Renault yhä säästeliäin moottori
Turun Sanomat 18.3 2010 20:55:42
Williams-tallin tekninen johtaja Sam Michael kertoi BBC:lle, että heidän laskelmiensa mukaan Renault on edelleen F1-sarjan säästeliäin moottori. Mercedes ja Cosworth ovat kulutukseltaan hieman ahnaampia, kun Ferrari on yhä polttoaineen käytöltään kaikkein syöpöin.
Michaelin mukaan Red Bull pystyi tankkaamaan Bahrainin kisastarttiin kymmenen kiloa vähemmän bensiiniä Ferrareihin verrattuna. Painoetuna tämä merkitsi kisan alkuvaiheissa 0,4 sekuntia kierroksella Red Bullin hyväksi. Keskiarvoksi koko kisamatkalla olisi tullut 0,2 sekuntia per kierros, mikä olisi antanut 49 kierroksen kisassa Red Bullille 9,8 sekunnin etumatkan Ferrariin.
Sebastian Vettelin moottori kulutti vähemmän bensiiniä, mutta sytytystulppa petti ja pudotti saksalaisen lopputuloksissa neljänneksi.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Turun Sanomat 18.3 2010 20:55:42
Williams-tallin tekninen johtaja Sam Michael kertoi BBC:lle, että heidän laskelmiensa mukaan Renault on edelleen F1-sarjan säästeliäin moottori. Mercedes ja Cosworth ovat kulutukseltaan hieman ahnaampia, kun Ferrari on yhä polttoaineen käytöltään kaikkein syöpöin.
Michaelin mukaan Red Bull pystyi tankkaamaan Bahrainin kisastarttiin kymmenen kiloa vähemmän bensiiniä Ferrareihin verrattuna. Painoetuna tämä merkitsi kisan alkuvaiheissa 0,4 sekuntia kierroksella Red Bullin hyväksi. Keskiarvoksi koko kisamatkalla olisi tullut 0,2 sekuntia per kierros, mikä olisi antanut 49 kierroksen kisassa Red Bullille 9,8 sekunnin etumatkan Ferrariin.
Sebastian Vettelin moottori kulutti vähemmän bensiiniä, mutta sytytystulppa petti ja pudotti saksalaisen lopputuloksissa neljänneksi.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA