Ferrari rakensi alkuperäisen ohjelmansa mukaisesti F2007-autoon uuden aeropaketin, jota kokeiltiin Vairanon suoralla ja Barcelonan testissä turvautumatta samanaikaiseen vertailuun aiemman mallin kanssa.
Kaikki tähtää auton tehokkuuden lisäämiseen kokonaisuudessaan - uusi jäähdytys ja uusi peräpää merkittävimpinä osa-alueina.
Näkyvin uutuus on sivuponttoonien lyhentäminen 20 sentillä ja lisäsiipien leventäminen edessä (1), millä parannetaan ilmavirtausten laatua ja määrää ponttoonien ilmanottoaukkoihin. Ponttooneja edestä kaventamalla jäähdyttäjää on tehty hieman pienemmäksi.
Ilman kierrättämiseksi on tehty uusia leikkauksia. Takapyörän edessä (2) erottuvat uudet ''tuuletuskidukset''. Kaiken kaikkiaan poistoaukkojen määrä on tuplaantunut entisestä, kun niitä nyt on 15.
Myös moottorikate on näkyvästi kehittynyt. Venytetty pystysuora evä (3) muistuttaa BMW Sauberin ratkaisua. Tämä uutuus auttaa suuntamaan ilmavirrat paremmin takasiivekkeeseen auton tehokkuuden kasvattamiseksi.
Kiinnostava yksityiskohta on myös moottorikatteeseen tuotu pieni ylimääräinen keskisiiveke (4). Kolmiomaisena ja ylhäältä taivutettuna se ei edusta enää klassista lisäsiipiprofiilia. Tällä pyritään hienosäätämään tämän osa-alueen aerobalanssia ja vähentämään ilmanvastusta.