Juhis sanoi:
Ymmärrätkö sä nyt ollenkaan mitä itse edes höpötät? Ajatteleppa nyt: Talli A tuo kisaan valmistaja B:n rakentaman Turbolla varustetun 6 litraisen moottorin, joka on siis sääntöjenvastainen. Sun logiikallasi pelkästään valmistaja B:tä pitäisi rangaista, ei Talli A:ta kuljettajineen, koska B valmisti ja toimitti moottorin Talli A:lle.
ymmärsitkö mitä mä kirjotin? pointti oli että moottorinvalmistajat tekee väkisinkin yhteistyötä autonrunkojen suunnittelijoiden kanssa, joten jos joku toisi sääntöjenvastaisen koneen radalle, olisi siitä tietenkin myös talli vastuussa koska heidän olisi pakko tietää siitä.
Renkaissa puolestaan Michelin kehittää itse seokset, ja rahtaaa mielestään parhaimman renkaan kisapaikalle..
Teamit eivät voi millään tietää mahdollisia ongelmia koska he eivät sitä ole suunnitelleet, eivät valmistaneet, eivätkä Indyn tapauksessa edes testanneetkaan koska niinkuin Salokin sanoi lähetyksen aikana, eri radalle suunniteltuja renkaita ei pystytä suoraan testaan jollakin toisella radalla...
edit: ja pointtina se, että auton rakentaminen on kokonaisuus, kuvitelkaapa jos olis vain yksityyppirekaat ykkösissä, eikä mitään kilpailua renkaiden suhteen tallien kesken...
yhteen kisaan tulee väärät, sääntöjen vastaiset renkaat valmistajan mokan takia, niin pitäisikö jokaiselle tallille lätkäistä sakot tai mahdollisesti rajumpiakin sanktioita kun eivät itse ajatelleet tarkistaa niitä ennen kisaa?
mun mielestä ei....
Jos taas jonkun teamien auton komponentti on vääränlainen, kuten esmes bensatankki, moottorin venttiilien koko tjsp, niin tuostahan tiimin on pakko olla tietoinen etukäteen, eli teamia voi rangaista...
"teamit eivät toimita renkaita" -lainaus FW:n suusta, ja pitää aika hyvin paikkansa tähän kinaan...