Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Antakaa haulikko ja Maxin osoite! Bernien osoitteet löytyy Mosleyltä.
Onkos Maxille luvattu hyvä paikka GPWC:ssä kun näin pontevasti on ajamassa F1:stä kurimukseenh@nz sanoi:JUNE 21, 2005
The madness continues TÄMÄ ON JUURI SITÄ ODOTINKIN...
.... We have not seen the letter from FIA President Max Mosley to Michelin but apparently it suggests that the outcome of this could be the exclusion of Michelin from the World Championship, which would leave seven teams with no tyres for future races.
Nyt Max ihan oikeasti vetelee viimeisiään.
tälläistä touhua ei ihan oikeasti ole ollut olemassa sitten Hoxhan tai Causescun aikoihin. Euroopassa siis.
Paitsi tietenkin Mahonen, joka on pulllistumassa em diktaattoreja suurempiinkin mittoihin oman eduntavoittelussa ja vallasssa rypemisessä...
Hyvä ja asiallinen kirjoitus jossa näpäytetään FIA:n toimintaa isolla kädelläJippo sanoi:Niinpä...
http://www.motorsport.com
.... ne tuppaa nuo muistit olemaan aikas pitkiä tuolla F1 maailmassa...kannattikohan ihan aikuisten oikeesti Maxin hoitaa asiat niin kuin hoiti....?
Eikös nuo Schumin kumirikot tulleet jonkun roinan aiheuttamista viilloista. Näin muistelisin Bridgestonen ilmoittaneen. Siinä taisi mm mennä semmoinenkin rengas joka siinä kisassa ei kovalle rasitukselle edes joudu.KnowHow sanoi:Ferrari ajaa just nyt yksityisiä rengastestejä, Michelinin talleilta viedään ilmeisesti mm-pisteitä eli lopputulos on että Ferrarista leivotaan ainakin valmistajien maailmanmestari.
Jos nuo suunnitelmat menee läpi niin tästä vuodesta tulee täysi fiasko- yksi talli ei välitä urheiluhengestä yhtään mitään testauksillaan ja toisen rengastoimittajan virheestä rangaistaan rankimman kautta- ja suoraan Ferrarin laariin.
Vaikka kuin tiedän, että syy ja vastuu ovat Michelinin niin tämä peli nostaa taas antipatioita FIA-Ferrari-akselille. Rengasongelmia kun oli Brisukoillakin- Schumin rengasrikot.
Konkluusio on, että teki, kuka ja mitä tahansa niin aina siitä hyötyy Ferrari. Näin se näyttää taaskin olevan.
Jep. FIA ja Mosley on kovaa vauhtia allekirjoittamassa omaa teloituskäskyään. Ei tule noita kahta pässinpäätä ikävä.KnowHow sanoi:Ferrari ajaa just nyt yksityisiä rengastestejä, Michelinin talleilta viedään ilmeisesti mm-pisteitä eli lopputulos on että Ferrarista leivotaan ainakin valmistajien maailmanmestari.
Jos nuo suunnitelmat menee läpi niin tästä vuodesta tulee täysi fiasko- yksi talli ei välitä urheiluhengestä yhtään mitään testauksillaan ja toisen rengastoimittajan virheestä rangaistaan rankimman kautta- ja suoraan Ferrarin laariin.
Vaikka kuin tiedän, että syy ja vastuu ovat Michelinin niin tämä peli nostaa taas antipatioita FIA-Ferrari-akselille. Rengasongelmia kun oli Brisukoillakin- Schumin rengasrikot.
Konkluusio on, että teki, kuka ja mitä tahansa niin aina siitä hyötyy Ferrari. Näin se näyttää taaskin olevan.
Onks tämä nyt taas niitä säälittäviä "kaikki on Ferraria vastaan"-salaliittotarinoita?General FUp sanoi:Eikös nuo Schumin kumirikot tulleet jonkun roinan aiheuttamista viilloista. Näin muistelisin Bridgestonen ilmoittaneen. Siinä taisi mm mennä semmoinenkin rengas joka siinä kisassa ei kovalle rasitukselle edes joudu.
Suoraan sanottuna tallithan eivät ole syyllisiä mihinkään, paitsi mahdollisesti viimeiseen noista. Ensimmäisestä kohdasta voi syyttää ainoastaan Micheliniä (mistä tallit olisivat voineet tietää, etteivät renkaat sovi radalle jos ei Michelin).FIA
http://www.fia.com/resources/documents/1962994930__21_06_2005_wmsc_letters.pdf
- failing to ensure they had a supply of suitable tyres for the race
- wrongfully refusing to allow their cars to start the race
- wrongfully refusing to allow their cars to race subject to a speed restriction in one corner which was safe for such tyres as were available
- combining with other teams to make a demonstration damaging to the image of Formula One by pulling into the pits immediately before the start of the race
Tuo nyt taas on pelkkää p*skaa. Ehkä tallit olisivat ilmoittaneet, jos FIA ei olisi "neuvotellut" asiasta vielä puolta tuntia aiemmin, kuten täällä on jotodettu.F1Racing
The FIA is also bringing charges against the teams for failing to notify stewards of their intention not to race, apparently in breach of Article 131 of the Formula One sporting regulations. :nope:
Voi olla että tuosta on ihan ehto sopimuksessa, eli että mikäli turvallisuus tms. vaatii, niin Michelin saa määrätä tallin olemaan osallistumatta kisaan.Mikko_A sanoi:Jos mie olisin ollut vaikka mclarenin pomo, niin olisin kyllä käskenyt kimin ja montyn ajaa kisan vaikka micheliniltä ois tullut mitä määräyksiä.
Mites se muuten on, onko michelinillä oikeasti käskyvaltaa tallejaan kohtaan, vai voiko ne vain "kehottaa" jättämään kisa väliin?
Voisiko joku linkittää sen FIA:n sääntökirjan kohdan missä tämä lukee? Kiitos.pmv sanoi:Mutta se, että turvallista settiä ei löydy, on ehdottomasti sääntöjen vastaista.
Voisitko kertoa, missä pykälässä sanotaan, että "toisen renkaan tulee olla täysin turvallinen". Sporting Regulationsin rengassäännöissä määritellään muistaakseni (korjaa jos olen väärässä) sallittujen seosten maksimimäärä, joista tallien tulee valita. Tosin Max Mosley sanoi lausunnossaan samaa kuin sinäkin, mutta haluaisin tietää sen sääntökohdan.pmv sanoi:Tässä on näemmä joiltain unohtunut se seikka että Michelin ei pelkästään tehnyt virhettä vaan se rikkoi sääntöä suorituskykyhyödyn takia Indyssä: (...) Säännöissä todetaan että rengastoimittajan tulee taata kaksi tyyppiä renkaita joista toinen on täysin turvallinen.
PekPoy sanoi:Voi olla että tuosta on ihan ehto sopimuksessa, eli että mikäli turvallisuus tms. vaatii, niin Michelin saa määrätä tallin olemaan osallistumatta kisaan.
Eiköhän se käskenyt. Varmasti sopimuksesta löytyy joku pykälä, sillä vaikka oikeudellisessa vastuussa ei olisi ollut, niin PR-katastrofi tuo ois ollut.butterfly sanoi:Mun mielestä se oli sillein että michelin kehoitti talleja olla ajamatta ja näin takasi sen että jos joku misukka-talli olisi ajanut kilpailun ja kuski kuollut niin micelin ei olisi ollut vastuussa vaan talli joka ajatti autoja vastoin michelinin kehoitusta. Käskeä michelin ei olisi voinut. :idea:
Se ettei tallit ajanut niin se luultavammin johtui tallipäälliköiden keskinäisestä sopimuksesta olla ajamatta? Eikö?jaska sanoi:Eiköhän se käskenyt. Varmasti sopimuksesta löytyy joku pykälä, sillä vaikka oikeudellisessa vastuussa ei olisi ollut, niin PR-katastrofi tuo ois ollut.
...pari talliahan oli kiinnostuneita ajamaan.
Joka johtui Michelinin määräyksestä, että heidän renkailla ei ajeta.butterfly sanoi:Se ettei tallit ajanut niin se luultavammin johtui tallipäälliköiden keskinäisestä sopimuksesta olla ajamatta? Eikö?
ai renkaan räjähtämisestä johtunut kuolemantapaus ei moinen oisbutterfly sanoi:Meinaan että tämän hirveenpää imagotappiota ei michelinille voi tulla.....