Formula 1 - 2019 - 16 - Venäjän GP

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Niin, että kyllähän pankkiryöstökin kannattaa, jos ei jää kiinni, eikä omatunto solvaa. Vai mitä Jaska?
En mä mitään kiinnijäämättömyydestä tässä puhunut, pointti oli se, että jos nyt vaikka ryöstän sen sun pankin, nii rosvon pitääkin palauttaa vaan puolet saaliista, jos siis nyt tajuat...

Kiinnihän se oli jäänyt kuitenkin jokatapauksessa, sehän näkyi kuvissa kaikille.

Jos säännöissä on porsaanreikä, sitä saa hyödyntää.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
En mä mitään kiinnijäämättömyydestä tässä puhunut, pointti oli se, että jos nyt vaikka ryöstän sen sun pankin, nii rosvon pitääkin palauttaa vaan puolet saaliista, jos siis nyt tajuat...

Kiinnihän se oli jäänyt kuitenkin jokatapauksessa, sehän näkyi kuvissa kaikille.

Jos säännöissä on porsaanreikä, sitä saa hyödyntää.
Kaipa se rangaistus olisi hyötyyn verranollinen. Vois jopa mustaa lippua saada jos kärkeen asti paukkais noista ruuduista.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Kaipa se rangaistus olisi hyötyyn verranollinen. Vois jopa mustaa lippua saada jos kärkeen asti paukkais noista ruuduista.
No toi kärkeen asti oli pikkusen liioiteltua, mutta ku kerran alko jo liikkuun ruudussa, niin miks enää suotta taas pysähty, ku oli penalttii kuitenkin tulossa, olis sillee sivistyneesti paukuttanu kärjen tuntumaan ja jääny odottelemssn tulevaa rankkua :)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No toi kärkeen asti oli pikkusen liioiteltua, mutta ku kerran alko jo liikkuun ruudussa, niin miks enää suotta taas pysähty, ku oli penalttii kuitenkin tulossa, olis sillee sivistyneesti paukuttanu kärjen tuntumaan ja jääny odottelemssn tulevaa rankkua :)
Varmaan noita kuljettajia on briiffattu, mitä noista tulee. Eli varmaan Kimi tiesi tasan tarkkaan, että kannatti jarruttaa mielummin kuin ajaa kymmenen ohi. Siellä kun on näitä pykäliä FIA vastaan pullikoinnista ja/tai huonosta julkisuuden aiheuttamisesta.

Gunther Steiner tais saada moisesta jonkun penaltin, kun nillitti Magnussenin aikasakosta.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Jep ja varmaankin tuo saatu hyöty vaikuttaa myös rankkuun, eli jos sijoitus paranee, pitäis antaa sijoitukset takas, vähä niinku jos oikaisee shikaanin.
Mutta kuitenkin toi läpiajorangaistus on luultavasti se minimi, sääntöpykäliä en jaksa alkaa tulkitteen, niin jääköön tää porsaanreiän ettiminen tästä mun osalta tähän.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Jep ja varmaankin tuo saatu hyöty vaikuttaa myös rankkuun, eli jos sijoitus paranee, pitäis antaa sijoitukset takas, vähä niinku jos oikaisee shikaanin.
Mutta kuitenkin toi läpiajorangaistus on luultavasti se minimi, sääntöpykäliä en jaksa alkaa tulkitteen, niin jääköön tää porsaanreiän ettiminen tästä mun osalta tähän.
Ymmärrän Jaskan pointin. Ilmeisesti hait sitä, että olisi sentään hyötynyt jotain tuosta varastamisesta ennen rangaistusta eli olisi ollut lähempänä edessä olevaa. Eiköhän tuo Kimin tapaus ole reaktio, joka syntyy, kun tajuaa varastavansa lähdön.

Haluaisin itse asiassa nähdä joskus lähdön, jossa varastetaan kunnolla :D


EDIT: Pastori otti kunnon varaslähdön 2012 https://www.youtube.com/watch?v=SFg58c3YM70
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jep ja varmaankin tuo saatu hyöty vaikuttaa myös rankkuun, eli jos sijoitus paranee, pitäis antaa sijoitukset takas, vähä niinku jos oikaisee shikaanin.
Mutta kuitenkin toi läpiajorangaistus on luultavasti se minimi, sääntöpykäliä en jaksa alkaa tulkitteen, niin jääköön tää porsaanreiän ettiminen tästä mun osalta tähän.
..ja muutenkin varaslähtö sellainen, että siitä pitää aina rankaista. Vaikka jarruttelis, nii se on jo vaikuttanut toisiinkin (todennäköisesti).
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13711
Kaipa se rangaistus olisi hyötyyn verranollinen.
Eri asia toki, mutta tuli mieleen Sochin pikkuformulakisa (F2 tai F3) jossa turva-auton ollessa poistumassa kaveri pukkasi edelläolevan spinnaukseen ja sai muutaman sekunnin aikarankun jolla oli sitten 8. ja paalulla seuraavan päivän kisaan. Se päinajettu tippui kauemmas pois pisteiltä. Siinä olisi kyllä ollut mielestäni paikallaan tiputtaa ainakin rikkomansa kilpakaverin taakse tuloksissa.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ymmärrän Jaskan pointin. Ilmeisesti hait sitä, että olisi sentään hyötynyt jotain tuosta varastamisesta ennen rangaistusta eli olisi ollut lähempänä edessä olevaa. Eiköhän tuo Kimin tapaus ole reaktio, joka syntyy, kun tajuaa varastavansa lähdön.

Haluaisin itse asiassa nähdä joskus lähdön, jossa varastetaan kunnolla :D


EDIT: Pastori otti kunnon varaslähdön 2012 https://www.youtube.com/watch?v=SFg58c3YM70
Pastor Maldonado was given two five-place grid penalties at the Italian Grand Prix, the first of which was for his jump start and the second for causing an avoidable collision with Glock.
-wiki
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
..ja muutenkin varaslähtö sellainen, että siitä pitää aina rankaista. Vaikka jarruttelis, nii se on jo vaikuttanut toisiinkin (todennäköisesti).
Joskus on ollut tapaus, missä joku liikahtanut ruudussa ennen valojen sammumista, mutta pysähtynyt ja pysynyt ilmeisesti ruudussa ennen lähtöä, niin on jäänyt ilman penalttia, en nyt muista mikö kisa ja kuka, mut on siitä useampia vuosia.

Olihan Bottaksen lähtö Itävallassa myös varaslähtö, mutta se ei rekisteröitynyt järjestelmään, koska liikkui ruudun sisällä ja valojen sammuessa poistui vasta ruudusta, niin anturit ei sitä noteeranneet, eikä tullut rankkua.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Haluaisin itse asiassa nähdä joskus lähdön, jossa varastetaan kunnolla :D
Joo se olis kans mun suosikki, saataisiin ainakin kunnon ennakkotapaus, johon voitas jatkossa rangaistuksia perustella.
Ja olishan siinä yrityksessä muutenkin munaa!

Mut sitäkin enemmän haluaisin nähdä tilanteen, missä turva-auto vetää pihalle ja jää sinne, että mitenkä kuskit siihen reagoi, kun turva-autoahan ei saa ohittaa :)

Singaporessa oltiin jo lähellä, ku meinas löpö loppua.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Joo se olis kans mun suosikki, saataisiin ainakin kunnon ennakkotapaus, johon voitas jatkossa rangaistuksia perustella.
Ja olishan siinä yrityksessä muutenkin munaa!

Mut sitäkin enemmän haluaisin nähdä tilanteen, missä turva-auto vetää pihalle ja jää sinne, että mitenkä kuskit siihen reagoi, kun turva-autoahan ei saa ohittaa :)

Singaporessa oltiin jo lähellä, ku meinas löpö loppua.
Minua puolestaan kiinnostaisi, mitä tuomaristo olisi tehnyt, jos Hamilton olisi muutama vuosi sitten vetänyt turva-auton kylkeen Silverstonessa. Melko läheltä liippasi.

https://youtu.be/K3z-vKASM6M
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Joo se olis kans mun suosikki, saataisiin ainakin kunnon ennakkotapaus, johon voitas jatkossa rangaistuksia perustella.
Ja olishan siinä yrityksessä muutenkin munaa!

Mut sitäkin enemmän haluaisin nähdä tilanteen, missä turva-auto vetää pihalle ja jää sinne, että mitenkä kuskit siihen reagoi, kun turva-autoahan ei saa ohittaa :)

Singaporessa oltiin jo lähellä, ku meinas löpö loppua.
Eikös Indycarissa käynyt tuolla tavalla 2018 jossain sadekelin kisassa. Pace car ajoi kaiteisiin ja vara-auto kehiin :D
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Mut sitäkin enemmän haluaisin nähdä tilanteen, missä turva-auto vetää pihalle ja jää sinne, että mitenkä kuskit siihen reagoi, kun turva-autoahan ei saa ohittaa :)
No kun se ei olisi kiellettyä. Ja hyvin pitkälti tuosta seuraisi punainen lippu.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No jos turva-auto on pihalla, niin saahan sen ohittaa. Muuten eivät voisi ajaa varikko-/pääsuoran ohi ollenkaan, kun turva-auto on siellä parkissa koko ajan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Joo se olis kans mun suosikki, saataisiin ainakin kunnon ennakkotapaus, johon voitas jatkossa rangaistuksia perustella.
Ja olishan siinä yrityksessä muutenkin munaa!
Joo, kyllä täällä odotetaan muna kovana sitä seuraavaa varaslähtöä. :D

Mut sitäkin enemmän haluaisin nähdä tilanteen, missä turva-auto vetää pihalle ja jää sinne, että mitenkä kuskit siihen reagoi, kun turva-autoahan ei saa ohittaa :)

Singaporessa oltiin jo lähellä, ku meinas löpö loppua.
Turva-auto palaa varikolle, jonka jälkeen kisa jatkuu, niin olisihan se periaatteessa mielenkiintoista.
Virtual safety car ja mahdollisesti muuttunut lähtöjärjestys palautetaan tai autot palaavat varikolle / uusintalähtö ruudukosta.
Onhan näitä keinoja.

-e-

Nii juu, jos sattuu olemaan vielä varaturva-auto.
 
Viimeksi muokattu:

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Turva-auto palaa varikolle, jonka jälkeen kisa jatkuu, niin olisihan se periaatteessa mielenkiintoista.

Nii juu, jos sattuu olemaan vielä varaturva-auto.
Luultavasti tulis kyllä aika hätäseen punainen lippu, jos turva-auto varikolla palais, eikä kisa tosiaankan heti sen jäkeen jatkuis, vaikka olisikin se varaturva-auto.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Luultavasti tulis kyllä aika hätäseen punainen lippu, jos turva-auto varikolla palais, eikä kisa tosiaankan heti sen jäkeen jatkuis, vaikka olisikin se varaturva-auto.
Niin, voisihan se vaiketuttaa varikon käyttöä, jos turva-auto olisi tulessa ja puolen tusinaa paloautoa siinä ympärillä.
 
Ylös