Olisi voinut voittaa-pätee aika moneen kuskiin ja sadekelikisaan...Siis Kimihän oli vahva tuossa kisassa mutta tekniikka petti, mielestäni vaiheessa jolloin kaikki oli vielä auki. Silti tässä on keskustelussa on pikkuisen sellainen maku, että Kimin tekemiset tulkiitaan niin, että aina kun äijä oli nopein sateella, olosuhteet oli tasapuoliset. Kun asia ei niin ollut, niin siihen löytyy Kimin kohdalta joku miehestä riippumaton selitys.
Mulla on semmonen käsitys ja ajatus että kaikkien kuskien uran aikana nuo tasottaa toisensa. Aina joku kärsii ja toinen hyötyy. Jos joku hyötyy olosuhteista toistuvasti, ei se voi olla enää pelkästään tuurista ja sattumista kiinni. Schumacherin taidot tässä suhteessa olivat vertaansa vailla. Tässä threadissa mainitiin kauden 2001 Interlagosin kisa, jossa saksalainen ei loistanut. Vaan sijoittui kakkoseksi. Ei huono saavutus laisinkaan. Edelleekään ei tunnu olevan laisinkaan analyysia siitä miksi ajo ei sujunut esim. Malesian kisan malliin? Mutta sitten kyllä Kimin erilaisista suorituksista löytyy selityksiä vaikka kuinka...
Olen sitä mieltä että Räikkönen on erinomaisen hyvä sadekelin kuski, mutta maagiset, tai edes suvereenit otteet tiukassa taistossa ovat jääneet. Maagisia otteita sateella on esittääneet minun näkemissäni kisoissa Schumacher, Alonso ja Senna. Jotka kyllä ovat tehneet virheitäkin märällä, mutta mielestäni nämä virheet eivät nollaa niitä maagisia suorituksia. Suvereeneja otteita sateella on esittäneet Damon Hill, David Coulthard, Jenson Button Nigel Mansell, Rubens Barrichello ja Kimi Räikkönen(toki liuta muitakin, mutta nuo nyt ainakin).
Olisiko niin, että tässä jotkut tuijottaisi vain yhden kuskin suorituksia, unohtaen mitä muut ovat vuosien varrella tehneet. Näin suoritukset eivät ole oikeassa referenssitasossa näitten analysoijien mielessä.