Ferrari 2024: "Box box. 4 tires? Question."

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4278
Sosiaalisessa mediassa oli juttua, että Charles Leclerc saisi 10- lähtöruudun rangaistuksen Saudi-Arabian GP:ssä.

Melkoinen pommi siis Ferrarin moottori.Screenshot_20230315_161551_Instagram-01.jpeg
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4278
Tuli tällainenkin mieleen, että jos Ferrari ei saa autoaan luotettavaksi, eikä nopeuttakaan löydy riittävästi, niin katsookohan Leclerc Aston Martininkin suuntaan.

Tämä vain omaa mutuilua, mutta tunnetusti tähtikuljettajat nopeita liikkeissään. Aston Martinilla sopimukset Alonson kanssa voimassa kauteen 2024, mutta sen jälkeen kenties.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1507
Tuli tällainenkin mieleen, että jos Ferrari ei saa autoaan luotettavaksi, eikä nopeuttakaan löydy riittävästi, niin katsookohan Leclerc Aston Martininkin suuntaan.

Tämä vain omaa mutuilua, mutta tunnetusti tähtikuljettajat nopeita liikkeissään. Aston Martinilla sopimukset Alonson kanssa voimassa kauteen 2024, mutta sen jälkeen kenties.
Hyvin kaukaa haetulta kuulostaa. Aston Martinin matka kestomenestyjäksi on vielä varsin pitkä. Vielä se ei ole minkäänlainen noteerattava menestyjä, vaikka Bahrainin kisa menikin vallan mainiosti ja antoi mainiot lähtökohdat kauden jatkoon.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Leclerciltä levisi siis kisassa elektroninen moottorinohjausyksikkö. Odotettu lähtöruuturangaistus on seurausta siitä, että näitä ecu-yksiköitä saa käyttää koko kauden aikana vain kaksi kappaletta – eli vaihtaa kertaalleen – ja LegErkiltä oli hajonnut yksi jo aiemmin Bahrainin GP-viikonlopun aikana. Elektroniikka ei ole mitään mekaanisesti kuluvaa kamaa, joten on aika iso ihme, että niitä hajosi kaksi ihan peräjälkeen. Suhteellisen merkityksettömän osan hajoaminen voi selittää niitä Bahrainin jälkeen liittyneitä huhuja, että Leclerc olisi ollut vihoissaan tallille.

Koska tekniikka petti näin aikaisessa vaiheessa kautta, ei Ferrari oikein voi edes yrittää taktikoida keräämällä varastoon sallitut kiintiöt ylittäviä osia, koska kiintiöitä ei vielä ole mahdollista ylittää.

https://www.motorsport.com/f1/news/leclerc-set-for-saudi-arabian-gp-grid-penalty-after-bahrain-f1-engine-trouble/10443710/
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Leclerciltä levisi siis kisassa elektroninen moottorinohjausyksikkö. Odotettu lähtöruuturangaistus on seurausta siitä, että näitä ecu-yksiköitä saa käyttää koko kauden aikana vain kaksi kappaletta – eli vaihtaa kertaalleen – ja LegErkiltä oli hajonnut yksi jo aiemmin Bahrainin GP-viikonlopun aikana. Elektroniikka ei ole mitään mekaanisesti kuluvaa kamaa, joten on aika iso ihme, että niitä hajosi kaksi ihan peräjälkeen. Suhteellisen merkityksettömän osan hajoaminen voi selittää niitä Bahrainin jälkeen liittyneitä huhuja, että Leclerc olisi ollut vihoissaan tallille.

https://www.motorsport.com/f1/news/leclerc-set-for-saudi-arabian-gp-grid-penalty-after-bahrain-f1-engine-trouble/10443710/
Vignan kolvaukset boxeissa menneet vähän vituralleen?
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5712
Jos ne tulee ulkoiselta tekijältä, niin on kohtuutonta antaa niistä ränkkiä.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Jos ne tulee ulkoiselta tekijältä, niin on kohtuutonta antaa niistä ränkkiä.
Riippuu, onko tiimien omaa tuotantoa vai "standardisoitu" osa joka on identtinen kaikilla tiimeillä.
Tähän vielä vaikuttaa myös kuinka elektroniikka on ohjelmoitu toimimaan, elektroniset laitteet kun saadaan fyysisesti rikki ohjelmoinnin kautta.
Se on lopulta aika henkimaailman hommaa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5712
Riippuu, onko tiimien omaa tuotantoa vai "standardisoitu" osa joka on identtinen kaikilla tiimeillä.
Tähän vielä vaikuttaa myös kuinka elektroniikka on ohjelmoitu toimimaan, elektroniset laitteet kun saadaan fyysisesti rikki ohjelmoinnin kautta.
Se on lopulta aika henkimaailman hommaa.
Eikö se juuri ole standardoitu ja heti alkujaan esim. Red Bull kitisi siitä. Siinä mitään henkimaailmaa ole.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Ei ollut Ferrarin kyyti kovilla renkailla kovin hääppöistä turva-auton poistumisen jälkeen. Leclerc ja Sainz jäivät kärjestä reippaasti jälkeen ja oletin että nousivat Mercedeksien ohi lopussa.
Väittäisin että Ferrarin olevan kolmanneksi nopein talli niukasti Aston Martinia jäljessä. Saas nähdä tuleeko Ferrarille montaa voittoa tänä vuonna, jos edes voittoakaan samalla kun Red Bulli ajaa kasikkoa muiden ympärillä kisasta toiseen ilman vaikeuksia. Voi katseet kääntyä pian ensi kauteen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Ei ollut Ferrarin kyyti kovilla renkailla kovin hääppöistä turva-auton poistumisen jälkeen. Leclerc ja Sainz jäivät kärjestä reippaasti jälkeen ja oletin että nousivat Mercedeksien ohi lopussa.
Väittäisin että Ferrarin olevan kolmanneksi nopein talli niukasti Aston Martinia jäljessä. Saas nähdä tuleeko Ferrarille montaa voittoa tänä vuonna, jos edes voittoakaan samalla kun Red Bulli ajaa kasikkoa muiden ympärillä kisasta toiseen ilman vaikeuksia. Voi katseet kääntyä pian ensi kauteen.
Ferrari on vasta 4. nopein, ilman Strollin kesketystä olisi ajanut sijoista 7 ja 8...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Taisi Leclerc kuitenkin olla nopeampi mutta jäi jumiin ruuhkaan. Arvioidun Leclercin voivan haastaa Alonsoa joissain kisoissa, jos vaan saavat Ferrarilla rengaskuluman aisoihin.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Ratkaisu Ferrarin nykyisiin haasteisiin on italialaistaa tallia enemmän. Nyt siellä taitaa olla jokunen muun maalainen töissä ja siksi ei tule menestystä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3680
Taisi Leclerc kuitenkin olla nopeampi mutta jäi jumiin ruuhkaan. Arvioidun Leclercin voivan haastaa Alonsoa joissain kisoissa, jos vaan saavat Ferrarilla rengaskuluman aisoihin.
Eikös ohittanut Hamiltonin ihan ajamalla? Toki Luiksella oli silloin hardit, mutta kuitenkin.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4278
Tässä mietiskelin, niin tämähän on jo viides kausi Leclerciltä Ferrarilla.

Menestys on ollut vaatimatonta, vaikka eittämättä Leclerc on lahjakas kuljettaja. Viisi GP- voittoa neljässä kaudessa (tämä viides siis) on vähän.

Tämän kauden jälkeen Leclerc on ajanut yhtä monta kautta Ferrarilla kuin mitä Alonso tiimissä ajoi.

Schumacher aloitti maailmanmestaruus-putkensa Ferrarilla juuri viidennellä kaudellaan.

Saa nähdä, miten pitkään Leclerc jaksaa tiimissä ajaa näillä suorituksilla.
 
Ylös