HÖYNÄ
Well-known member
No, se olisi jäänyt nähtäväksi!General FUp sanoi:Niin, johon Michelininkin kumit olisivat olleet riittämättömät. Kiitos
No, se olisi jäänyt nähtäväksi!General FUp sanoi:Niin, johon Michelininkin kumit olisivat olleet riittämättömät. Kiitos
No FIA ei ole kutsunut Micheliniä vaan Michelinin asiakastallit.FO110K sanoi:niin siis FIA on kutsunut tallit ja Michelinin kuultavaksi...
ja Michelinillä todennäköisesti on sopimus FIA:n kanssa sarjan rengastoimittajan roolin takia, tuskin ilman sopimusta FIA:n kanssa sinne mitään renkaita toimitettais...
Valitettavasti FIA on useina aikaisempina vuosina sahannut omaa uskottavuuttaan olemattomaksi. :thumbdownOff-Topic sanoi:Tilanteessa jossa kymmenen tallia vetää jokainen omaan suuntaansa törmätään väkisinkin. Täytyy olla olemassa joku, joka sanoo viimisen sanan. On vähän vaikee kuvitella mikähän päätöskykyinen instanssi se olis jossain muussa kun FIAn hoitamassa sarjassa. FIAn viaksi tota episodia ei mun mielestä saa tekemälläkään; jos säännöt on olemassa, niin niiden mukaanhan pitää mennä. FIA ei toiminut sääntöjensä vastaisesti, eikä kai kukaan muukaan.
totta, muistin lukeneeni jostain että FIA pyytäisi Michelininkin kuultavaksi jotta saisivat esittää oman puolensa, mutten löytänyt uutista mistään...Oho sanoi:No FIA ei ole kutsunut Micheliniä vaan Michelinin asiakastallit.
joku sääntöjä tunteva vois ottaa tähän kantaa, itse luulisin että rengastoimittajan täytyy tehdä sopimus myös kattojärjestön kanssa, samaan tapaanhan tiimeilläkin on pakko allekirjottaa soppari jos meinaavat kisata... mut varma en ole...Miksi FIAlla olisi sopimus Michelinin kanssa, eihän FIA ole Michelinin asiakas vaan tallit ovat, tuskin rengastoimittaja on oikeudellisesti sytytystulppien toimittajaa kummempi.
samaa mieltä, eli FIA:lla on ongelma mahdollisten sanktioiden kanssa, elleivät päätä yhtäkkiä rangaista talleja joiden vika tuo ei ollut koska Michelin käski olla ajamatta....Tahtoi tai ei (tuskin tahtoi) Michelinin asiakkaat ei edes voisi ajaa BS:n tarjoamilla renkailla ainakaan jos Misukalla yleensä ottaen ois kelvollinen tuote tarjolla, syyllistymättä sopimusrikkoon.
juu samaa mieltä kyllä...FIAn lagettamalla sakolla Misukka voi lähinnö pyyhkäistä perseensä, jos tilanne siihen etenee.
Tämähän oli positiivinen uutinenFO110K sanoi:mielenkiintoista muuten, f1racing.netillä oli uutinen että Bernie saattaa joutua korvaamaan 13.5m$ lipputulojen palautukset jos Indyn pomot rahat palauttaa... saas nähdä keltä Bernie valuuttansa kynii takasin
Paitsi, että säännöissä on noista rengastoimittajista aika selvät maininnat. Ainoa sanktio siellä kuitenkin on oikeus toimittaa renkaita. Jos katsotaan, että Michelin ei ole noudattanut rengastoimituksista annettuja ohjeita, voidaan sen oikeus toimittaa renkaita evätä. Sakkorangaistuksia ei ole.Oho sanoi:Miksi FIAlla olisi sopimus Michelinin kanssa, eihän FIA ole Michelinin asiakas vaan tallit ovat, tuskin rengastoimittaja on oikeudellisesti sytytystulppien toimittajaa kummempi.
Sano yksikin hallitseva instanssi joka ei olisi?Sam sanoi:Valitettavasti FIA on useina aikaisempina vuosina sahannut omaa uskottavuuttaan olemattomaksi. :thumbdown
CART, Nascar, IRL ja FIA rallin MM-sarjan kanssa...Off-Topic sanoi:Sano yksikin hallitseva instanssi joka ei olisi?
http://www.planet-f1.com/news/story_20017.shtmlThe Times report claims the boycotting teams are charged with:
- Failing to ensure that they had a supply of suitable tyres for the race and/or
- Wrongfully refusing to allow their cars to start the race and/or
- Wrongfully refusing to allow their cars to race, subject to a speed restriction in one corner, which was safe for such tyres as they had available and/or
- With other teams, making a demonstration damaging to the image of Formula One by putting into the pits immediately before the start of the race
noniin, Max kerjää verta nenästään ilmeisesti kun käy suoraan tiimien=autonvalmistajien kimppuun rengastoimittajan ongelman vuoksiCountZero sanoi:
Siellä on kuule kuningas Good Year valmiina tulemaan sarjaan! Kenkää van ranskalaiskumeille ja äkkiä! :thumbup:Matxi sanoi:Eikä ne voi Micheliniä sulkea sarjasta koska sillä samalla sekunnilla FIA:n ykkössarja ja lypsylehmä kuolee.
No just. Esimerkiksi CART ja IRL juuri syntyivät keskinäisten riitojen takia, kun Indycarin pomot eivät päässeet yksimielisyyteen. Sarja sitten jaettiin kahteen osaan. On Fia saanut rallistakin paskaa niskaansa, Nascaria nyt ei suomesta oikein pysty seuraamaan, joten siitä on paha mitään sanoa. Veikkaisin kyllä, että sielläkään ei kattojärjestö ole aina toiminut täysin oikealla tavalla.FO110K sanoi:CART, Nascar, IRL ja FIA rallin MM-sarjan kanssa...
nuo nyt alkuun tulee itselle heti mieleen...
no vastaavia ongelmia ei noilla ole ollut, CART ja IRL syntyivät kattojärjestöjen riitojen tuloksena, kyseessä ei ollu radalla tapahtuneet ongelmat niinkuin nyt taas...Juhis sanoi:No just. Esimerkiksi CART ja IRL juuri syntyivät keskinäisten riitojen takia, kun Indycarin pomot eivät päässeet yksimielisyyteen. Sarja sitten jaettiin kahteen osaan. On Fia saanut rallistakin paskaa niskaansa, Nascaria nyt ei suomesta oikein pysty seuraamaan, joten siitä on paha mitään sanoa. Veikkaisin kyllä, että sielläkään ei kattojärjestö ole aina toiminut täysin oikealla tavalla.
On eriasia joustaa, kun säännöt antavat myöten, esim. rallissa on tietääkseni ihan säännöissä määritelty tilanteet, joissa EK voidaan perua. Tässä tapauksessa säännöt eivät antaneet muuta vaihtoehtoa kuin tämän nykyisen.FO110K sanoi:no vastaavia ongelmia ei noilla ole ollut, CART ja IRL syntyivät kattojärjestöjen riitojen tuloksena, kyseessä ei ollu radalla tapahtuneet ongelmat niinkuin nyt taas...
(riita ei siis ollut tallit vastaan kattojärjestö, vaan radan omistaja vs. kattojärjestö)
Nascarista vaikea todellakin sanoa mitään, mutta ainakin kisat tuntuvat olevan rehtiä toimintaa noin ulospäin, mitään fiaskoa sielläkään ei ole saatu aikaan...
Samoin rallin puolella turvallisuuspointit otetaan huomioon jos niitä ilmenee, mm. pätkien peruuttamisella jnejne (=kisareitin muuttaminen on aika lailla sama asia kuin muutoksen tekeminen rataan)....
siellä kyllä tunnutaan joustavan jos ongelmia tulee, Ykkösissä ei....
niin, no ei tämä ainoa FIA:n tekemä omaan jalkaan sahaus ole kuitenkaan, muistetaan surullisen kuuluisat toleranssit, mustat liput kisan jälkeen jnejne...Juhis sanoi:Ja tuossahan oli kyse siitä, että mikä kattojärjestö ei olisi sahannut itseään joskus nilkkaansa, eikä viime pelkästään viime viikonlopun tapahtumista.
Toivot varmaan Good Yearin toimittavan renkaat jo Ranskan kilpailuun312T4 sanoi:Siellä on kuule kuningas Good Year valmiina tulemaan sarjaan! Kenkää van ranskalaiskumeille ja äkkiä! :thumbup: