AnttiL
Reittinörtti
onhan Venäjälläkin aina toisinaan presidentinvaalitVuoden päästä marraskuussa seuraavat FIA:n presidentti vaalit.
onhan Venäjälläkin aina toisinaan presidentinvaalitVuoden päästä marraskuussa seuraavat FIA:n presidentti vaalit.
Toki, mutta ei tuo Sulayemin touhu ainakaan itseäni vakuuta, mitä kaikkee viime aikoina, toivottavasti joku syrjäyttäisi hänet.onhan Venäjälläkin aina toisinaan presidentinvaalit
Vapaissa demokratioissa asuu sen verran vähän ihmisiä, että ehkä bin Sulayem ottaa mallia "suositummista" hallintomalleista...Liittyy löyhästi aiheeseen, mutta Ben Sulyaemin toiminta FIAn johdossa muistuttaa hieman itänaapuriamme...
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cy89xevxp1jo
Toisaalta nyt saadaan Rally1-autoihin sijoitetuille rahoille katetta viiden vuoden ajalta.on tämä siinä mielessä turhauttavaa, että mikäli tähän ehdotelmaan päädytään, niin tähän olisi voinut päätyä jo toista vuotta sitten. Ja esim lukita nämä säännöt jo vuodelle 2026 ja eteenpäin.
Suhteellisen epäoleellista isossa kuvassa lajin kannalta koska Toyota ja Huyndai ei laske tällaisia kateprosentteja. No M-sportille käsittääkseni olisi kustannustehokkainta ajaa mahdollisimman pitkään esim 10 vuotta samalla kalustolla, heille sillä on merkitystä. Jokatapauksessa nämä hybrid autot olivat kallis välivaihe, moniko junnu oli työttömänä näiden autojen kalleuden takia, olisko esim Suninen ja Hurtunen saaneet enemmän näyttöpaikkoja pääluokassa jos kalusto olisi ollut halvempaa. Kallis välivaihe joka päättyi nolosti, mielestäni FIA menetti kasvonsa minun silmissäni. Myös ratapuolella Btcc luopuu hybrideistä. Järki voitti mutta tämä järki olis pitänyt voittaa jo vuonna 2021.Toisaalta nyt saadaan Rally1-autoihin sijoitetuille rahoille katetta viiden vuoden ajalta.
Samaa "pelättiin" spec 2011 WRC-autojen kanssa vs S2000-autot, mutta ero oli loppuen lopuksi selkeä.https://dirtfish.com/rally/wrc/neuville-fears-rally2s-will-beat-proposed-wrc-2027-cars/
Neuville ja Fourmaux ovat huolissaan että vuoden 2027 autot ei pärjää Rally2:lle etenkin sorakisoissa, joissa tie putsaantuu. Latvala on myös sanonut, että voi vähentää valmistajien kiinnostusta jos tehdastallien autot ei ole kärjessä.
Kommenttikentissä tämä on tietysti kaikkien mielestä vaan hyvä asia.
Itse kyllä samaa mieltä, edelleen yleiskilpailun voitolla on liian vähän painoarvoa.Kakkossijasta saa ensi vuonna 17 pistettä kun aiemmin se oli 18 pistettä. Tämä toki lisää voiton arvoa kakkostilaan nähden mutta nyt kakkostilan ja kolmostilan välinen piste-ero on 2 pistettä kun taas kolmosen ja nelosen välillä 3 pistettä. Jotenkin tulee sellanen juosten kustu fiilis, koko vuosi mietitty ja sit tämmöseen päädytty.
Minusta sitä on ihan sopivasti nyt.Itse kyllä samaa mieltä, edelleen yleiskilpailun voitolla on liian vähän painoarvoa.
Jos on mahdollisuus kerätä kilpailusta eniten pisteitä voittamatta itse kilpailua, niin itse sanon että yleiskilpailun voitolla ei ole silloin tarpeeksi painoarvoa. Ainakaan, jos lajin perusolemuksen halutaan olevan lähellä sitä millaiseksi se lajissa nimeltä ralli on totuttu mieltämään.Minusta sitä on ihan sopivasti nyt.