Dieselmoottori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.4.2021
- Viestit
- 4205
Hyvin kaukaa haetulta kuulostaa. Aston Martinin matka kestomenestyjäksi on vielä varsin pitkä. Vielä se ei ole minkäänlainen noteerattava menestyjä, vaikka Bahrainin kisa menikin vallan mainiosti ja antoi mainiot lähtökohdat kauden jatkoon.Tuli tällainenkin mieleen, että jos Ferrari ei saa autoaan luotettavaksi, eikä nopeuttakaan löydy riittävästi, niin katsookohan Leclerc Aston Martininkin suuntaan.
Tämä vain omaa mutuilua, mutta tunnetusti tähtikuljettajat nopeita liikkeissään. Aston Martinilla sopimukset Alonson kanssa voimassa kauteen 2024, mutta sen jälkeen kenties.
Vignan kolvaukset boxeissa menneet vähän vituralleen?Leclerciltä levisi siis kisassa elektroninen moottorinohjausyksikkö. Odotettu lähtöruuturangaistus on seurausta siitä, että näitä ecu-yksiköitä saa käyttää koko kauden aikana vain kaksi kappaletta – eli vaihtaa kertaalleen – ja LegErkiltä oli hajonnut yksi jo aiemmin Bahrainin GP-viikonlopun aikana. Elektroniikka ei ole mitään mekaanisesti kuluvaa kamaa, joten on aika iso ihme, että niitä hajosi kaksi ihan peräjälkeen. Suhteellisen merkityksettömän osan hajoaminen voi selittää niitä Bahrainin jälkeen liittyneitä huhuja, että Leclerc olisi ollut vihoissaan tallille.
https://www.motorsport.com/f1/news/leclerc-set-for-saudi-arabian-gp-grid-penalty-after-bahrain-f1-engine-trouble/10443710/
Riippuu, onko tiimien omaa tuotantoa vai "standardisoitu" osa joka on identtinen kaikilla tiimeillä.Jos ne tulee ulkoiselta tekijältä, niin on kohtuutonta antaa niistä ränkkiä.
Eikö se juuri ole standardoitu ja heti alkujaan esim. Red Bull kitisi siitä. Siinä mitään henkimaailmaa ole.Riippuu, onko tiimien omaa tuotantoa vai "standardisoitu" osa joka on identtinen kaikilla tiimeillä.
Tähän vielä vaikuttaa myös kuinka elektroniikka on ohjelmoitu toimimaan, elektroniset laitteet kun saadaan fyysisesti rikki ohjelmoinnin kautta.
Se on lopulta aika henkimaailman hommaa.
Ferrari on vasta 4. nopein, ilman Strollin kesketystä olisi ajanut sijoista 7 ja 8...Ei ollut Ferrarin kyyti kovilla renkailla kovin hääppöistä turva-auton poistumisen jälkeen. Leclerc ja Sainz jäivät kärjestä reippaasti jälkeen ja oletin että nousivat Mercedeksien ohi lopussa.
Väittäisin että Ferrarin olevan kolmanneksi nopein talli niukasti Aston Martinia jäljessä. Saas nähdä tuleeko Ferrarille montaa voittoa tänä vuonna, jos edes voittoakaan samalla kun Red Bulli ajaa kasikkoa muiden ympärillä kisasta toiseen ilman vaikeuksia. Voi katseet kääntyä pian ensi kauteen.
Ferrarin katseet on olleet ensi kaudessa jo 15 vuotta.Voi katseet kääntyä pian ensi kauteen.
Eikös ohittanut Hamiltonin ihan ajamalla? Toki Luiksella oli silloin hardit, mutta kuitenkin.Taisi Leclerc kuitenkin olla nopeampi mutta jäi jumiin ruuhkaan. Arvioidun Leclercin voivan haastaa Alonsoa joissain kisoissa, jos vaan saavat Ferrarilla rengaskuluman aisoihin.
Tosta Vasseurin älähdyksestä tuli mieleen venäläinen tiedonkulku johtoportaaseen, jossa ei uskalleta kertoa asioiden oikeaa laitaa, vaan kaunistellaan ja sitten tosipaikassa kaikki onkin aivan päin persettä.Vasseur on ärsyyntynyt Ferrarin menestymättömyydestä.
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=483541
Kannattaisiko Ferrarin palkata enemmän italialaista henkilökuntaa vai ei?Ratkaisu Ferrarin nykyisiin haasteisiin on italialaistaa tallia enemmän. Nyt siellä taitaa olla jokunen muun maalainen töissä ja siksi ei tule menestystä.
EiKannattaisiko Ferrarin palkata enemmän italialaista henkilökuntaa vai ei?