HÖYNÄ
Well-known member
Viimeksi kun rengassääntöä muutettiin niin se tehtiin kesken kisaviikonlopun. FERRARIN vaatimuksesta! Ei pistänyt FIA yhtään hanttiin. Et silleen! :ahem:
Itseasiassa ei sinne ole vissiin kutsuttu kuin tallit. FIA:n sivuilta:patriot sanoi:Niin Michelin ja sen asiakastallit on kutsuttu FIA:n maailmanneuvoston eteen. Tuskin sen suurempia rangaistuksia on tulossa. Paitsi jonkun suuruinen sakko. Jos jotain dramaattista tapahtuu niin F1-kuolee ja jatkossa nähdään lisää Indyn kaltaisia kisoja...
Sade oli muistaakseni niin kova että kilpailu millä tahansa renkaalla oli vaarallista. Selektiivinen muistikuva muuttuu kuitenkin totuudeksi kun tarpeeksi moni kirjoittaja hokee sitä tarpeeksi monta vuotta. Katkeruus alkaa ruokkia itseäänJuzo sanoi:Ennen kilpailua alkoi kuitenkin niin kova sade, että välikelin renkailla olisi ollut vaarallista kilpailla, joten Whiting päätti viivyttää kilpailun alkua.
Jaa-a itse en kilpailua erityisen tarkasti muista, mutta tässä pätkä planetf1-sivulta.Törni sanoi:Sade oli muistaakseni niin kova että kilpailu millä tahansa renkaalla oli vaarallista. Selektiivinen muistikuva muuttuu kuitenkin totuudeksi kun tarpeeksi moni kirjoittaja hokee sitä tarpeeksi monta vuotta. Katkeruus alkaa ruokkia itseään
Eiköhän tässä MM-tilanteessa sekä Renaultin että McLarenin rankaiseminen olisi odotetumpi lopputulos. Muille sitten ehdollista kilpailukieltoa / varoitusTeuvo sanoi:Pelkästään BAR-tallin rankaiseminen edustaisikin sitä FIA:n logiikkaa parhaimmillaan...
Joka kausi bruukataan törmäämään yhteen tai useampaan tilanteeseen, jossa FIA:n säännöt ja niiden tulkinta tuo F1:lle muodossa tai toisessa negatiivista julkisuutta ja nakertaa lajin uskottavuutta.Off-Topic sanoi:Huonosti hoidettu tilanne kaiken kaikkiaan. Ehkä oikeudenmukaisimmasta päästä olis ollut ratakisu sallia kaikille renkaiden vaihto, ja päästää bridgestonella ajavat kuudelle ekalle paikalle. Tai sitten renkaat olis pitänyt vaihtaa jo ennen aika-ajoja. Loppupelissä tosta kärsii FIA varmaan eniten, Michelinille tulevat sanktiot tulee olemaan tuntuvia ja vahingonkorvausvaatetia tulee jenkeistä varmasti. Talleilla ei sinänsä tohon pitäis olla suurta osaa eikä arpaa. On arveltu, että tossa olis politiikkaakin taustalla, FIAn kaapin paikan näyttämistä. Parempi ratkaisu varmaan kaikkien kannalta olis ollut uudet, turvalliset renkaat ja hylätä kaikki michelin äijät heti kisan jälkeen. Toi episodi katkaisi varmasti F1:n tarun jenkeissä, vaikkei se kyllä kovuin kummonen oo siellä ollutkaan. Marginaalilaji joka hyvin harvaa kiinnostaa. Ehkä muuallakin. FIA:n yletöntä arvostelua mä en hyväksy, se on kattojärjestö ja pitää lankoja käsissään. Jos autovalmistajat järjestävät oman sarjansa, niin siellä on varmaan helppoa päästä sopuun tollasista pikku yksityiskohdista.
Mistä niitä voidaan rangaista, kisaamatta jättämisestä, kun turvallisuuden kannalta kriittinen osa ei ollut vaatimusten tasolla? Aiemmissa vastaavissa tapauksissa tallit ovat selvinneet käytännössä huomautuksetta, vaikka niillä olisi ollut tarjolla sama optio kuin Michelin talleilla oli Indianapoliksessa, kastraattikilpailu.Sam sanoi:Eiköhän tässä MM-tilanteessa sekä Renaultin että McLarenin rankaiseminen olisi odotetumpi lopputulos. Muille sitten ehdollista kilpailukieltoa / varoitus
Eikä ne voi Micheliniä sulkea sarjasta koska sillä samalla sekunnilla FIA:n ykkössarja ja lypsylehmä kuolee.Oho sanoi:FIA tuskin on sopimussuhteessa Misukan kanssa, asiakastallit ovat ja ne eivät tunnut Michelinin verta kaipaavan. Siispä FIA on lähtenyt tallien, joilla velvotteita toki on, perään. Musta FIAn asema vaan ei ole kovin vahva ennakkotapauksien nojalla. Myös Michelinin sulkeminen sarjasta voisi olla oikeudellisesti liki mahdotonta jo kilpailurajotusten nojalla.
niin siis FIA on kutsunut tallit ja Michelinin kuultavaksi...Oho sanoi:FIA tuskin on sopimussuhteessa Misukan kanssa, asiakastallit ovat ja ne eivät tunnut Michelinin verta kaipaavan.
Ja paskat! Kaikki monsuunirenkailla ajaneet olisivat lähteneet ilomielin kisaan. Saatana sitä vartenhan ne monsuunirenkaat ovat että niillä sateella ajetaan!:jaska:Törni sanoi:Sade oli muistaakseni niin kova että kilpailu millä tahansa renkaalla oli vaarallista. Selektiivinen muistikuva muuttuu kuitenkin totuudeksi kun tarpeeksi moni kirjoittaja hokee sitä tarpeeksi monta vuotta. Katkeruus alkaa ruokkia itseään
Eikös monsuuni ole kuitenkin eri juttu kuin tavallinen sadekelin rengas? Bridgellä intermediate, Michelinillä saderengas.. ehkäpä Misukka-tiimeissäkään ei olisi innosta hypitty monsuunin keskelläHÖYNÄ sanoi:Ja paskat! Kaikki monsuunirenkailla ajaneet olisivat lähteneet ilomielin kisaan. Saatana sitä vartenhan ne monsuunirenkaat ovat että niillä sateella ajetaan!:jaska:
Tarkoitinkin kunnon sadetta, niin että vesi lainehtii, eikä mitään tihkua!General FUp sanoi:Eikös monsuuni ole kuitenkin eri juttu kuin tavallinen sadekelin rengas? Bridgellä intermediate, Michelinillä saderengas.. ehkäpä Misukka-tiimeissäkään ei olisi innosta hypitty monsuunin keskellä
Niin, johon Michelininkin kumit olisivat olleet riittämättömät. KiitosHÖYNÄ sanoi:Tarkoitinkin kunnon sadetta, niin että vesi lainehtii, eikä mitään tihkua!