Formula 1 – 2012 – Valencia: Aika-ajot

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Miten niin hävisi paljon? Ei ainakaan omiin aikoihin verrattuna. Kimi ajoi aika-ajon aikana viimeisen sektorin kolmesti 27.7 Ilmeisesti ei vaan päässyt siellä kovempaa. Grosjean oli nopeampi viimeisellä sektorilla, mutta oli taas 2. sektorilla selvästi hitaampi.
Eikös Kimi ollut 2. sektorin jälkeen 0.150s senhetkistä kärkiaikaa edellä? Siinä mielessä hävisi viimeisellä sektorilla.
 

jokke79

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
313
Ja kun se tilanne miesten välillä on edelleen 6-2 Grosjeanin hyväksi.

Ja eihän tuo tilasto järin hyvältä Kimin kannalta näytä, muttei juuri ole McLaren-vuosien jälkeen muutenkaan näyttänyt. Kun Kimi uransa alkuvuosina ja vielä McLarenilla ajaessaan "profiloitui" todella kovaksi aika-ajajaksi, Ferrari-kausina Kimistä muotoutui pikemminkin yksi parhaista kisakuskeista. Näin ainakin minun silmääni. Nyt Lotuksella sama suuntaus on ollut nähtävissä, kisamatkalla ja -bensoilla Kimi on ollut Grosjeaniin nähden vähän niskan päällä.
Noi niinpä onkin :eek::frank: Mistäs mä ton 8-2 päähäni sain, varmaan yövuorojen jäjiltä hieman ylikierroksia koneessa :D

Mutta näinhän se juuri on mitä sanoit. Ihmettelen vaan, että miski noi aika-ajot on alkanu mättään. Kaiholla muistelen 2005 Monacon aika-ajoa jossa Kimi vetäsi paalulle 0,5s erolla lonsoon :alppu:
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Mä väitän edelleen, että Räikkönen parempi kuski kuin Grosjean tulee koskaan olemaan, mutta sen pitäisi myös alkaa näkyä aika-ajoissa! Muuten ura menee vituiks!
Minkähän ihmeen takia Lotus haluaisi eroon Kimistä. Räikkönen on taloudellisesti parasta mitä tallille on tapahtunut 2006 mestaruuden jälkeen. Sponsoreita on tullut vaikka kuinka paljon lisää ja vielä nykyisessä taloustilanteessa. Kimi on pitänyt kaksi vuotta taukoa eikä vaadi edes mitään älytöntä palkkaa. Lisäksi Kimi ajaa hyvin. Lotus ei ole mikään Ferrari, jossa halutaan haleja ja puseja koko ajan, siellä käytetään järkeä.

Ja Kimi on 32 vuotias maailmanmestari, joka tuli takaisin ykkösiin koska halusi ajaa kilpaa. Kimi paskat nakkaa siitä mitä muut ajattelee hänen aika-ajovertailusta tallikaveriin. Ei niitä kisoja aika-ajoissa voiteta ja yhtään pistettä ei tule vaikka olisi minuutin nopeampi kuin muut. Tässä mikään ura mene vituiks, ymmärtäisin jos kyseessä olisi Bottas ja hän jäisi jollekin maksukuskille tulokaskaudella jälkeen.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Eikös Kimi ollut 2. sektorin jälkeen 0.150s senhetkistä kärkiaikaa edellä? Siinä mielessä hävisi viimeisellä sektorilla.
Oli, ja senhetkinen vertailu kävi Maldonadon kärkiaikaan. Kolmossektorilla tuli siis takkiin 0,188 sekuntia, ja se on tällä kaudella paljon.
 

Kotikatsomo

Well-known member
Liittynyt
24.2.2012
Viestit
277
Oli, ja senhetkinen vertailu kävi Maldonadon kärkiaikaan. Kolmossektorilla tuli siis takkiin 0,188 sekuntia, ja se on tällä kaudella paljon.
Tuli takkiin verrattuna Maldonadoon, mutta ei Kimin aikaisempiin aikoihin kolmossektorilla. Sen sijaan ensimmäinen sektori ei ollut aika-ajon paras Kimille, missä meni aikaa. Auton säädöt vaikuttavat siihen, missä sektorissa pärjää verrattuna muihin. Kimin toinen sektori oli taas hyvä verrattuna muihin.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Ferrari oli aika floppi tänään. :alppu:
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Eikös Kimi ollut 2. sektorin jälkeen 0.150s senhetkistä kärkiaikaa edellä? Siinä mielessä hävisi viimeisellä sektorilla.
Vettel oli myös huono viimeisellä sektorilla, jos Pastoriin verrataan. Eli surkea viimeinen sektori ja ei mennyt tänään putkeen. :alppu:
 

SuoBBis

Active member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
31
Mitä Nicolle tapahti aika-ajojen vikalla osiolla? Oli must hyvässä vauhdissa, mutta tulikin varikolle? :confused:

Lotus-kuskien aika-ajo oli erinomainen. Hyvät kisavedot voivat tuoda voitonkin. Grosjeanin kisavedot olivat perjantaina tosi hyviä. Saattaa olla, että Grosjean on kauden 8. eri voittaja :cool:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mitä Nicolle tapahti aika-ajojen vikalla osiolla? Oli must hyvässä vauhdissa, mutta tulikin varikolle? :confused:

Lotus-kuskien aika-ajo oli erinomainen. Hyvät kisavedot voivat tuoda voitonkin. Grosjeanin kisavedot olivat perjantaina tosi hyviä. Saattaa olla, että Grosjean on kauden 8. eri voittaja :cool:
Rosberg frustrated with Hamilton after European Grand Prix qualifying
By Simon Strang Saturday, June 23rd 2012, 14:39 GMT

Nico Rosberg, MercedesNico Rosberg reckons he could have qualified higher than sixth on the grid if he had not encountered Lewis Hamilton's McLaren in the final sector of his out-lap.

The Mercedes driver had been quick throughout practice and the team believed he could challenge for a front row start, but decided to abort his flying lap in Q3 after beginning it behind the Briton.

"We had a lot of potential going into qualifying, but unfortunately I can't be happy with the outcome today," said the German. "We were quick throughout but when I was just about to start my final lap, Lewis was slowing down in the last corner. I had to start my quick lap behind him which made it impossible to improve my time.

"We know it's tricky in the last sector here and there is an agreement in place to stop things like this happening so it's frustrating. It will be an interesting race tomorrow from a strategy perspective, and I hope there will be the opportunity to make up some places."

Mercedes motorsport chief Norbert Haug said he was disappointed by the missed opportunity: "While Nico's first run in Q3 put him P1, his second ended in traffic as he caught a car in the final sector where you are not allowed to slow down. As his times in Q2 and Q3 proved, it is clear that Nico would have had a shot at the front row of the grid without this handicap."

Rosberg's team-mate Michael Schumacher will start 12th having failed to make Q3 for the second time this year.

"Of course, I'm not particularly happy about not making it through Q2 but that was clearly down to me - I didn't get my lap together," said the 43-year-old. "On my first run, I was too aggressive in turn 12 on my first timed lap, then had to abort the second lap and pit because the tyres were no longer in good enough condition to improve.

"After that, I was a bit too conservative on the second run and that cost us, because the times were so close today."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100638
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Nyt on vihdoinkin molemmat Lotukset voittotaistelussa mukana. Top-5 sijoitus aika-ajoissa pitais olla kaikkien tavotteena tan kauden lauantaisin!

Vettel ja Hamilton odotetun kovia, Alonson Ferrari alko vissiin hikoilla kun lampotila nous sinne kolmenkympin tienoille.

Nyt vaan mahdottoman hyvat lahdot seka Grosjaanille etta Räkä-Räikköselle, niin kylla tama tasta. Sunnuntaina eniten jannittaa Maldonadon mahdolliset möhläilyt!
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Lotukset huippunopeudessa kolmanneksi ja toiseksi hitain. Yleensähän ne on ollut kärjessä mut ilmeisesti täällä ei niinkään ole väliä sillä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kyllä nämä tulokset ihmiset vähän huolestuneiksi saa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Kyllä nämä tulokset ihmiset vähän huolestuneiksi saa.
Jep..

-Kimillä ainoana kärkiporukassa uusi setti pehmeämpiä renkaita odottamassa
-Luvassa lämmintä mikä sopii Lotukselle
-Lähtee puhtaalta puolelta
-Hamilton ja Grosjean flatspottasivat lähtörenkaansa Q3:ssa
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Onko se ihan varma, että Lotus hyötyy lämpimämmästä? Nämä johtopäätöksethän on tehty parin kisan perusteella. On olemassa paljon muitakin muuttujia kuin lämpö.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä nämä tulokset ihmiset vähän huolestuneiksi saa.
Vain sellaiset, joille kaikki muut kuin paalupaikat ja voitot ovat pettymyksiä. Mutta silloin huolestuneisuus on ihan itseaiheutettua liian korkeiden tavoitevaatimusten takia. Meille muille lähtöasetelmat vaikuttavat oikein lupaavilta hyvän tuloksen tekoon. Siis jos huolen aiheena on Kimin menestys.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Jep..

-Kimillä ainoana kärkiporukassa uusi setti pehmeämpiä renkaita odottamassa
-Luvassa lämmintä mikä sopii Lotukselle
-Lähtee puhtaalta puolelta
-Hamilton ja Grosjean flatspottasivat lähtörenkaansa Q3:ssa
Jos Kimi saa vaihtaa korkkaamattomat pehmeät alleen starttiin, miksei Hamilton ja Grosjean sais vaihtaa parempiin käytettyihin? Kysyn, kun en tiedä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos Kimi saa vaihtaa korkkaamattomat pehmeät alleen starttiin, miksei Hamilton ja Grosjean sais vaihtaa parempiin käytettyihin? Kysyn, kun en tiedä.
Kukaan ei saa vaihtaa renkaita, vaan kisaan lähdetään setillä joka oli alla Q3:sen parhaalla vedolla. Kimillä siis (ehkä) uusi setti myöhemmälle stintille.
 

Automies

Well-known member
Liittynyt
12.6.2009
Viestit
46
Onko se ihan varma, että Lotus hyötyy lämpimämmästä? Nämä johtopäätöksethän on tehty parin kisan perusteella. On olemassa paljon muitakin muuttujia kuin lämpö.
Eiköhän ne Lotuksen insinöörit tiedä kaiken datansa kanssa melko tarkkaan mikä on tilanne. Lämpimällä säällä renkaat toimivat parhaiten Lotuksessa. Kylmällä on ollut ongelmia saada renkaat oikeaan lämpötilaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko se ihan varma, että Lotus hyötyy lämpimämmästä? Nämä johtopäätöksethän on tehty parin kisan perusteella. On olemassa paljon muitakin muuttujia kuin lämpö.
No ainakin Lotuksen sisälläkin ollaan sitä mieltä. Varmaan tietävät asiasta jotain.

"We've a good idea now as to the car's strengths and weaknesses, and they are plain to see for everybody," said Boullier, whose Enstone-based team are third in the constructors' championship.

"The car is very good with its tyres in races where the temperature is high, and it seems to be competitive on every single track layout."
SportingLife
 
Ylös