Ayrton-Ana
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2005
- Viestit
- 918
Elfynillä oli tuossa Dirtfishin haastattelussa hyviä ja rehellisiä näkemyksiä liittyen pistelaskuasiaan:
Olen itse samaa mieltä tästä, mutta kyllä rallien voittaja on edelleen se jonka kokonaisaika on pienin sunnuntaina. Sillä vaan ei ole mitään tekemistä MM-pisteiden kanssa.Sinänsä tuntuu ihmeelliseltä sitten laittaa tuon pistelaskusysteemin perusteella kilpailun voittaja historian kirjoihin, vaikka itseasiassa ei edes voittanut mitään ja kukaan ei varsinaisesti tähdännyt olevansa koko kisaviikonlopun nopein.
Vai laitetaanko se lauantain päätteeksi kärjessä oleva historian kirjoihin vai mitä ihmettä. Se sinänsä olisi ehkä omasta mielestäni "reiluin" ja selkein. Ja koko viikonlopun nopeinta, niin ei oikeastaan olisi järkeä edes palkita mitenkään tai miksi se voittaja edes haluaisi mitään palkintoja, kun ei hyödy siitä mitään.
Mitä eroa tässä on katsojan näkökulmasta siihen että on kaksi eri rallia? Siis jos lauantaina suihkutettaisiin samppanjat ja sunnuntaina olisi lähtörampilta ajo? Toki se, että lauantain pisteet saadakseen pitää ajaa sunnuntai maaliin. Ja jos on pirstonut autonsa perjantaina lunastukseen niin ei voi sunnuntaina startata uudella autolla.Jos olisi edes ne kaksi eri rallia. Mutta kun on vain yksi ralli ja yksi voittaja (joka voi teoriassa saada 0 pistettä).
Jos olet koko viikonlopun nopein kuljettaja, niin silloin kyllä palaa kotiin isoimman pistepotin kanssa ja voittaa myös yleiskilpailun.Ja koko viikonlopun nopeinta, niin ei oikeastaan olisi järkeä edes palkita mitenkään tai miksi se voittaja edes haluaisi mitään palkintoja, kun ei hyödy siitä mitään.
Kuten edellä sanoit, voittamisella ja pisteillä olisi tekemistä keskenään.Mitä eroa tässä on katsojan näkökulmasta siihen että on kaksi eri rallia? Siis jos lauantaina suihkutettaisiin samppanjat ja sunnuntaina olisi lähtörampilta ajo? Toki se, että lauantain pisteet saadakseen pitää ajaa sunnuntai maaliin. Ja jos on pirstonut autonsa perjantaina lunastukseen niin ei voi sunnuntaina startata uudella autolla.
https://f1-forum.fi/threads/fia-rakentaa-rallia.22310/post-2387529Tämä uusi pistelasku on kyllä sen kokoluokan himmeli, että kukaan ei ole tainnut vielä edes jaksaa laskea viime kauden pisteitä tällä uudella systeemillä. Ja jos kuitenkin on, niin olisiko sen kanssa mestari vaihtunut tai useampi kuski ollut taistelemassa mestaruudesta kauden viimeisissä kisoissa?
The understanding is that the new structure came from within the teams themselves. Hyundai Motorsport president Cyril Abiteboul denied it was his idea.
Tällaista on nautinto lukea. Henkilökohtaisesti nyökyttelin enemmän Abiteboulin ja Millenerin pohdinnoille tässä jutussa kuin Latvalan.https://www.autosport.com/wrc/news/analysis-wrc-teams-weigh-in-on-rally2-replacing-rally1-debate/10568208/
Todella hyvä artikkeli pääluokan valinnasta jossa äänessä tallipäälliköt
Latvala:Kehtaako pyytää tiivistystä heidän pähkimisistään?
Luepa uudelleen tuo kohta. Tulkintasi on mielestäni dramaattinen. Latvala pyörittää ajatusta, että pääluokkana Rally2-autoissa pitäisi olla enemmän näköä ja ääntä eli bigger rear wing and more sound. Toistaa, että ei tartte lisätä nopeutta ja jos tarttis, niin milli lisää kuristimeen, mutta pääajatus hänellä se, ettei sitäkään tarvitse tehdä. Rally3:n muokkaukseen ei suoda tuossa ajatustakaan.Niin Latvalahan pöräyttää tossa että tehdään Rally2:sta pääluokka ja Rally3:sta kakkostason luokka ja nostetaan (molempien?) tehoja, mikä kuulostaa omaan korvaan järjettömältä. Kaikki tällä hetkellä talleissa olevat Rally2- ja Rally3-autot olisi sitten alitehoisia ennen päivityspaketteja, jotka sitten myös vaikuttaisi muiden osien kulumiseen?