Ferrarin uusi auto?

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kun tosiaan Ferrari onnistui samaan noin matalan takapään autoonsa, herää kysymys: Miksei Renault pysty moiseen, vaikka taitaa omata matalimman moottorin??? Vai onko suunnittelijoilla eriäviä mielipiteitä perän mataluuden tarkoituksenmukaisuudesta?
 

Mercury

Active member
Liittynyt
23.12.2000
Viestit
41
Sijainti
Salo
Kyllä se pitää itekkin myöntää että pidin McLarenia parhaimmannäköisenä autona tähän asti mutta toi ferrari näyttää kyllä todella hyvältä ja pelottavan nopealta(jos auto nyt voi nopealta näyttää ;) ) Ja vielä kun lueskeli tota DailyF1:n juttua niin rupes karvat nousemaan kun kokoajan vaan puhuttiin noista uudistuksista ja kokoajan tuli esiin vaan sanat "parempi, kevyempi, parempi, parempi, parempi" verrattuna vanhaan..
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Täytyy kyllä olla MaranelloRedin kanssa lähes samaa mieltä!

McLarenin uusin on kyllä tyylikäs, itseasiassa toiseksi tyylikkäin mutta ei voita tuota Ferraria!

McLaren on jotenkin perinteisemmän oloinen, vaikka Patrick Head kehui Neweyn uutta luomusta, niin kyllä tuo Ferrarin perän muotoilu vie voiton McLarenin perinteisistä muodoista!

Tuohan ei toisaalta ole lopullinen muoto tai kokonaisuus, jostakin luin ettei Ferrari halua paljastaa kaikkea perään liittyvää vielä kaikki uudet ideat tuodaan vasta testeissä esille!

Kyllä tuo on toimiessaan takuu varma voittaja-auto, tosin niin on McLarenkin mutta kumpi on vahvempi kokonaisuutena?

Ei tule olemaan Vastusta Macin ja Ferrarin menolle tällä kaudella, ellei Williams saa autoaan todella kovaan iskuun esim. nopeille radoille missä he pärjäsivät viime kaudella!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sitä että Ferrarin sivuponttoonian sivuprofiili on matkittu viimekauden McLarenista ihan yhtä paljon kun MP4-17:n keula on matkittu Ferrarin 2001 mallista
Eli ei yhtään! :p :rolleyes:
 

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
Originally posted by Zep:
<STRONG>herää kysymys: Miksei Renault pysty moiseen, vaikka taitaa omata matalimman moottorin???</STRONG>
Moottorin takapää on noin siinä missä pakoputki tulee ulos. Sylinterikulma kertoo osan totuudesta, kannen ja lohkon pituus leveys korkeus loput. Asiaan vaikuttaa siis iskunpituus, joka kaikissa lienee sentin tarkkuudella sama, myös venttiilikoneiston kulmat, kiertokangen pituus ym... vaihteisto saattaa olla vielä rajoittavampi tekijä perää kohti mentäessä. Sieltä F2002 on kapea, mikä viittaa uuden vaihteiston pieniin ulkomittoihin / edulliseen sijoitukseen. Jälkimmäinen toteutuu esim., jos kytkin on vaihteiston jälkeen ennen tasauspyörästöä. (Se innovaatio!)
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Originally posted by Vittorio Jano:
<STRONG>
vaihteisto saattaa olla vielä rajoittavampi tekijä perää kohti mentäessä. Sieltä F2002 on kapea, mikä viittaa uuden vaihteiston pieniin ulkomittoihin / edulliseen sijoitukseen. Jälkimmäinen toteutuu esim., jos kytkin on vaihteiston jälkeen ennen tasauspyörästöä. (Se innovaatio!)</STRONG>
Minäkin kiinnitin huomion tuon perän mataluuden ohella sen nopeaan kapenemiseen. Mutta mitä etuja tällä saavutetaan?

Tämähän on tietysti esittelyversio, eli "pikkusiivet" takapyörien eteen saattavat ilmestyä sitten Melbourneen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Originally posted by akim:
<STRONG>

Minäkin kiinnitin huomion tuon perän mataluuden ohella sen nopeaan kapenemiseen. Mutta mitä etuja tällä saavutetaan?
</STRONG>
Pudotappa vesipisara ja katso minkä muotoinen sen perä on! Tuskin ainakaan kovin leveä. ;)
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Niin, onko Ferrarilla ja McLarenilla vielä yhteistestejä muiden tallien kanssa?
Saataisiin uusien autojen vertailupohjaa ennen Melbournen avauskisaa.
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Originally posted by jones:
<STRONG> Pudotappa vesipisara ja katso minkä muotoinen sen perä on! Tuskin ainakaan kovin leveä. ;)</STRONG>
Tarkoittaako tämä sitä että Ferrareita alkaa sataa taivaalta? Kerpele kun ulkona on vielä pakkasta ;)
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ave !!!

Suoraan sanoen toi näyttää kyllä hiukan julkistuskyhäelmältä. Todella kumma on takarenkaiden jättäminen suoraan ponttooneiden yli tuleviin virtauksiin, en muista milloin yksikään talli ois viimeksi jättänyt takarenkaat noin vapaasti ilmaa vispaamaan. Toisaalta eturipustusten alemmat tukivarret ovat perinteisesti auton keskellä kiinni toisin kuin odoteltiin ja toisin kuin on Sauberissa ja Mursussa nähty. Koneen ja laatikon yhdistäminen ei sitten ainakan vielä ole tapahtunut kuten kuvasta näkee.

- Oho -
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Originally posted by jones:
<STRONG> Pudotappa vesipisara ja katso minkä muotoinen sen perä on! Tuskin ainakaan kovin leveä. ;)</STRONG>
No katsotaan:




Ööö...
Voisitko päästää jännityksestä ja kertoisit vielä, mitä tekemistä on vesipisaralla on vormulan perän kanssa? :confused: ;)
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ave !!

Vesipisaran muotoa ei varmaankaan määrää pelkkä ilmavastus vaan myös veden kemialliset ja fysikaaliset ominaisuudet, esimerkiksi pintajännitys, jonka seurauksena pisara yrittää minimoida pinta-alansa (pallo). Pinta-alan minimointi yhdessä ilmanvastuksen minimoinnin kanssa varmaankin tuottaa pisaramuodon.

- Oho -
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
akim ja maxim!

K.Yrjölän sanoin: Ootsä tyhmä? Häpeetsä itseäs?
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Huoh. Montako hymiötä siihen pitää laittaa että viesti välittyy ja menee jakeluun?
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Originally posted by jones:
<STRONG> Pudotappa vesipisara ja katso minkä muotoinen sen perä on! Tuskin ainakaan kovin leveä. ;)</STRONG>
aika tiukka perse oli kyllä
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Näyttää vielä aika keskeneräiseltä. Nokka on kuin viimekauden mallista, mutta kuten Montezemölö sanoi, suurin muutos on auton peräpäässä.

Takapyörät ovat täysin avoinna ilmavirralle, voiko se olla hyvä ratkaisu. Saa nähdä, kuinka tuon aerodyynamiset ominaisuudet pärjäävät Neweyn ideoiolle Melböönessä.

Pieneltä ainakin näyttää perä verrattuna muihin, mutta missä kaikki laitteet on? Onko siinä polttoainesäiliötä olenkaan? Vai mennäänkö koko kausi 3 stopilla, mitä Rubens jo kokeili useassa kisassa?

Heiveröinen, sanoisin? (Sekä kevyt, että hutera).

Aika-ajossa voi olla kova, mutta kisavoimaa uskallan epäillä.
 
Ylös