OoPee
Nuori ikäisekseen
Tänpäivän sanomalehdessä (Kurier) oli FIA:n, Bernien (tai siis sen lafkan) ja Michelinin osoitteet ja perässä kehoitus tv-katselijoillekin lähetätä korvausanomus hukkaan heitetystä ajasta vaikka kaikille noille kolmelle
Tän tyylinen ?OoPee sanoi:Tänpäivän sanomalehdessä (Kurier) oli FIA:n, Bernien (tai siis sen lafkan) ja Michelinin osoitteet ja perässä kehoitus tv-katselijoillekin lähetätä korvausanomus hukkaan heitetystä ajasta vaikka kaikille noille kolmelle
tällänen kutina mullakin on aiheesta...Formulanomi sanoi:Eniten pelkään sitä, että FIA ei tyydy pelkästään rahallisiin korvauksiin, vaan vesittää koko kauden pistevähennyksillä (Indyn lisäksi) tai vähintäänkin heikentää ko. tallien tulevia mahdollisuuksia pärjätä loppukaudella. Jälkimmäisessä tapauksessa vedotaan turvallisuuteen ja tehdään tilaa F:lle. Ilman erillisiä miittinkejä, totta kai!
Ahneella on paskainen loppu.Off-Topic sanoi:Loppupelissähän tossa on kyse siitä, että Michelin toi paikalle renkaat jotka oli ominaisuuksiltaan niin äärirajoilla, ettei ne sitten kestäneet rasituksia. niillä siisi olisi ollut myös sellaisia renkaita jotka olis tuon rasituksen kestäneet, aivan kuten varmasti Bridgestonella olis ollut renkaita jotka eivät olisi kestäneet. Autot olis niillä varmaan kulkeneet joitakin kierroksia kovempaa kun noilla jotka kestää. Michelin siis riskeerasi tietoisesti, ahnehti maksimaalista hyötyä, ja epäonnistui arvioissaan.
Jos kilpailut ratkastaisiin baanalla, eikö se vähentäisi aikalailla sinun mahdollisuuksia provosoida ?!Törni sanoi:Ahneella on paskainen loppu.
Kaikkien etu olisi kuitenkin se, että loppukauden kilpailut ratkaistaisiin radalla eikä kabineteissa. Michelinille suunnattavat sanktiot pitää olla kohtuullisia ja sille pitää antaa järkevät toimintamahdollisuudet myös loppukaudeksi.
Kyllähän tuo aika hyvin näyttää sujuvan tilanteesta riippumatta.. Paremmin kun multaFormulanomi sanoi:Jos kilpailut ratkastaisiin baanalla, eikö se vähentäisi aikalailla sinun mahdollisuuksia provosoida ?!
Yhä edelleen olisin todellakin kiinnostunut tietämään millä perusteella Michelinille pitäisi sanktioita tulla?Törni sanoi:Ahneella on paskainen loppu.
Kaikkien etu olisi kuitenkin se, että loppukauden kilpailut ratkaistaisiin radalla eikä kabineteissa. Michelinille suunnattavat sanktiot pitää olla kohtuullisia ja sille pitää antaa järkevät toimintamahdollisuudet myös loppukaudeksi.
Just ton tyylinen, etenkin ne osoitteet :thumbup:jaska sanoi:
Onkos talleille tulossa eri "syytteitä" (?) vai miksi jokainen noista lauseista päättyy "and/or" ?CountZero sanoi:FIA julkistanut michelin tiimeille lähetetyt kirjeet:
http://www.fia.com/resources/documents/1962994930__21_06_2005_wmsc_letters.pdf
Mutta eihän tuo Michelinin "USA-projekti" nyt mitenkään niin pahasti epäonnistunut. 73 kierrosta piti renkaiden kestää, niin he takasivat 10 kierrosta. Ihan laadukkaasti on valmistautuminen hoidettu sanoisin.FO110K sanoi:kyllä Michelin suorin sanoin oli taannut renkaan kestävän täydellä nopeudella 10kierrosta kisaa, enempää eivät taanneet kestävän...
niinno, virheitä sattuu ja kun esmes radan uudesta pinnastakaan ei dataa ollut, niin moka on tullut, sille ei mitään enää voi...Maranelloman sanoi:Mutta eihän tuo Michelinin "USA-projekti" nyt mitenkään niin pahasti epäonnistunut. 73 kierrosta piti renkaiden kestää, niin he takasivat 10 kierrosta. Ihan laadukkaasti on valmistautuminen hoidettu sanoisin.
samaa mieltä, Jartolta hyvä kirjoitus, ja vittuiluksi mäkin lasken enemmän kuin ratkaisuksi tuon "ajakaa hitaammin" idean...Giffen:[ sanoi:Jarto tiivisti tämän asian aika hienosti. Todennäköisesti joku Tifoso tulee tähän nyt sanomaan että kyllähän FIA yritti ratkaista kiistaa. Mutta kyllähän "ajakaa hiljempaa jos ei renkaat kestä" kuulostaa lähinnä vittuilulta. Nyt puhutaan sentään kilpailusta...
Michelin tosiaan ilmoitti ehdot millä ajaisivat, ja vain niillä. Siinäpä sitä neuvottelua ja joustoa kerrakseen. Mistä lähtien rengastoimittaja ja vieläpä virheen tehnyt sanelee säännöt? Kyseessä nyt kuitenkin on FIA:n sarja.Black Leopard sanoi:FIA:lla ei todellakaan tuntunut olevan pienintäkään intoa tilanteen pelastamiseksi.Kaikki ehdotukset heidän puoleltaan olivat lähinnä naurettavia.Koska FIA tiesi Michelin-tallien vetäytyessä fiaskon kaatuvan ihmisten mielissä lähes vain ja ainoastaan kyseisen rengasvalmistajan niskaan ei sillä ollut ratkaisun halua.Michelin ilmoitti omasta puolestaan jo hyvissä ajoin (launtaina?) että renkaiden ollessa kestämättömiä heidän tallinsa eivät kisaa aja joten reagointiin oli hyvin aikaa mutta silti mitään ei tehty.
Jordania voi myös syyttää siitä että he lipesivät 9 tallin rintamasta joka olisi kestäessään ajanut Ferrarin ja FIA:n seinää vasten.Kahdella autolla kun kisaa tuskin sentään voi läpi vetää vaikka nämä olisivatkin Ferrareita
Ja shikaanin voisi laskea vittuiluksi toiseen suuntaan. Näinhän tämä.FO110K sanoi:samaa mieltä, Jartolta hyvä kirjoitus, ja vittuiluksi mäkin lasken enemmän kuin ratkaisuksi tuon "ajakaa hitaammin" idean...
Kuka tässä sääntöjä saneli? FIA ei tullut vastaan Michelinin ehdotuksiin joita oli useita joten ainoa vaihtoehto oli vetäytyä. Täten kisa jäi 6 auton ajettavaksi fiaskoksi.Toisella puolella oli sovintohalua, toisella taas ei.General FUp sanoi:Michelin tosiaan ilmoitti ehdot millä ajaisivat, ja vain niillä. Siinäpä sitä neuvottelua ja joustoa kerrakseen. Mistä lähtien rengastoimittaja ja vieläpä virheen tehnyt sanelee säännöt? Kyseessä nyt kuitenkin on FIA:n sarja.
On se kiristys vaan niin ihana keino
ehkä, mutta shikaanin kanssa kaikki olis ollut samalla viivalla kisaa varten ja sinne toiseen suuntaan tarjottiin kompensaatioitakin lisäksi...General FUp sanoi:Ja shikaanin voisi laskea vittuiluksi toiseen suuntaan. Näinhän tämä.