FERRARI F2007

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Hevimies sanoi:
Ei vaihdettu. Tosiaan on Macin ja Ferrarin suoritukset kääntyneet täydet 107 astetta ympäri.

Näin todellakin on. Luulen kuitenkin että suurin syy tähän pyörähdykseen on renkaissa. McLaren on ainaisella mussutuksellaan ja politikoinnillaan saanut Brisukalta mittatilausrenkaat kiesiinsä. Eiköhän tilanne tässä tasoitu kun Ferrarilla laitetaan palikat järjestykseen ja alle saadaan "mieluisat" kumit.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
todt on jossain sanonut et ferrari on tällä hetkellä 0.4s kierroksella mäkkejä perässä ja uskon tuon vaikka olisi missä mediassa sanottu. kyllähän sen näkee. ei pysty ottamaan kiinni mäkkejä enää tällä kaudella. jenkeissä nähdään samaa kun kanadassa. toivottavasti olen pahasti väärässä
 

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
jameson sanoi:
todt on jossain sanonut et ferrari on tällä hetkellä 0.4s kierroksella mäkkejä perässä ja uskon tuon vaikka olisi missä mediassa sanottu. kyllähän sen näkee. ei pysty ottamaan kiinni mäkkejä enää tällä kaudella. jenkeissä nähdään samaa kun kanadassa. toivottavasti olen pahasti väärässä
Juu, niihän tuo tokaisi. Tässä on koko vastaus:

Q. The season started you being over a second faster around Australia than McLaren. It's evolved through Bahrain, where you were pole and win, Spain pole and win and now it seems to have gone to a situation where you are half a second slower than the McLaren.

JT: Too much, but it's not a second, I think it's four tenths. Four tenths. On this type of circuit, it was the same kind of difference already in Monte Carlo two weeks ago, so definitely they did a good step forward. Maybe the specification of the circuits were more against our car, I think we will have a quick answer next week.

I'm not saying that next week we will be in front but at least it's a different kind of circuit, you have a lot of common points between Monte Carlo and Canada so we will have a different idea on a different circuit in one week's time.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59690
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
MaranelloRed sanoi:
Näin todellakin on. Luulen kuitenkin että suurin syy tähän pyörähdykseen on renkaissa. McLaren on ainaisella mussutuksellaan ja politikoinnillaan saanut Brisukalta mittatilausrenkaat kiesiinsä. Eiköhän tilanne tässä tasoitu kun Ferrarilla laitetaan palikat järjestykseen ja alle saadaan "mieluisat" kumit.
Jaahas. Minä kun luulin että Ferrari sai vuodesta 1999 lähtien mittatilauksena Brisukat, josta syystä McLaren lähti vuonna 2003 Michelin linjalle nimeenomaan tuon Bridgestonen Ferrari suosimisen takia. Eikös se Ferrarilla pitänyt täksi kaudeksi olla valtava etu renkaissa muihin verrattuna? Ettei vain nyt olisi paljastunut se karu totuus ettei Ferrarilla hommia osata vain.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
azai sanoi:
Jaahas. Minä kun luulin että Ferrari sai vuodesta 1999 lähtien mittatilauksena Brisukat, josta syystä McLaren lähti vuonna 2003 Michelin linjalle nimeenomaan tuon Bridgestonen Ferrari suosimisen takia. Eikös se Ferrarilla pitänyt täksi kaudeksi olla valtava etu renkaissa muihin verrattuna? Ettei vain nyt olisi paljastunut se karu totuus ettei Ferrarilla hommia osata vain.
Niin, että viimesistä mestaruuksista reilusti yli puolet vienyt talli ei osaa hommiaan...? Voi ny taas..

Kaikista eniten häiritsee tälläiset aivan turhat ja faktattomat komentit joille ei varmaan löydy taustaa edes mielikuvituksesta...
Yhtälailla kuin se, että menneen Kanadankin kisan jälkeen russutetaan, että kun menee Satot ja muut ohi minardeilla ja ja ja...mussun mussu... Herätkää nyt joskus ja miettikää mitä tännekin laitatte. :jaska:

Ei sillä, että kyl Ferrarilla jotain täytyy tapahtua....
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikkoz84 sanoi:
Joo mutta kannattaa muistaa, että viime kaudellakin Laren sopi todella hyvin Monacoon ja Kanadaan jostain syystä.
Kannattaa muistaa sekin, että tällä hetkellä Mersun moottori ei ole alitehoinen, pitkälti kierroslukurajoituksen ansiosta.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1997
Milkman sanoi:
Kannattaa muistaa sekin, että tällä hetkellä Mersun moottori ei ole alitehoinen, pitkälti kierroslukurajoituksen ansiosta.
Niinpä niin pitkälti... maailman ärsyttävin sääntö ja tuo on yksi selitys sille...
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
...............hommia osata vain..................................

No niinhän se juuri on. Täksi kaudeksi tuli uudet renkaat ja ne on kuin tehty McLadalle. Ferrari ei vain saa renkaitaan toimimaan. Siihen vielä erittäin typerä mersua suosiva moottorirajoitus, taipuvat siivet ja muutama muu "mittatilaus sääntö" niin tulos on tuossa.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Formula1Fan sanoi:
Ei sitä kisavauhtia nähty ku autot oli sökönä jo ekas mutkas.
En ole kuullut että Massalla olisi auto ollut rikki? Ja sekin jäi McLareneista ja Heidfeldistä aika reilusti.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
MaranelloRed sanoi:
...............hommia osata vain..................................

No niinhän se juuri on. Täksi kaudeksi tuli uudet renkaat ja ne on kuin tehty McLadalle. Ferrari ei vain saa renkaitaan toimimaan. Siihen vielä erittäin typerä mersua suosiva moottorirajoitus, taipuvat siivet ja muutama muu "mittatilaus sääntö" niin tulos on tuossa.
Jaa mitähän nämä muut säännöt on? Moottorirajoitus tuskin Mersua suosi, olihan mersu yksi korkeimmilla kierroksilla käynyt.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
McLarenin menestys on perua viimekauden loppupuolen kehitystyölle, jolle talli alkoi keskittyä kun mitään ei ollut enää menetettävissä. Ferrari ja Renault varsinkin keskittyi täysillä MM-taistoon. Nyt korjataan niitä hedelmiä. Larenilla kaikki on onnistunut nappiin kerrankin.

Ferrari on ihan hyvällä tasolla nopeilla radoilla. Mickey mouse -radalla vähän hukassa, mutta sieltä tullaan taas kun päästään oikeilla radoille. Kimi on hukassa auton kanssa, ja ei saa sitä haluamakseen. Ei syytä huoleen.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
mustakaari sanoi:
Ferrari on ihan hyvällä tasolla nopeilla radoilla. Mickey mouse -radalla vähän hukassa, mutta sieltä tullaan taas kun päästään oikeilla radoille. Kimi on hukassa auton kanssa, ja ei saa sitä haluamakseen. Ei syytä huoleen.
Tässä se mestaruus nimenomaan ratkeaa.
McLaren on tällä kaudella pirun vahva radalla kuin radalla. Ferrarille Mickey mouse -radat ovat se probleema.
Näin esimerkiksi kaudella 2002, jolloin Ferrari istui radalle kuin radalle, kun McLaren&Williams istuivat vain tietyntyyppisiin ratoihin. Ei tarvitse varmaan muistuttaa kuka vei tuolla kaudella mestaruuden? Tasaisen vahva auto merkiltään Ferrari
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
azai sanoi:
Tässä se mestaruus nimenomaan ratkeaa.
McLaren on tällä kaudella pirun vahva radalla kuin radalla. Ferrarille Mickey mouse -radat ovat se probleema.
Näin esimerkiksi kaudella 2002, jolloin Ferrari istui radalle kuin radalle, kun McLaren&Williams istuivat vain tietyntyyppisiin ratoihin. Ei tarvitse varmaan muistuttaa kuka vei tuolla kaudella mestaruuden? Tasaisen vahva auto merkiltään Ferrari
Näinhän se menee. McLaren on autona nyt vahvoilla ja Ferrarin on voittaakseen otettava huonommilta radoilta se mitä otettavissa on ja samalla pärjättävä kahdella autolla hyvin heille hyvillä radoilla. Pistejärjestelmä takaa sen että helposti karkuun ei pääse jos pelit ja vehkeet vaan kestää ja pisteitä tulee tasaisesti kärjen tuntumassa. Toisaalta myös kiinniottaminen on vaikeata, joten pistemenetyksiä ei saa tulla, kuten jo tiedämme.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
azai sanoi:
Tässä se mestaruus nimenomaan ratkeaa.
McLaren on tällä kaudella pirun vahva radalla kuin radalla. Ferrarille Mickey mouse -radat ovat se probleema.
Näin esimerkiksi kaudella 2002, jolloin Ferrari istui radalle kuin radalle, kun McLaren&Williams istuivat vain tietyntyyppisiin ratoihin. Ei tarvitse varmaan muistuttaa kuka vei tuolla kaudella mestaruuden? Tasaisen vahva auto merkiltään Ferrari
Kerrankin olen kyllä samaa mieltä kanssasi :ahem:
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Tällä kertaa tais käydä niin, että Ferrari epäonnistui auton suunnittelussa ja toisin kuin uumoiltiin Mclarenilla onnistuttiin erittäin hyvin, tietenkin on tässä vaiheessa aikaista sanoa että epäonnistui, mutta tätä menoa BMW:kin menee jo lähestulkoon ohi joten kehitystyötä pitää tapahtua ja paljon.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Johtuisikohan tuo Ferrarin taantuminen siitä, kun ovat nyt testisopimuksessa mukana? Ennenhän tässä tilanteessa Badoer ajaisi testiä yötä päivää, mutta nyt on tyytyminen tuulitunneliin, joka taitaa ainakin Larenilla olla hiukan parempi..
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Jesh!

Mikkoz84 sanoi:
Johtuisikohan tuo Ferrarin taantuminen siitä, kun ovat nyt testisopimuksessa mukana? Ennenhän tässä tilanteessa Badoer ajaisi testiä yötä päivää, mutta nyt on tyytyminen tuulitunneliin, joka taitaa ainakin Larenilla olla hiukan parempi..
Aivan.
Good point!
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Mikkoz84 sanoi:
Ennenhän tässä tilanteessa Badoer ajaisi testiä yötä päivää, mutta nyt on tyytyminen tuulitunneliin, joka taitaa ainakin Larenilla olla hiukan parempi..
Varmasti ainakin osaksi tuosta on kysymys, mutta tuulitunnelin paremmuuden vaikutuksesta en tiedä. Voihan olla yksinkertaisesti niin, että ihan muista syistä Ferrari ei ole onnistunut suunnittelussa yhtä hyvin kuin Macci.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Hurmurisija sanoi:
Varmasti ainakin osaksi tuosta on kysymys, mutta tuulitunnelin paremmuuden vaikutuksesta en tiedä. Voihan olla yksinkertaisesti niin, että ihan muista syistä Ferrari ei ole onnistunut suunnittelussa yhtä hyvin kuin Macci.
Katselin tuossa youtubesta onboard-kuvaa Australiasta ja eilen sitten Maxilta Indyn harkkoja ja päädyin siihen johtopäätökseen, että F2007 puskee nyt, kun se vielä Ausseissa istui radassa kuin tatti ja kääntyi mutkiin esimerkillisen hyvin. Kenties ratakohtaisia eroja, mutta jotenkin tuntuu siltä, että vika ei ole auton alkuperäisessä suunnittelussa, vaan kauden aikana tehdyssä kehitystyössä.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ferrarin kannattaisi tehdä järkevä ja kaikille kannattava päätös, eli ottaa Schumi takaisin aktiiviseen työhön. Haitaksi se ei ainakaan taatusti olisi.
 
Ylös