Foorumistien kielitaito

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Just, pari sanan osaaminen jostain kielestä riittää näköjään siihen, että sen voi lisätä osattujen kielten listalle :rolleyes:

Jos kuitenkin puhutaan kielistä, joilla osaan oikeasti kommunikoida, sen sijaan että en osaisi ostaa sillä kielellä banaaneja, voin oikeastaan listata enää suomen, englannin ja saksan. Ruotsia osasin joskus varsin sujuvasti (yliopiston virkamiesruotsikin suoritettuna), vaan on tuo kyllä unohtunut melkoisen totaalisesti, sitä kun ei täällä yksinkertaisesti vaan tartte yhtään mihinkään. No eipä tartte tietysti suomeakaan, mutta sen käytölle löytyy luonnolliset syyt.

Kai se ruotsikin sieltä taas äkkiä löytyis, jos vaan vähän aikaa harjoittelis ja olis pakko sitä käyttää.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Yritin ostaa suomeksi banaaneja, mut sain bannia. En ossoo mittää sit :(
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kai se ruotsikin sieltä taas äkkiä löytyis, jos vaan vähän aikaa harjoittelis ja olis pakko sitä käyttää.
Joo ehkä löytys, mutta jos helppona vaihtiksena on englanti, kuten usein on niin siihen se menee.

nimim. Puhun siskon kans englantia
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
=syntyperäinen suomalainen?
Ei vain syntyperäinen, vaan edelleenkin suomalainen. Ei mulla ole kuin Suomen kansalaisuus eikä ole tämänhetkisissä suunnitelmissa, että tuohon statukseen tulisi jatkossakaan muutosta.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Joo ehkä löytys, mutta jos helppona vaihtiksena on englanti, kuten usein on niin siihen se menee.
Yks duunikaveri on puolruottalainen ja se joskus heittelee mulle ruottinkielisiä lauseita, mutta hiffas kyllä aika nopeesti, että ei kannata paljoa Hejsan ja Hur mår du -linjaa pidemmälle edetä :eek:
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Öhöm. Ei ole kukaan vielä kielitaidosta valittanu :frank:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei suinkaan. Mua vaan on aina huvittanu ihmiset, jotka yrittävät, joskus ehkä hieman epätoivoisestikin, esittää fiksumpaa kuin todellisuudessa ovat :wink:
Se on itse joka toista sanoo jne..
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Suomi - aika hyvä
englanti - ei ihan yhtä hyvä kuin suomi
ruotsi - englantia vähän huonompi
kaikki muut - ruotsia hieman heikompia
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ei vain syntyperäinen, vaan edelleenkin suomalainen. Ei mulla ole kuin Suomen kansalaisuus eikä ole tämänhetkisissä suunnitelmissa, että tuohon statukseen tulisi jatkossakaan muutosta.
Jos hakisit Itävallan kansalaisuutta, niin mitä se vaatisi ja onko vaikea prosessi? Olisiko siitä mitään hyötyä tahi haittaa? Kaverini, joka on asunut Kanadassa 15 vuotta, hakee Kanadan kansalaisuutta, eikä se ole helppoa eikä nopeaa..
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei suinkaan. Mua vaan on aina huvittanu ihmiset, jotka yrittävät, joskus ehkä hieman epätoivoisestikin, esittää fiksumpaa kuin todellisuudessa ovat :wink:
Itselle nauraminen on tärkeä taito.

Ja kyllähän tässä saa nauraakin. :eek:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jos hakisit Itävallan kansalaisuutta, niin mitä se vaatisi ja onko vaikea prosessi? Olisiko siitä mitään hyötyä tahi haittaa? Kaverini, joka on asunut Kanadassa 15 vuotta, hakee Kanadan kansalaisuutta, eikä se ole helppoa eikä nopeaa..
Tuskin se mun kohdalla kovin kummoinen prosessi olis ja varmastikin sen aika helpolla saisin, mutta ei siitä ole mulle periaatteessa mitään merkittävää hyötyä (paitti että sais äänestää presidenttiä ja eduskuntaa, mutta en välttämättä pidä sitä ainakaan tässä maassa etuna..). Sydämestäni olen suomalainen ja sellaisena pysyn, joten miksi turhaa sekoittaa pakkaa.

Haitta olisi se, että joutuisin käsittääkseni luopumaan suomen kansalaisuudesta ja sitä en halua.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tuskin se mun kohdalla kovin kummoinen prosessi olis ja varmastikin sen aika helpolla saisin, mutta ei siitä ole mulle periaatteessa mitään merkittävää hyötyä (paitti että sais äänestää presidenttiä ja eduskuntaa, mutta en välttämättä pidä sitä ainakaan tässä maassa etuna..). Sydämestäni olen suomalainen ja sellaisena pysyn, joten miksi turhaa sekoittaa pakkaa.

Haitta olisi se, että joutuisin käsittääkseni luopumaan suomen kansalaisuudesta ja sitä en halua.
Onko näin? Onhan näitä kahden passin pässejä vaikka kuinka.
 
Ylös