azai
Pornokeisari
Itseäni ihmetyttää se kuinka Hondalle on päässyt suunnittelupöydälle piirtämään joukko amatöörejä.Zep sanoi:Sehän tässä ihmetyttääkin, kuinka Filisetti on päässyt Formula1.comille piirtämään ja minne on hävinnyt Piola?
Itseäni ihmetyttää se kuinka Hondalle on päässyt suunnittelupöydälle piirtämään joukko amatöörejä.Zep sanoi:Sehän tässä ihmetyttääkin, kuinka Filisetti on päässyt Formula1.comille piirtämään ja minne on hävinnyt Piola?
Ainakin se olisi pitänyt linkittämättä tänne, koska nyt Ferrari 2007 toikissa on yksi sivu juttua formulastarastaformulastara sanoi:Enpä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tämän "asiantuntijapläjäyksen" edessä
Jos jäähdyttäjien pienentäminen on niinkin yksinkertaista kun "hei, kavennetaan vähän ponttooneja edestä, saadaan jäähdyttäjää pienemmäksi" niin kumma ettei kaikki tee samaa. Ja oliko niitä kiduksia tosiaan tuplasti enemmän nykyään. jepjep.
Eiköhän se ole aivan riittävä journalismia, että uutisoidaan mikä on uutta ja miten se on muuttunut. Tarkoista vaikutuksista eivät tiedä muut kuin tallit itse, ja heilläkin tuntuu usein menevän laskelmat pieleen.Rip3 sanoi:Juttu ei sinänsä ole Heikin huonoimmasta päästä, jos jotain positiivista jutusta pitää löytää.. ja ehkä tavalliselle F1 fanille ei asiaa tarvitse seikkaperäisemmin asiaa selittää, muuten pyyhkii ymmärryksen yli.:wink:
Mun mielestä on säälittävää, että pyrit keskittämään huomion epäolennaisuuksiin, jotka on aikoinaan huumorilla heitetty. Se, että oletkin ottanut asian noin tosissaan ei ole mun vastuulla. Jos sinulla on jotain sanottavaa tämän toikin keskusteluun (F2007) niin anna palaa.Moe Szyslak sanoi:Onko sun arviossa muissakin autoissa 'muotoiluvaraus', kuten esim. tässä Hondassa.
Tosin onkohan yhtään autoa olemassa, jota ei olisi 'muotoiltu' joten sulla on varaus kaikkeen mitä suustasi päästät.
Eipä sekoiteta huonoa huumoria(Moen minusta esittämät arviot) ja pätemisen tarvetta(Mikkoz84:n huomio) keskenään.Mediaprofeetta sanoi:formulastara rekisteröitynyt vuonna 1999. Aika pitkään olet tuota vitsiä jo jaksanut jatkaa
azai sanoi:Itseäni ihmetyttää se kuinka Hondalle on päässyt suunnittelupöydälle piirtämään joukko amatöörejä.
Milkman sanoi:Hyvää analyysiä formulastaralta. Yhteen kohtaan kuitenkin haluan puuttua.
Mielestäni näiden lisäsiipien funktio todellakin on parantaa jäähdytystä. Ilmavirta ei pääse samalla välttämään jäähdytysaukkoa, vaan ohjautuu tehokkaammin ponttoonin sisään ohivirtausta säätämällä.
:alppu:
Ajattelin, että toimiva ohivirtaus ponttoonin sivuitse lisäisi ilmavirtaa myös ponttoonin sisälle. Toinen vaihtoehto olisi, että virtaus pysähtyy ponttoonin edessä, eikä ponttoonin sivuitse virtaava ilma laita ponttoonin edessä olevaa ilmaa liikkeelle. Siiven kulmasta on paha sanoa mitään tietämättä missä kulmassa ilma virtaisi ilman sitä.formulastara sanoi:Hyvä pointti tuo ohivirtauksen säätäminen. Esitän kuitenkin eriävän arvion johtuen tuosta lisäsiiven reilusta kulmasta ulospäin. Se näyttää jopa siltä, että voisi säätää ohivirtausta lisää.[/IMG]
"Barge board".2Lman sanoi:Myös "badge board"
Monimuotoisuus lisää indusoituvaa vastusta suurenevilla kertoimilla. Kun kappaleessa olevan siiven pituus kasvatetaan kaksinkertaiseksi, kasvaa vastus kaksinkertaiseksi, mutta lisättäessä kaksi siipeä joiden kokonaispinta-ala on sama kuin yhdellä, vastus kasvaa suuremmaksi kuin kaksinkertaiseksi.formulastara sanoi:Kirjoitat: "indusoituva vastus kasvaa pinta-alan myötä, sekä voimakkaasti aina pinnan muodonmuutoksen alueella"
Valaisisitko tätä hieman lisää? Meinaan, että pisarassakaan ei tasaista pintaa ole, vaan se muuttaa muotoaan from head to toes...
Mun mielestä on säälittävää että luku- ja kirjoittelutaitoinen lähtee lupailemaan yhtään mitään, mitä ei alunpitäenkään aio pitää.formulastara sanoi:Mun mielestä on säälittävää, että pyrit keskittämään huomion epäolennaisuuksiin, jotka on aikoinaan huumorilla heitetty. Se, että oletkin ottanut asian noin tosissaan ei ole mun vastuulla. Jos sinulla on jotain sanottavaa tämän toikin keskusteluun (F2007) niin anna palaa.
ei mielellään kirjotella humalassa tänne asiaforumille2Lman sanoi:Monimuotoisuus lisää indusoituvaa vastusta suurenevilla kertoimilla. Kun kappaleessa olevan siiven pituus kasvatetaan kaksinkertaiseksi, kasvaa vastus kaksinkertaiseksi, mutta lisättäessä kaksi siipeä joiden kokonaispinta-ala on sama kuin yhdellä, vastus kasvaa suuremmaksi kuin kaksinkertaiseksi.
Valaiseva käytännön esimerkki on lentokoneen peräsimet. Klassinen ja rakenteelisista kompromisseista johtuen, eniten käytetty on + rakenne, joka ajatuksena kuvaa näkymää takaapäin, siis takarunko on jossain risteyksien seudulla. Siihen muodostuu neljä sisänurkkaa, joista aiheutuu vastusta. Aerodynaamisesti pienempi vastus on T-peräsimellä, sillä siinä on vain kaksi sisänurkkaa, mutta kestävyys vaatii rakenteen vahvistamista. Vielä pienempi vastus on V-peräsimellä, jossa on vain yksi sisänurkka, mutta sen aerodynaaminen ohjaus ei ole niin tehokas kuin + ja T-peräsimillä.
F1 autoissa lähes kaikki härpäkkeet muodostavat pinnan muodonmuutoksia, joten niissä uhrataan todella paljon huippunopeudesta, mutkanopeuden ja ajettavuuden hyväksi.
Pisaramuodolla on pienin vastus, kun se on symmetrisesti, eli nollakulmassa virtausta vasten. Mutta kun sen kohtauskulmaa muutetaan, sen vastus kasvaa nopeasti suuremmaksi, kuin vaikkapa pyöreän tangon, jolla on sama otsapinta-ala kuin poikkeutetulla pisamuotoisella tangolla.
Mitä jos yrittäisit hieman perustella, jos olet erimieltä, etkä vain osoita tyhmyyttäsi ilkkumalla 2Lmanille ilman mitään oikeata asiaa viestissäsi.Mediaprofeetta sanoi:ei mielellään kirjotella humalassa tänne asiaforumille
no no, vitsi vitsinä. Ei siitä noin tarvitse hiiltyä.Juhis sanoi:Mitä jos yrittäisit hieman perustella, jos olet erimieltä, etkä vain osoita tyhmyyttäsi ilkkumalla 2Lmanille ilman mitään oikeata asiaa viestissäsi.
2Lmanin viestissä oli keskimäärin enemmän asiaa, vaikken kaikista pointeista olekkaan täysin samaa mieltä, kuin koko forumin monessa otsikossa yhteensä.
Moe Szyslak sanoi:Mun mielestä on säälittävää että luku- ja kirjoittelutaitoinen lähtee lupailemaan yhtään mitään, mitä ei alunpitäenkään aio pitää.
Onko tuossa 'muotoiluvaraus'?formulastara sanoi:Pitääkö sulle nauraa vitsit ennakkoon, että tajuat sen olevan vitsi sitten kun sen kuulet?
Moe Szyslak sanoi:Onko tuossa 'muotoiluvaraus'?