En tiedä nyt yhtään mitä filosofiaa täällä puhutaan, totesin vain tuossa kuvan saattelemana että ferrarin alemmat tukivarret on kiinni rungosta alaspäin laskeutuvissa 'köleissä'. Eihän nuo ole kuin ehkä 3-4 cm pitkät, mutta ideana silti kaksoisköli.
Kuten misa1 totesi ei kaksoiskölin tarkoitus kait ole ollut toimia ilmanohjaimena, vaan enempi vapauttaa nokan alle tilaa vapaalle virtaukselle. Samalla toki siihen on liitetty se ilmanohjaintoiminnallisuus riippuen mallista.
Ei tuosta asiasta kannata liikaa :jaska:
tässä joku malli sauberista jossa esim kölit on aika simppelit, kuitenkin selvästi pidemmät kuin ferrarissa.
Kuten misa1 totesi ei kaksoiskölin tarkoitus kait ole ollut toimia ilmanohjaimena, vaan enempi vapauttaa nokan alle tilaa vapaalle virtaukselle. Samalla toki siihen on liitetty se ilmanohjaintoiminnallisuus riippuen mallista.
Ei tuosta asiasta kannata liikaa :jaska:
tässä joku malli sauberista jossa esim kölit on aika simppelit, kuitenkin selvästi pidemmät kuin ferrarissa.