Kenny sanoi:
Niinno tarvis kai ensin saada sovittua jotain ennenku aletaan vaatimaan että sopimusta tulee noudattaa.
Jos nyt oikeesti aletaan höpiseen testikielloista niin mitähän tallia se haittais eniten? no Ferraria, koska niillä on oma testirata..
Mitäs Peter Sauber sanois jos tuulitunnelitestien määrää rajotettaisiin "kulujen säästämiseks"????:eek!:
no toinen ero on vielä se että Bstone maksaa Ferrarille 35m$/vuosi pelkästä testaamisesta,
kuinka moni saa rahaa pelkkien tuulitunnelitestien takia?
no mut joo, Ferrarihan on ollut mukana tuossa säännössä ettei GP viikon aikana testata, ilmeisesti kyseessä on ollut jonkinasteinen herrasmies soppari, mutta soppari kuitenkin.
(ferkkuhan on kyllä ollut testaamatta yli 50km matkoja ennen tätä vuotta, nyt sitten teestaavat melkein joka päivä)
Totta tietty on että Ferrari on selkeästi se talli joka kärsii jos testirajoituksia tulee, mm. Bstone ei saisi enää niin paljoa kilsoja...
Toisaalta, oliko Ferrarilta järkevä ehdotus että kumpikin rengasfirma saisi vain 15tkm/v testata kun he hoitavat kaiken testin käytännössä Bstonelle?!?
(niin se on tietty epäreilua jos yksi talli joutuu tinkimään asioistaan, mutta miksikäs sitä kutsutaan että 9 tallia kymmenestä joutuisi tinkimään omistaan yhden takia?
)
Ferrarin halun testata tietenkin ymmärtää, jos he eivät tee rengastestiä niin kuka sitten, ja heillä on oma testiratakin + Bstonen sponssaama testitiimi...
Kannattaa muistaa sekin että vielä 2001 Bstonella oli useita huipputiimejä tekemässä rengastestiä, tällä hetkellä sarjan 2 köyhintä tallia + Ferrari, joten oman veneensä ovat kyhänneet, ja sillä pitää nyt pärjätä...
(niin, jos rakentaa renkaat vain yhdelle teamille eikä välitä muista asiakkaistaan yhtään niin kaikki lähtee, McLaren ensin ja Sauber + BAR myöhemmin tästä hyvänä esimerkkinä)
Tän hetken valitettava tosiasia on, että Ferrari ei suostu ainoastaan yhden rengasmerkin käyttöön (lähde aamulehti) ja toisaalta muut teamit ei suostu Ferrarin ehtoihin testirajoituksista eikä Ferrari muiden esittämiin testirajoituksiin...
ikävä pattitilanne, ja luultavasti pian ollaankin siinä tilanteessa että ns. "point of no return" on ohitettu GPWC suunnitelmien osalta ja uusi sarja alkaa väkisin ilman Ferraria...
(taino, kerkiäähän nekin viel muuttaan ehkä kantaansa jossain välissä
Sääli sinänsä, en ikinä uskonut että CART/IRL tyyppinen kahtiajako olisi mahdollista ykkösissäkin, mutta näin se vain näyttää kohta olevan...