Bobakki
@f1hog
On silti ainakin sekunti turpaan nopeimpiin verrattuna.Taisi olla 3.7 molemmat tänään?
On silti ainakin sekunti turpaan nopeimpiin verrattuna.Taisi olla 3.7 molemmat tänään?
Niin Mclareniin, joka on tippunut top 3 tallien joukosta. Ero oli RB:hen ja Ferrariin alle 0,5 sek.On silti ainakin sekunti turpaan nopeimpiin verrattuna.
Olen valmis muuttamaan mielipidettäni milloin vain siihen on aihetta, mutta juuri nyt tuntuu ettei Nico+Mersu -yhdistelmä voi ilman selkeää syytä olla hitaampi kuin esim. molemmat Toro Rossot ja yksi Force India.Kumma juttu kun eri kuskeihin käytetään erilaisia standardeja.
Ainakin Räikkösen ensimmäinen stoppi oli hitaampi kuin 3.7 sekuntia, koska kun ensimmäisten pysähdysten jälkeen näytettiin televisiossa stoppien kestoja kymmenen nopeimman stopin osalta ei listalla näkynyt Räikkösen nimeä vaikka sijalla 10 olleella Kovalaisella stopin pituus oli 3.9 sekuntia.Taisi olla 3.7 molemmat tänään?
Nico menetti muutaman sijan siinä heikossa varikkopysähdyksessä. Auto ei tänään ollut kärkivauhtia ja Nicolla ei myöskään kulkenut. Schumin vauhti kuitenkin osoitti, että kyllä auto oli kuitenkin siinä 4-5 nopeimman auton joukossa. Sauberit olivat about samaa tasoa, mutta molempien kuskien kisat menivät mukavasti pieleen. McLaren oli jopa hitaampi kuin Mersu.Olen valmis muuttamaan mielipidettäni milloin vain siihen on aihetta, mutta juuri nyt tuntuu ettei Nico+Mersu -yhdistelmä voi ilman selkeää syytä olla hitaampi kuin esim. molemmat Toro Rossot ja yksi Force India.
Ferrarin stopit ovat rutiininomaisesti alle kolme sekuntia. Sama Mercedes. Ei sattunut tänään silmään, mitä tekivät tarkalleen. Joka tapauksessa Lotus häviää noissa selkeästi, siitä ei pääse mihinkään.Niin Mclareniin, joka on tippunut top 3 tallien joukosta. Ero oli RB:hen ja Ferrariin alle 0,5 sek.
Mietin, että olisiko ollut syynä sadekelin säädöt? Olisi laskettu Mersulla täysin eri sään varaan kuljettajilla!Olen valmis muuttamaan mielipidettäni milloin vain siihen on aihetta, mutta juuri nyt tuntuu ettei Nico+Mersu -yhdistelmä voi ilman selkeää syytä olla hitaampi kuin esim. molemmat Toro Rossot ja yksi Force India.
Kahden stopin yhteisajat:Siinä missä McLarenin stopit kestävät alle kolme sekuntia Lotuksen stopit kestävät yli neljä sekuntia ja ylipäänsä Lotuksen stopit ovat niin hitaita, että jopa Caterham onnistuu stopeissa Lotusta paremmin eli Lotuksen stopeissa ei ole mitään kehumisen aihetta.
Hamilton 49,501
Button 49,900
Alonso 50,370
Massa 50,435
Webber 51,033
Vettel 51,148
Räikkönen 51,452
Kovalainen 52,630
Tästä nyt pitäis kaivaa dataa, mutta ei minusta Kimi saanut puristettua Schumin konttiin kiinni kun Vettel tuli edestä pois. Ja siitä seuraava kierros, kun Michael tuli varikolle ei ollut Kimiltä erityisen nopea. Nää oli ne kriittiset kierrokset, kun erot ovat pieniä. Tiettyhän olis voinut tulla aikaisemmin, jos renkaista oli paras terä pois, mutta jos jos ja jos.Kimmeli oli kyl nopeimpia alun Shumi-junassa
Joo tää on kyllä silmiinpistävääLisäksi finskejen ongelmat tai hitaus johtuvat lähes aina autosta, kun taas muut kuskit ovat vain paskoja kuskeja, kun heillä ei kulje.
Mclaren oli ainoa joka pystyi alle kolmen sekunnin stoppeihin tänään.Ferrarin stopit ovat rutiininomaisesti alle kolme sekuntia. Sama Mercedes. Ei sattunut tänään silmään, mitä tekivät tarkalleen. Joka tapauksessa Lotus häviää noissa selkeästi, siitä ei pääse mihinkään.
Miten Nico sitten oli niin hidas aika-ajoissa?Mietin, että olisiko ollut syynä sadekelin säädöt? Olisi laskettu Mersulla täysin eri sään varaan kuljettajilla!
Aika-ajoja en valitettavasti päässyt seuramaan loppuun. Oliko Nicolla täysin puhdas kierros siellä sadesäästä johtuen?Miten Nico sitten oli niin hidas aika-ajoissa?
Vaikea sanoa, kun nykyään ei nää yhdenkään kuskin kierrosta kokonaan.Aika-ajoja en valitettavasti päässyt seuramaan loppuun. Oliko Nicolla täysin puhdas kierros siellä sadesäästä johtuen?
Näin on.Jatkossa pitää Kimin ja Romainin kyydittää Lotus viiden joukkoon aika-ajoissa, ja päästä eroon ensimmäisessä mutkassa kaiken maailman maldonadoista ja mersuista, niin kaksoisvoittoja alkaa ropista. Vauhtia kyllä riittää. :dunno:
Tasoltaan Caterham on pykälän HRTtä ja Marussiaa edellä.Kolme peräpään tallia oli taas tänään aivan oma joukkonsa, Caterham ei vaan tunnu siitä porukasta nousevan.