Ferrarin uusi auto?

jukkis

Well-known member
Liittynyt
18.2.1999
Viestit
3181
Varsin tyylikkään näköinen muoto itse asiassa. Edes hieman erilainen kuin ememmistö. Turhaan mä enää omia havaintojani luettelen, eiköhän ne ole jo tuossa tulleet.

Hyvää muotoilua sitten kontrastoikin ruma väritys. :rolleyes:
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
No mitäs tässä voi enää sanoa. Väritys on ainakin ihan kiva. Eiköhän tuolla mestaruudesta tänäkin vuonna taistella.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Ihan siistin näköinen menopeli, mutta väritys on todellakin hiukan epäonnistunut. Kyllä sanoisin, että McLaren on kuitenkin se näyttävämpi. Ferrari on varmasti todella kovasssa iskussa alkavallakin kaudella.
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Miten mahtaa olla? Noi pakoputket näyttävät ohjaavan pakokaasut suoraan takasiivelle jolloin ainakin hitaissa mutkissa saadaan parempi downforce kun kone työntää melkoisen määrän kaasua siivelle! Ja samalla voidaan käyttää pienempää siivekettä jolloin suora nopeudet kasvaa.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Enpä usko tuolla merkitystä olevan... ei perinteinenkään ratkaisu hirveästi autoa eteenpäin työntänyt =)

Mut niin, ehkä joku insinööri voi tuollekin teorialle nollasta poikkeavan arvon saada.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Kuvaa ensimmäisen kerran vilkaistuani ajattelin, että miksi Toyotaa esitellään taas. Vanha kunnon Bergerin aikainen Maranellonpunainen alkaa kadota näkymättömiin. doubtful
 

Hënkka

Guest
E. Tuhero:
Enpä usko tuolla merkitystä olevan... ei perinteinenkään ratkaisu hirveästi autoa eteenpäin työntänyt =)
Tuohan on vähän ku laittas purjeveneeseen propellin pyörittämään tuulta purjeelle.

<small>[ 06-02-2002, 20:23: Message edited by: Henkka ]</small>
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Tuohan on vähän ku laittas purjeveneeseen propellin pyörittämään tuulta purjeelle.[/QB][/QUOTE]

väitätkö ettei tuo yhtään lisää downforcea?! Kyllä se vaan tuo:)

<small>[ 06-02-2002, 20:26: Message edited by: bigbear ]</small>
 

Eliel

Detonaattori
Liittynyt
10.10.2000
Viestit
2795
Aivan upeat muodot Ferrariautolla varsinkin lintuperspektiivistä katseltuna, oikein vanhan silmiä hivelee.

Sääli vaan että tuo sulavalinjainen kokonaisuus menee pilalle siinä vaiheessa kun se vääräleukainen mulkero istutetaan ohjaamoon. :p :p
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Kalevi:
Aivan upeat muodot Ferrariautolla varsinkin lintuperspektiivistä katseltuna, oikein vanhan silmiä hivelee.

Sääli vaan että tuo sulavalinjainen kokonaisuus menee pilalle siinä vaiheessa kun se vääräleukainen mulkero istutetaan ohjaamoon. :p :p
Johan nyt jotakin. :D Kalevin kommentista irtosi päivän parhaat naurut.

Ferrarista olen täysin samaa mieltä.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Originally posted by vermula:
[QB]Pieneltä ainakin näyttää perä verrattuna muihin, mutta missä kaikki laitteet on? Onko siinä polttoainesäiliötä olenkaan? Vai mennäänkö koko kausi 3 stopilla, mitä Rubens jo kokeili useassa kisassa?

Mielenkiintoinen näkökanta. Ferrarin taktiikka neroilta voisi tuommoista taktiikkaa odotellakkin. Pienemmän peräosan/auton hyöty nopeudessa korvaa muutamat varikko stopit. Jospas se onkin syy (varmistellaan hyötysuhde) sille otetaanko uusi malli käyttöön avauskisoihin.
 

Lotus 72

Paras auto maailmassa
Liittynyt
10.9.2000
Viestit
1324
Sijainti
Ojakkala



Siinä vähän vertailua uuden viime vuotisen eroista.

<small>[ 06-02-2002, 22:29: Message edited by: HulaBalooGuY ]</small>
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Hei toihan on feikkiä! Mikä kikka jättää takapyörien edestä ilmanohjaimet, ja koko auto näyttää aivan toiselta. Luulisin, että radalla siinä taas on ne ilmanohjaimet.

Missä on mullistuksellinen nokka, ne 'helmat'? Heh, se olikin pelkkää puppua :D
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Kalevi:
Aivan upeat muodot Ferrariautolla varsinkin lintuperspektiivistä katseltuna, oikein vanhan silmiä hivelee.

Sääli vaan että tuo sulavalinjainen kokonaisuus menee pilalle siinä vaiheessa kun se vääräleukainen mulkero istutetaan ohjaamoon. :p :p
Äläpäs sano, siittiöltähän se näyttää ja ne ovat nopeita!
 

Sakke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2000
Viestit
83
Kyllä täytyy sanoa, että mykistää. Perä on huomattavasti matalampi kuin vanhassa.
En voi lakata tuijottamasta tuota lamauttavaa yläkuvaa. Todella aggressiivisen, suorastaan raivokkaan näköinen luomus.

Voiko se hyväksyä muuta kuin voiton.

Mua Pelottaa... eek!
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Loppujen lopuksi, kun katsotaan sivultapäin kuvaa uudesta ja vanhasta, uudessaon sivuponttoonien alkuosa korkeampi, ja laskee sitten vanhaa alemmas. Mutta suuren hämäyksen aiheuttaa se,ettei uudessa ole (vielä) ilmanohjaimia, jotka tulevat takapyörien eteen. Olisi mielenkiintoista nähdä, miten auto muuttuisi, jos muista autoista poistaisi myös ne.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
E. Tuhero:
Enpä usko tuolla merkitystä olevan... ei perinteinenkään ratkaisu hirveästi autoa eteenpäin työntänyt =)

Mut niin, ehkä joku insinööri voi tuollekin teorialle nollasta poikkeavan arvon saada.
Jos pakokaasujen ohjaamisesta takasiivekkeille ei olisi hyötyä niin miksi sitten kaikki tallit yht'äkkiä rupesivat käyttämään näitä teleskooppipakareita sen sijaan että pakokaasut ohjattiin diffuusoreihin? doubtful

Häkkinen itse muuten mainitsi asiasta taannoin kun McLareniin tuli noi ylöspäin sohottavat putket että perän downforce muuttuu huomattavasti siinä vaiheessa kun nostaa jalan kaasulta. Eli kiihdytyksissä systeemistä on eniten hyötyä doubtful
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vermula puhuu kyllä asiaa, tuo agressiivinen muoto ja matalan näköinen perä hieman "väljistyy" kun sinne tulee ne pikku siivet renkaiden eteen!

Mutta silti tuo on muodoiltaan tyylikkäin!

Mutta McLaren on väreiltään tyylikkäin!
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Erittäin Hyvännäköinen - mutta.

Tuo takaosa on keskeneräinen. Mataluuskaan ei ole niin silmiinpistävää kun huomioi vain lakipisteen. Uudessa autossa takaosa laskee voimakkaasti helmoja kohden ts on hyvin kupera. Itse moottorikate on Macissä lähes yhtä matalalla.

Edelleen Ferrarilla on voimakas notkelma keulan ylätlinjassa ohjaamoa kohden. Tuo ei ole koskaan oikein istunut minun estetiikkaan tuo loiva s keulan horisontissa.

Kun ja jos tuohon takarenkaiden eteen tulee erillinen kate ja ilmanohjain - silloin se on jo lähes kuin edelisvuotinen. Toisaalta siihen ohjaimeen liittynee jotakin uutta. SYY: nykyinen muoto on virkistävänkin erilainen ellei ole feikki. Jokin syy on, miksi ohjainta ei näytetä - muukin kuin että mutoilija on AIVAN SYYSTÄ tykännyt autosta ilman sitä. Pisti ainakin mielenkiinnon heräämään.

Keväällä katsellaan siis myös Ferrarin perää - perinteisten lisäksi.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ave !!

Juu periskooppien syyt ovat kyllä aerodynaamiset mutta pikemminkin diffuusoriin kuin takasiipeen liittyvät.

- Oho -
 
Ylös