Ferrari 248 (F2006)

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Hianoa :thumbup: Ehkä se puuttumisen tunne johtuu tuosta peilien erikoisesta paikasta, ei ole "härpäkettä" kabiinin etukulmassa. Näyttää pitkältä? :idea:

Onpa keulapalaan tullut pikkuisia siivekkeitäkin kylkiin.

Ja F1Live.comin mukaan on ihan kohtuullisesti kierroksiakin saatu ajettua. Suunta on ehdottomasti oikea :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
FO110K sanoi:
jep, BAR:lta kopsattu ;)
mutta muutoin, pakko sanoa että askel eteenpäin siitä ekasta ainakin ulkonäkönsä puolesta, tosin pakko myöntää että olen azai:n kanssa samalla linjalla, jotain tuntuisi puuttuvan...
Vai Prostilta, vaiko itse Ferrarinkin testailemista viiden vuoden takaa? Jokatapauksessa ylimääräiset härpäkkeet etusiivessä kielii että auto ei kulje :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
J.Heldenview sanoi:
Vai Prostilta, vaiko itse Ferrarinkin testailemista viiden vuoden takaa? Jokatapauksessa ylimääräiset härpäkkeet etusiivessä kielii että auto ei kulje :)
Näinkö ne kielii siitä ettei renu tai honda kulje?? :doubtful:

Mut saa nähdä... Eihän tuokaan etusiipi välttämättä käyttöön tule...
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ghost_Glove sanoi:
Kas muuten, tossahan on kaks kerroksinen etusiipi...

Mutta hieno on! :)

Siipien ei ilmeisesti tarvitse olla symmetriset? Meinaan on nuo lisähärpäkkeet etusiiven päissä eri asennossa(?)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ihan ok muuten, mutta noi peilit tai siis ne varret peileihin on IHAN HIRVEET. :yuck:

Tosin lienevät siksi noin kaukana rungosta etteivät sotkisi ilmavirtauksia. :doubtful:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mickey sanoi:
Siipien ei ilmeisesti tarvitse olla symmetriset? Meinaan on nuo lisähärpäkkeet etusiiven päissä eri asennossa(?)
Ei kai niiden tarvi olla symmetriset.. Mut tossa kuvassa voi kyllä silmäkin
kusettaa... Enemmän kuvia olis kiva saada...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Toi suoraanedestä kuva näyttää miten takasiivelle on tehty hirmuaukko 'hyville' virtauksille. peilit on ponttooninaukon etureunassa kiinni :eek!:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Otto Hokkanen sanoi:
Kelpaisko vaikka tämä? Kovasti tuo etusiipi mun silmään symmetriseltä näyttää. F1totalilla on muutama muukin kuva.

Noh. niin tuossa näyttää.. mut eikö periaatteessa voi olla erilaiset? Eikös Indyissäkin käytetä toisella puolella erilaisia renkaita kun toisella puolella kun ovaali kaartaa vaan toiseen suuntaan? Periaatteessahan samaa voisi käyttää niin renkaissa kuin aerodynamiikassa F1:ssä kun kyseessä on edellisen kaltainen rata?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mickey sanoi:
Noh. niin tuossa näyttää.. mut eikö periaatteessa voi olla erilaiset? Eikös Indyissäkin käytetä toisella puolella erilaisia renkaita kun toisella puolella kun ovaali kaartaa vaan toiseen suuntaan? Periaatteessahan samaa voisi käyttää niin renkaissa kuin aerodynamiikassa F1:ssä kun kyseessä on edellisen kaltainen rata?
Ei sitä mielestäni mikään estä, mutta formulassa ei kai epäsymmetrisiä ratkaisuja ole käytetty katteita lukuunottamatta. Sekarengastus sen sijaan ei ole sallittua.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Juu ei kai autossa voi käyttää kun yhdenlaisia renkaita kerrallaan...
Eli tuskin on indyssä ollu "epäsymmetrista" rengastusta..

Ja niinkin ratkasevan osan kuin etusiiven epäsymmetrisuus saattais vaatia aika paljon muutakin epäsymmetrisuutta tai ainakin muutoksia..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ghost_Glove sanoi:
Juu ei kai autossa voi käyttää kun yhdenlaisia renkaita kerrallaan...
Eli tuskin on indyssä ollu "epäsymmetrista" rengastusta..
Kyllä Indyissä ovaaliradoilla käytetään ainakin kovimmalle rasitukselle joutuvan oikean eturenkaan paikalla kovempaa kumiseosta kuin muissa. Olisi periaatteessa ihan älykäs ratkaisu myös joillain F1-radoilla, joilla toinen etupyörä joutuu kovalle koetukselle, esim. Barcelonassa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hups, multa meni nyt usalaiset autot ja jauhot sekasin..

Eli siis tarkotin ettei formuloissa varmaan olla käytetty indyssä (=indianopolis) "epäsymmetristä" rengastusta...

Indy-careissa tai -carteissa, mitä ne nyt taas ovatkaan, varmaan kaikki on mahdollista. ei vaan, mut niistä en tiedä enempää... :cool:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Bobakki sanoi:
Kyllä Indyissä ovaaliradoilla käytetään ainakin kovimmalle rasitukselle joutuvan oikean eturenkaan paikalla kovempaa kumiseosta kuin muissa. Olisi periaatteessa ihan älykäs ratkaisu myös joillain F1-radoilla, joilla toinen etupyörä joutuu kovalle koetukselle, esim. Barcelonassa.
Vormula ykösissä pitää sekä etu- että takagummin olla samaa seosta. Tästähän Ferraria 2004 syytettiin. (että niillä olis eri seokset eteen ja taakse).
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Moe Szyslak sanoi:
Vormula ykösissä pitää sekä etu- että takagummin olla samaa seosta. Tästähän Ferraria 2004 syytettiin. (että niillä olis eri seokset eteen ja taakse).
Juu, tämänhän totesin tuolla muutama viesti ylempänä :eek: Tokihan tuo olisi myös hyvä ratkaisu ehkäisemään liiallista takarenkaiden kulumista, niin kuin tuohon Ferrari-syytökseen taisi liittyä.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Moe Szyslak sanoi:
Vormula ykösissä pitää sekä etu- että takagummin olla samaa seosta. Tästähän Ferraria 2004 syytettiin. (että niillä olis eri seokset eteen ja taakse).

EIkös Mika Häkkisen aikana puhuttu renkaitten jäähdyttämisestä vesisankossa. Tuskin tuo taito on minnekkään ainakaan hävinnyt näitten vuosien aikana, pikemminkin parantunut (lue: kemikaalit). Asiani pointti on siinä että, varmasti voidaan kasitellä jotain tiettyä rengasta jälkikäteen saadakseen siitä halutunlaisen...
 

T. Salama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
240
Sijainti
Helsinki
Amerikan sarjoissa on tietääkseni ollut mahdollista käyttää myös eri kokoisia renkaita eri puolilla autoa.

Jos en nyt muuta referenssiä pysty esittämään, niin ainakin Amigan Indy 500-pelissä pystyi säätämään noita rengaskokoja absurdeihinkin mittasuhteisiin saakka ;)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mossi Superstar sanoi:
EIkös Mika Häkkisen aikana puhuttu renkaitten jäähdyttämisestä vesisankossa. Tuskin tuo taito on minnekkään ainakaan hävinnyt näitten vuosien aikana, pikemminkin parantunut (lue: kemikaalit). Asiani pointti on siinä että, varmasti voidaan kasitellä jotain tiettyä rengasta jälkikäteen saadakseen siitä halutunlaisen...
Kyllä, ja onhan myös Misukkaa syytetty kemikaalien käytöstä sekä renkaiden rispaamisesta raspin kanssa.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Moe Szyslak sanoi:
Kyllä, ja onhan myös Misukkaa syytetty kemikaalien käytöstä sekä renkaiden rispaamisesta raspin kanssa.
Eikös se ollut Bridgestone jota noista kemikaaleista syytettiin? No, muistaakseni tuolloin kumpikin rengasvalmistaja syytti toista vilpistä, joten aika tasan taisi mennä ... :rolleyes:
 
Ylös