Aina olleet huonoja häviäjiä. Varsinkin Dr Marko.Red Bull tehnyt protestin Mersun DASsista.
Lähtisivät sarjasta ja sitä ei nyky-formula kestä.FP2:
1. Hamilton 1. 04,3
2. Bottas +0,1
3. Perez +0,6
E: Mersujen ajat voidaan mitätöidä tai he voitaisiin sulkea kisaviikonlopusta.
Mercedesillä on kuulemma valmius ottaa järjestelmä pois käytöstä ja sijoittaa lisäpainot uudelleen. Vapaiden harjoitusten perusteella tuskin ketään hylätään.Mersujen ajat voidaan mitätöidä tai he voitaisiin sulkea kisaviikonlopusta.
Jos kaikillle annettaisiin sama budjetti niin ei hyvä heiluisi Ferrarin suunnalla. Mutta kun katsotaan mikä etumatka top 3 talleilla on ollut 2017-2019 niin ei kyllä voi millään tavalla olla hyväksyttävää, jos Ferrari olisi oikeasti tippunut vaikkapa neljänneksi tai viidenneksi. Silloin olisi kyllä jo aika kenkiä Italiaanot johtajan paikalta. Katsotaan nyt huominen vielä jos löytävät vauhtia.Odotin kyllä, että Ferrari on hidas mutta todella noloa suorittamista noin isolla budjetilla toimivalta tallilta.
Ai heikot kuljettajat Alpha Taurilla. Pyh en usko! Kvyat on voittanut Ricciardon yhden kauden aikana ja Gasly näytti viime vuoden toisella puoliskolla että on keskikastin eliittiä.Jotkut kehuvat pakan olevan viimevuotista tiivimpi mutta itse asiassa puhtaasti kellon perusteella arvioiden näin ei ole. Nyt FP2:ssa top 10:n välinen ero oli 1,2 s ja viime vuonna tuon väliin olisi mahtunut peräti top 16, eli käytännössä koko gridi Williamseja ja Strollia lukuun ottamatta. Vaikea sanoa, kuinka paljon hiekkapusseja oli kyydissä, kun kyse on kauden avauksesta ja voimasuhteita ehkä piilotellaan vielä.
Tilastoinnin vuoksi alla lueteltu tallien aikaparannukset FP2:ssa suhteessa viime vuoden aikoihin samassa sessiossa. Luvut on laskettu puhtaasti nopeamman auton perusteella.
Mercedes: -1,2 s
Renault: -1,2 s
Williams: -1,1 s
Racing Point: -1,0 s
Alpha Tauri: -0,6 s
McLaren: -0,5 s
Red Bull: -0,2 s
Ferrari: -0,1 s
Alfa Romeo: -0,1 s
Haas: -0,0 s
Omasta mielestäni luvuista näkyy odotettu trendi.
Suuret parantajat:
Williams on lähempänä B-sarjaa ja Racing Pointin hyppäys eteenpäin vaikuttaa todelliselta. Renault'n auto näyttää nopealta ja sitä sen myös pitäisi olla. Mercedesin nopeus tuskin on mikään yllätys.
Pettymykset:
Ferrarin auto on katastrofi kuten on uumoiltu ja enempi vähempi samassa tilassa kuin Australiassa. Haas on myös liikenteessä Australian spekseillä ja viime vuonna Grosjean ajoi ilmeisen kevyellä autolla FP2-aikansa. Alfalla Kimi ei saanut puhdasta kierrosta ja toisen palstalaisen mukaan Giovinazzin aika olisi ajettu kovalla seoksella. Itse en seurannut niin tarkasti. En silti odota Alfalta kovin hyvää tulosta. Hyvä jos toinen auto mahtuu top 10:iin.
Keskinkertaiset suorittajat:
Red Bullin mukaan Verstappenilla oli vaurioitunut etusiipi; Albon oli silti häntä hitaampi. Mene ja tiedä. Veikkaan että Red Bull oli harjoitusten kovin hidastelija. Alpha Taurin suoritus vaikuttaa normaalilta. En odota heidän olevan kovin korkealla, sillä auto näyttää vanhentuneelta ja kuljettajat ovat heikot. McLarenin tilanne on kysymysmerkki. Veikkaan heidän olevan Renault'n takana mutta millä erolla? Viime vuoden harjoituksissa Sainz oli viides ja nyt Norris oli kuudes, joten aikaparannus vaikuttaa realistiselta eikä siinä ole erityistä sandbaggaamista.
Moi, Mosse.Ai heikot kuljettajat Alpha Taurilla. Pyh en usko! Kvyat on voittanut Ricciardon yhden kauden aikana ja Gasly näytti viime vuoden toisella puoliskolla että on keskikastin eliittiä.
Hyvää analyysiä, pohdintaa. Hajontaa voi toki tehdä ekakisan asetelma ja kuinka monella tallilla on vielä paletti levällään.Jotkut kehuvat pakan olevan viimevuotista tiivimpi mutta itse asiassa puhtaasti kellon perusteella arvioiden näin ei ole. Nyt FP2:ssa top 10:n välinen ero oli 1,2 s ja viime vuonna tuon väliin olisi mahtunut peräti top 16, eli käytännössä koko gridi Williamseja ja Strollia lukuun ottamatta. Vaikea sanoa, kuinka paljon hiekkapusseja oli kyydissä, kun kyse on kauden avauksesta ja voimasuhteita ehkä piilotellaan vielä.
Tilastoinnin vuoksi alla lueteltu tallien aikaparannukset FP2:ssa suhteessa viime vuoden aikoihin samassa sessiossa. Luvut on laskettu puhtaasti nopeamman auton perusteella.
Mercedes: -1,2 s
Renault: -1,2 s
Williams: -1,1 s
Racing Point: -1,0 s
Alpha Tauri: -0,6 s
McLaren: -0,5 s
Red Bull: -0,2 s
Ferrari: -0,1 s
Alfa Romeo: -0,1 s
Haas: -0,0 s
Omasta mielestäni luvuista näkyy odotettu trendi.
Suuret parantajat:
Williams on lähempänä B-sarjaa ja Racing Pointin hyppäys eteenpäin vaikuttaa todelliselta. Renault'n auto näyttää nopealta ja sitä sen myös pitäisi olla. Mercedesin nopeus tuskin on mikään yllätys.
Pettymykset:
Ferrarin auto on katastrofi kuten on uumoiltu ja enempi vähempi samassa tilassa kuin Australiassa. Haas on myös liikenteessä Australian spekseillä ja viime vuonna Grosjean ajoi ilmeisen kevyellä autolla FP2-aikansa. Alfalla Kimi ei saanut puhdasta kierrosta ja toisen palstalaisen mukaan Giovinazzin aika olisi ajettu kovalla seoksella. Itse en seurannut niin tarkasti. En silti odota Alfalta kovin hyvää tulosta. Hyvä jos toinen auto mahtuu top 10:iin.
Keskinkertaiset suorittajat:
Red Bullin mukaan Verstappenilla oli vaurioitunut etusiipi; Albon oli silti häntä hitaampi. Mene ja tiedä. Veikkaan että Red Bull oli harjoitusten kovin hidastelija. Alpha Taurin suoritus vaikuttaa normaalilta. En odota heidän olevan kovin korkealla, sillä auto näyttää vanhentuneelta ja kuljettajat ovat heikot. McLarenin tilanne on kysymysmerkki. Veikkaan heidän olevan Renault'n takana mutta millä erolla? Viime vuoden harjoituksissa Sainz oli viides ja nyt Norris oli kuudes, joten aikaparannus vaikuttaa realistiselta eikä siinä ole erityistä sandbaggaamista.