Ferrari F1 2005

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Rusina sanoi:
Tosin nyt kun tarkemmin mietti niin eihän Ferrari edes ollut mukana koko herrasmiessopimuksessa nytten: Muut tiimit kyllä tekivät tässä taannoin uuden sopimuksen testausrajoituksiin liittyen ja Ferrari ei allekirjoittanut; koska syntyi uusi sopimus, niin vanha ei ollut voimassa.
kyseessä on ihan eri asia kun puhutaan koko kauden kattavasta testipäivien määrästä ja siitä saako GP.tä edeltävällä viikolla testata ollenkaan vai ei...
ilmeisesti siellä vaan on alettu ajatteleen että "tehdään mitä halutaan, muista viis" tyylillä... :rolleyes:
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Ghost_Glove sanoi:
Itse luulen, että pakoputkien ulostulossa voisi olla jotain uutta. Jäähdytykseen liittyvää. [/B]
Jos siellä on jotain uutta, niin eiköhän se siellä etu-keskivaiheilla ole, koska ei toi perä ja tuuletusaukot noin minimaaliset muuten voi olla ilman, että luotettavuus kärsii.
 
Viimeksi muokattu:

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
holvius sanoi:
Siis millä Ferrarin toiminalla ? Pitäisikö Ferraria jotenkin rangaista siitä, että he testaavat enemmän kuin muut eli tekevät muita enemmän hommia. Tuntuu aika järjettömältä idealta.
Pitäisikö esim. BARria rangaista siitä, että he tekevät nopeampia vaihdelaatiikkoja kuin muut eli tekevät muita enemmän hommia.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
thInk sanoi:
Pitäisikö esim. BARria rangaista siitä, että he tekevät nopeampia vaihdelaatiikkoja kuin muut eli tekevät muita enemmän hommia.
Onko rangaistu?
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
Rusina sanoi:
Katos pirhanaa. Viimeksi kun katsoin, niin sitä oltiin tulkitsemassa sääntöjen vastaiseksi. Sen tiedän, että tuosta vaihdejärjestelmästä teki yksi talleista valituksen..
Vai oliko kyse jousitukseen tms. liittyvästä systeemistä, mitä BAR kokeili viime kaudella etuosassa. Ainakin se laite bannattiin, koska siinä taisi olla erillinen moottori. Tai sitten tää on ihan oma tarinansa. :confused:
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Luca Badoer continues to test the F2005
Today at Mugello

Badoer in the F2005 at Mugello



Second and final day of testing this week for Scuderia Ferrari Marlboro at the Mugello circuit.

Today, Luca Badoer was back at the wheel to continue development of the F2005.

Under clear skies and near-freezing temperatures, the Scuderia’s official test driver completed a total of 107 laps (24 of them on the short version of the track), the quickest being a 1’21’’575.

Lähde: F1Live.com


Asiaa! :thumbup:
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
Ferrarin tarunhohtoista mainetta viedään vauhdilla alaspäin. Maranellon onneksi suomalaiset ferrarifanit ovat sen verran joustavaa porukkaa, että heitä eivät kieroilu ja sokea omien etujen ajaminen häiritse. Tärkeintähän on erottua suomijunttien valtavirrasta.
 

kelju k.

Member
Liittynyt
25.1.2005
Viestit
9
the flying finn sanoi:
Vai oliko kyse jousitukseen tms. liittyvästä systeemistä, mitä BAR kokeili viime kaudella etuosassa. Ainakin se laite bannattiin, koska siinä taisi olla erillinen moottori. Tai sitten tää on ihan oma tarinansa. :confused:
Lueskelin just eilen noita Unca Bernien Tech-sivuja(linkki aiemmin tässä topicissa) jossa mainittiin, että BARin eturenkaiden välistä vääntöä tasoittava vehje kiellettiin aluksi, mutta sallittiin myöhemmin riisuttuna kaikesta elektroniikasta. Taitavat käyttää tänäkin vuonna sitä?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kyllä käyttävät joo. Laite kulkee nimellä FTT (Front Torque Transfer) ja idea on siirtää pyörimisvoimaa sisäkaarteen puoleiselle etupyörälle jarrutuksessa, jotta se ei lukkiudu. Alun perin Benettonin lanseeraama keksintö, tosin niillä vempain painoi yli 20 kiloa, nyt B.A.R:lla alle 10. Ja tosiaan, laitetta saa käyttää, mikäli se on täysin mekaaninen kuten B.A.R:n ratkaisu käsittääkseni nyt on.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Nii-in, miten käy lasten hiekkalaatikollakin kaverin kanssa joka ei suostu leikkimään muiden sääntöjen mukaan vaan leikkii omilla säännöillään? Aivan, ei ole kauaa samalla hiekkalaatikolla. Minä en anna mitään arvoa tuollaiselle joka latelee omat sääntönsä ja sen kautta sitten hankkii menestyksensä.

Ilmeisesti Ferrarille tuli kusi sukkaan kun muut tallit ilmeisesti nykyisillä testimäärillä vihdoin ja viimein sai ajettua etumatkan kiinni jolloinka Ferrari teki sen ainoan tempun mihin nykyisellä konkkaronkallaan pystyivät...
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
kessel sanoi:
Niin mikä siinä oli asiaa?? Hidashan tuo uusi tekele tuntuu olevan...
Paljon kierroksia ilman ongelmia :thumbup:

Ja F1Totalin sivuilla olevista kuvista ja muualla luetuista raporteista on tullut ilmi että siellä on ollut aika himputin kylmää :) Olisiko ollut vähän päälle nollassa.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
He tekevät sen itse!



:yuck: :thumbdown :yuck: :thumbdown
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
General FUp sanoi:
Paljon kierroksia ilman ongelmia :thumbup:

Ja F1Totalin sivuilla olevista kuvista ja muualla luetuista raporteista on tullut ilmi että siellä on ollut aika himputin kylmää :) Olisiko ollut vähän päälle nollassa.
Eikö tuossa kylmyydessä luulisi osien kestävän hieman paremmin kuin esim. Melbournen lämmössä?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Rusina sanoi:
Eikö tuossa kylmyydessä luulisi osien kestävän hieman paremmin kuin esim. Melbournen lämmössä?
samaa mietin kanssa, eikös se lämpö oo usein se pahin vihollinen noissa autoissa... :rolleyes:
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Rusina sanoi:
Eikö tuossa kylmyydessä luulisi osien kestävän hieman paremmin kuin esim. Melbournen lämmössä?
Toki, mutta tuo autohan ei Melbournessa kisaakaan. Ja sama lämmönkorotus on muillakin tiimeillä mahdollisesti tiedossa viileiden Euroopan testien jälkeen, eikös?

Viileydellä kuitenkin viittasin siihen että Brisukat vaikka perinteisesti ehkä viileämmässä ovatkin viihtyneet, ovat tuskin kuitenkaan nollakeliin optimoidut ;)

Näin siis parannettavaa on vielä paljonkin, monellakin osa-alueella. Lupauksia silti on ilmassa :thumbup:
 
Ylös