun vuoksesi meiltä estyy laatukeskustelu Minerva Maasian 'Kuvien, tekstien ja kenttien värit' -talvitarinoissa?
K. Yrjölä
Haistakaa paska kaikki!
´

markoj

Custom User
.

Koomikko Iikka Kivi
8 t ·

Kempeleessä osoitetaan lauantaina mieltä hallituksen pakolaispolitiikkaa vastaan marssimalla vastaanottokeskuksen pihalle.

Hyvä idea. Itse aion kritisoida hallituksen koulutuspolitiikkaa huutovittuilemalla alakoululaisille.