FERRARI F2007

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Voi olla, että tämä kuva on ollut täällä aikaisemminkin, mutta vielä kerran.

Hieman pientä tekstiä, mutta kyllä siitä jotain selviää.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
äxä sanoi:
Kuva on Malesian testistä ja siellä Ferrarissa oli tosiaan tuo kunnon antenni "katolla". Lienee joku antenni/anturi/mittalaite tms. kummallista.
Näyttäisi pitot-putkelta, kuten tuossa auton keulallakin. Keulalla oleva taitaa olla kyllä aina siinä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Metanolman sanoi:
Voi olla, että tämä kuva on ollut täällä aikaisemminkin, mutta vielä kerran.
Merkittävä muutos, joka ei tuosta kuvasta käy ilmi, on uudelleen muotoillut sivuponttoonit. Nuo kidukset ovat vain osa sitä.

Onhan tuo moottorikateperäsinkin muuttunut. Varmaan monia muitakin ilmanohjaimia on viilailtu.

Kimi halusi eteen enemmän downforcea, ja tälle asetukselle optimointi ilmeisesti vaati nämä muutokset etusiiven takapuoliseen autoon. Pelkällä etusiiven kulman lisäyksellä ehkä menetettäisiin optimaalinen suorituskyky auton takaosassa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Milkman sanoi:
Merkittävä muutos, joka ei tuosta kuvasta käy ilmi, on uudelleen muotoillut sivuponttoonit. Nuo kidukset ovat vain osa sitä.

Onhan tuo moottorikateperäsinkin muuttunut. Varmaan monia muitakin ilmanohjaimia on viilailtu.

Kimi halusi eteen enemmän downforcea, ja tälle asetukselle optimointi ilmeisesti vaati nämä muutokset etusiiven takapuoliseen autoon. Pelkällä etusiiven kulman lisäyksellä ehkä menetettäisiin optimaalinen suorituskyky auton takaosassa.
Näinhän se taitaa olla. Paitsi nythän on kyseessä täysin uusi etusiipi, ei pelkästään kulman lisäys.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ehkäpä Kimin toiveita on jossain määrin otettu huomioon, mutta epäilen vahvasti, että autoa on kehitetty ihan vaan sen mukaan, miten arvot ovat tuulitunnelissa yms. näyttäneet paremmilta. Hyvä asia tietty, jos muutokset auttaa Kimiä, ja miksi eivät auttaisi, kun ongelmakohta - eli etupään pito - on parantunut merkittävästi. Eiköhän myös takapään pitokin ole parantunut siinä samalla. Eli auto varmaan käyttäytyy johdonmukaisemmin, jolloin Kimikin pystyy viemään sitä omalla tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Eihän tätä pitäisi sanoa mutta musta tuntuu että tulevana viikonloppuna Ferrari tappaa McLarenin. Sellaiset merkit on ilmassa. Auto näyttää erittäin hyvältä ja kuskien kommentit tukevat tätä. Mclarenin suunnalla on ollut hiljaisempaa ja "mullistava":yuck: etusiipi viritys ei oikein vakuuta. Toivottavasti BMW saa kamettua itsensä lähemmäs kärkeä ja jopa McLadojen ohi.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
MaranelloRed sanoi:
Eihän tätä pitäisi sanoa mutta musta tuntuu että tulevana viikonloppuna Ferrari tappaa McLarenin. Sellaiset merkit on ilmassa. Auto näyttää erittäin hyvältä ja kuskien kommentit tukevat tätä.
Komppaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/05/525778

Kuulostaa oikein hyvältä. :)

MaranelloRed sanoi:
Mclarenin suunnalla on ollut hiljaisempaa ja "mullistava":yuck: etusiipi viritys ei oikein vakuuta. Toivottavasti BMW saa kamettua itsensä lähemmäs kärkeä ja jopa McLadojen ohi.
Bemun puolella on ollut ihan yhtä hiljaista mun mielestä. Ehkä tuo ei vielä Barcelonassa tapahdu.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
MaranelloRed sanoi:
Mclarenin suunnalla on ollut hiljaisempaa ja "mullistava":yuck: etusiipi viritys ei oikein vakuuta.
Minä pelkään, että McLaren on oppinut olemaan hiljaa ja antaa tulosten puhua puolesta.

Massa sanoi että Ferrari on nyt 0.5 sekuntia nopeampi kuin kauden alussa, jos Ferrari onkin "vain" 3 kymmenystä nopeampi, petymmekö?
McLaren taas ei paljoa puhu, mutta jos nekin saa autonsa 2 kymmenystä nopeammaksi, niin eiköhän viimeistään siinä vaiheessa Ferrari fanit ole pettyneitä. Eroa vain 1 kymmenys, kun sen piti olla puoli sekuntia!

McLaren kyllä mainitsi etusiivestään:
_______________________
McLarenin uusi siipi Espanjan osakilpailuun
.
.
.

- Auton aerodynamiikan kehittäminen on jatkuva prosessi. Barcelonassa tällä viikolla käytössämme oli siitä varsin selkeä esimerkki auton uuden etusiiven muodossa. Sitä on kehitetty tallin sisällä jo muutaman kuukauden ajan. Olimme tyytyväisiä saavutettuihin tuloksiin, joten uusi siipi on yksi kuljettajillemme tarjolla olevista vaihtoehdoista kisaviikonloppuna, kertoi Whitmarsh.

MTV3
_______________________
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Oberfeldwebel sanoi:
Minä pelkään, että McLaren on oppinut olemaan hiljaa ja antaa tulosten puhua puolesta.

Massa sanoi että Ferrari on nyt 0.5 sekuntia nopeampi kuin kauden alussa, jos Ferrari onkin "vain" 3 kymmenystä nopeampi, petymmekö?
McLaren taas ei paljoa puhu, mutta jos nekin saa autonsa 2 kymmenystä nopeammaksi, niin eiköhän viimeistään siinä vaiheessa Ferrari fanit ole pettyneitä. Eroa vain 1 kymmenys, kun sen piti olla puoli sekuntia!

McLaren kyllä mainitsi etusiivestään:
_______________________
McLarenin uusi siipi Espanjan osakilpailuun
.
.
.

- Auton aerodynamiikan kehittäminen on jatkuva prosessi. Barcelonassa tällä viikolla käytössämme oli siitä varsin selkeä esimerkki auton uuden etusiiven muodossa. Sitä on kehitetty tallin sisällä jo muutaman kuukauden ajan. Olimme tyytyväisiä saavutettuihin tuloksiin, joten uusi siipi on yksi kuljettajillemme tarjolla olevista vaihtoehdoista kisaviikonloppuna, kertoi Whitmarsh.

MTV3
_______________________
Olihan muuten auton esittelyssä joku ihme 2 eri tasosiipeä siellä takana, joista toinen ei käytetty lainkaan ja oli kai "vaihtoehtoinen" ja nyt sanotaan taas "vaihtoehtoinen". Ei vakuuta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
formulastara sanoi:
Näinhän se taitaa olla. Paitsi nythän on kyseessä täysin uusi etusiipi, ei pelkästään kulman lisäys.
Jees. Nyt on etusiivestä lähtien kaikki viilattu uusille asetuksille ja auton pitäisi olla iskussa Kimin käyttämillä säädöillä.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Oberfeldwebel sanoi:
Minä pelkään, että McLaren on oppinut olemaan hiljaa ja antaa tulosten puhua puolesta.

Olimme tyytyväisiä saavutettuihin tuloksiin, joten uusi siipi on yksi kuljettajillemme tarjolla olevista vaihtoehdoista kisaviikonloppuna, kertoi Whitmarsh.

MTV3
Mcladako olisi hiljaa edistyksestään? Ei taida kyllä tässä maailmassa käydä niin. Jotenkin ei vakuuta tuo vaihtoehto siipi, ei se kovin loistava voi olla jos se on vain vaihtoehtona, jos se olisi loistava niin tottakai sitä kummatkin käyttäisi.

Mä veikkaan, että ferrarin kilpailukyky nousi tällä tauolla eniten, määrästä en tiedä, mutta odottasin Barcelonasta ferrarin voittoa aika vahvasti.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
MaranelloRed sanoi:
Eihän tätä pitäisi sanoa mutta musta tuntuu että tulevana viikonloppuna Ferrari tappaa McLarenin. Sellaiset merkit on ilmassa.
:ahem: :ahem: Ehtaa signature kamaa. :ahem: :ahem: Sammaa mieltä.

Mikkoz84 sanoi:
Mä veikkaan, että ferrarin kilpailukyky nousi tällä tauolla eniten, määrästä en tiedä, mutta odottasin Barcelonasta ferrarin voittoa aika vahvasti.
No, vahavasti vaikkuttas että se Australian GP:stä tuttu puolen sekan ero revähti taas auki, ellei jopa tullu enemmänki...
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Ferrari tekee eroa McLareniin



Ferrari rakensi alkuperäisen ohjelmansa mukaisesti F2007-autoon uuden aeropaketin, jota kokeiltiin Vairanon suoralla ja Barcelonan testissä turvautumatta samanaikaiseen vertailuun aiemman mallin kanssa.

Kaikki tähtää auton tehokkuuden lisäämiseen kokonaisuudessaan - uusi jäähdytys ja uusi peräpää merkittävimpinä osa-alueina.

Näkyvin uutuus on sivuponttoonien lyhentäminen 20 sentillä ja lisäsiipien leventäminen edessä (1), millä parannetaan ilmavirtausten laatua ja määrää ponttoonien ilmanottoaukkoihin. Ponttooneja edestä kaventamalla jäähdyttäjää on tehty hieman pienemmäksi.

Ilman kierrättämiseksi on tehty uusia leikkauksia. Takapyörän edessä (2) erottuvat uudet ''tuuletuskidukset''. Kaiken kaikkiaan poistoaukkojen määrä on tuplaantunut entisestä, kun niitä nyt on 15.

Myös moottorikate on näkyvästi kehittynyt. Venytetty pystysuora evä (3) muistuttaa BMW Sauberin ratkaisua. Tämä uutuus auttaa suuntamaan ilmavirrat paremmin takasiivekkeeseen auton tehokkuuden kasvattamiseksi.

Kiinnostava yksityiskohta on myös moottorikatteeseen tuotu pieni ylimääräinen keskisiiveke (4). Kolmiomaisena ja ylhäältä taivutettuna se ei edusta enää klassista lisäsiipiprofiilia. Tällä pyritään hienosäätämään tämän osa-alueen aerobalanssia ja vähentämään ilmanvastusta.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
IceManFani sanoi:
Tottakai. :D Toisaalta, onhan se hyvä muistaa ettei kukaan enää väitä samaa, koska se ei välttämättä toteudu. :thumbup:
Voi voi jos Kimi ei pärjääkkään Barcelonassa niin syypää on tietenkin Ferrarissa, kun ei Kimille saa tarpeeksi hyvää pakettia. Hitaalta näyttää.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jossain oli juttua, että parantuneen jäähdytyksen ansiosta moottorista voidaan ottaa enämpi tehoja irti eikä ajaa 'kuristin' päällä.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Rip3 sanoi:


Ferrari rakensi alkuperäisen ohjelmansa mukaisesti F2007-autoon uuden aeropaketin, jota kokeiltiin Vairanon suoralla ja Barcelonan testissä turvautumatta samanaikaiseen vertailuun aiemman mallin kanssa.

Kaikki tähtää auton tehokkuuden lisäämiseen kokonaisuudessaan - uusi jäähdytys ja uusi peräpää merkittävimpinä osa-alueina.

Näkyvin uutuus on sivuponttoonien lyhentäminen 20 sentillä ja lisäsiipien leventäminen edessä (1), millä parannetaan ilmavirtausten laatua ja määrää ponttoonien ilmanottoaukkoihin. Ponttooneja edestä kaventamalla jäähdyttäjää on tehty hieman pienemmäksi.

Ilman kierrättämiseksi on tehty uusia leikkauksia. Takapyörän edessä (2) erottuvat uudet ''tuuletuskidukset''. Kaiken kaikkiaan poistoaukkojen määrä on tuplaantunut entisestä, kun niitä nyt on 15.

Myös moottorikate on näkyvästi kehittynyt. Venytetty pystysuora evä (3) muistuttaa BMW Sauberin ratkaisua. Tämä uutuus auttaa suuntamaan ilmavirrat paremmin takasiivekkeeseen auton tehokkuuden kasvattamiseksi.

Kiinnostava yksityiskohta on myös moottorikatteeseen tuotu pieni ylimääräinen keskisiiveke (4). Kolmiomaisena ja ylhäältä taivutettuna se ei edusta enää klassista lisäsiipiprofiilia. Tällä pyritään hienosäätämään tämän osa-alueen aerobalanssia ja vähentämään ilmanvastusta.

Enpä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tämän "asiantuntijapläjäyksen" edessä :p

Jos jäähdyttäjien pienentäminen on niinkin yksinkertaista kun "hei, kavennetaan vähän ponttooneja edestä, saadaan jäähdyttäjää pienemmäksi" niin kumma ettei kaikki tee samaa. Ja oliko niitä kiduksia tosiaan tuplasti enemmän nykyään. jepjep.
 
Viimeksi muokattu:

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
azai sanoi:
Voi voi jos Kimi ei pärjääkkään Barcelonassa niin syypää on tietenkin Ferrarissa, kun ei Kimille saa tarpeeksi hyvää pakettia. Hitaalta näyttää.
No, joo. Saattaapi olla... Ei se kyllä hitaalta näytä. Päinvastoin. Näyttää nopeelta.
 
Ylös