tuo F1-Liven kirjotus nyt lähinnä on todellakin vain Mosleyn mielipide aiheesta, jos sitä vertaa Michelinin ajatuksiin, niin hieman ollaan eri pituuksilla...
se mihin kukakin uskoo tuntuu menevän aika sekasin varsinkin tällä forumilla, oma kantani on tuon lukemisenkin jälkeen se että Michelin teki täysin oikein vetäytyessään kisasta pois.
Shikaaneja on rakennettu ennenkin nopeasti keskelle suoria, joten heille jäi selvä kuva että jos/kun shikaania ei tule, on parempi olla ajamatta ettei mitään tapahdu...
Edelleen oikein hyvä kysymys tähän kinasteluun on, että minkälaista huutoa ja hampaiden kiristystä täällä olisi ollut jos Michelin olisi antanut autojensa kilpailla, ja jotakin dramaattista olisi tapahtunut?
esmes ratavalvojan kuolema osien sinkoutuessa katsomoon, jollekin kuljettajalle päävamma tms...
tuolle tapahtuneelle on tietenkin useempi eri näkökulma, mutta oma näkökantani on edelleen se että kun niitä shikaanien rakentamisia on tehty aiemminkin, niin miksei niin tehty nytkin?
ja kun ei tehty, niin Michelinille jäi vain yksi realistinen vaihtoehto, eli vetäytyä kisasta koska rajotin päällä ajaminen keskellä korkeanopeuksista ovaalia on aivan järjetön ajatus...
edit: aika outoa kun Mosley sanoo että olisi ollut hyvä show kyseessä jos Michelin tallit olisi käyttäny varikkosuoraa kisassa
eli kaks kisaa samanaikasesti ja 14 autoa ajaa sijoista 7 ja 8
ei huhhuh mitä ajatuksen juoksua...
JOS nuo 14 olisi ajanu joka kierros varikon läpi, olisi erot kierrosajoissa olleet Bstnoneihin luokkaa 10sek/kierros...
kuinkahan moni katsomossa haluaa nähdä "kisan" jossa yli puolet autoista jää kärjelle kierroksen about joka seitsemäs kierros