Formula 1 - 2020 - 1 - Itävallan GP

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135
Red Bull tehnyt protestin Mersun DASsista.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9533
Sijainti
Helsinki


E: Mersujen ajat voidaan mitätöidä tai he voitaisiin sulkea kisaviikonlopusta.
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3448
Mersujen ajat voidaan mitätöidä tai he voitaisiin sulkea kisaviikonlopusta.
Mercedesillä on kuulemma valmius ottaa järjestelmä pois käytöstä ja sijoittaa lisäpainot uudelleen. Vapaiden harjoitusten perusteella tuskin ketään hylätään.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Odotin kyllä, että Ferrari on hidas mutta todella noloa suorittamista noin isolla budjetilla toimivalta tallilta.
Jos kaikillle annettaisiin sama budjetti niin ei hyvä heiluisi Ferrarin suunnalla. Mutta kun katsotaan mikä etumatka top 3 talleilla on ollut 2017-2019 niin ei kyllä voi millään tavalla olla hyväksyttävää, jos Ferrari olisi oikeasti tippunut vaikkapa neljänneksi tai viidenneksi. Silloin olisi kyllä jo aika kenkiä Italiaanot johtajan paikalta. Katsotaan nyt huominen vielä jos löytävät vauhtia.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5382
DAS laillinen päätti FIA. Pulinat pois.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5640
Jotkut kehuvat pakan olevan viimevuotista tiivimpi mutta itse asiassa puhtaasti kellon perusteella arvioiden näin ei ole. Nyt FP2:ssa top 10:n välinen ero oli 1,2 s ja viime vuonna tuon väliin olisi mahtunut peräti top 16, eli käytännössä koko gridi Williamseja ja Strollia lukuun ottamatta. Vaikea sanoa, kuinka paljon hiekkapusseja oli kyydissä, kun kyse on kauden avauksesta ja voimasuhteita ehkä piilotellaan vielä.

Tilastoinnin vuoksi alla lueteltu tallien aikaparannukset FP2:ssa suhteessa viime vuoden aikoihin samassa sessiossa. Luvut on laskettu puhtaasti nopeamman auton perusteella.

Mercedes: -1,2 s
Renault: -1,2 s
Williams: -1,1 s
Racing Point: -1,0 s
Alpha Tauri: -0,6 s
McLaren: -0,5 s
Red Bull: -0,2 s
Ferrari: -0,1 s
Alfa Romeo: -0,1 s
Haas: -0,0 s

Omasta mielestäni luvuista näkyy odotettu trendi.

Suuret parantajat:
Williams on lähempänä B-sarjaa ja Racing Pointin hyppäys eteenpäin vaikuttaa todelliselta. Renault'n auto näyttää nopealta ja sitä sen myös pitäisi olla. Mercedesin nopeus tuskin on mikään yllätys.

Pettymykset:
Ferrarin auto on katastrofi kuten on uumoiltu ja enempi vähempi samassa tilassa kuin Australiassa. Haas on myös liikenteessä Australian spekseillä ja viime vuonna Grosjean ajoi ilmeisen kevyellä autolla FP2-aikansa. Alfalla Kimi ei saanut puhdasta kierrosta ja toisen palstalaisen mukaan Giovinazzin aika olisi ajettu kovalla seoksella. Itse en seurannut niin tarkasti. En silti odota Alfalta kovin hyvää tulosta. Hyvä jos toinen auto mahtuu top 10:iin.

Keskinkertaiset suorittajat:
Red Bullin mukaan Verstappenilla oli vaurioitunut etusiipi; Albon oli silti häntä hitaampi. Mene ja tiedä. Veikkaan että Red Bull oli harjoitusten kovin hidastelija. Alpha Taurin suoritus vaikuttaa normaalilta. En odota heidän olevan kovin korkealla, sillä auto näyttää vanhentuneelta ja kuljettajat ovat heikot. McLarenin tilanne on kysymysmerkki. Veikkaan heidän olevan Renault'n takana mutta millä erolla? Viime vuoden harjoituksissa Sainz oli viides ja nyt Norris oli kuudes, joten aikaparannus vaikuttaa realistiselta eikä siinä ole erityistä sandbaggaamista.
 
Liittynyt
3.7.2020
Viestit
13
Jotkut kehuvat pakan olevan viimevuotista tiivimpi mutta itse asiassa puhtaasti kellon perusteella arvioiden näin ei ole. Nyt FP2:ssa top 10:n välinen ero oli 1,2 s ja viime vuonna tuon väliin olisi mahtunut peräti top 16, eli käytännössä koko gridi Williamseja ja Strollia lukuun ottamatta. Vaikea sanoa, kuinka paljon hiekkapusseja oli kyydissä, kun kyse on kauden avauksesta ja voimasuhteita ehkä piilotellaan vielä.

Tilastoinnin vuoksi alla lueteltu tallien aikaparannukset FP2:ssa suhteessa viime vuoden aikoihin samassa sessiossa. Luvut on laskettu puhtaasti nopeamman auton perusteella.

Mercedes: -1,2 s
Renault: -1,2 s
Williams: -1,1 s
Racing Point: -1,0 s
Alpha Tauri: -0,6 s
McLaren: -0,5 s
Red Bull: -0,2 s
Ferrari: -0,1 s
Alfa Romeo: -0,1 s
Haas: -0,0 s

Omasta mielestäni luvuista näkyy odotettu trendi.

Suuret parantajat:
Williams on lähempänä B-sarjaa ja Racing Pointin hyppäys eteenpäin vaikuttaa todelliselta. Renault'n auto näyttää nopealta ja sitä sen myös pitäisi olla. Mercedesin nopeus tuskin on mikään yllätys.

Pettymykset:
Ferrarin auto on katastrofi kuten on uumoiltu ja enempi vähempi samassa tilassa kuin Australiassa. Haas on myös liikenteessä Australian spekseillä ja viime vuonna Grosjean ajoi ilmeisen kevyellä autolla FP2-aikansa. Alfalla Kimi ei saanut puhdasta kierrosta ja toisen palstalaisen mukaan Giovinazzin aika olisi ajettu kovalla seoksella. Itse en seurannut niin tarkasti. En silti odota Alfalta kovin hyvää tulosta. Hyvä jos toinen auto mahtuu top 10:iin.

Keskinkertaiset suorittajat:
Red Bullin mukaan Verstappenilla oli vaurioitunut etusiipi; Albon oli silti häntä hitaampi. Mene ja tiedä. Veikkaan että Red Bull oli harjoitusten kovin hidastelija. Alpha Taurin suoritus vaikuttaa normaalilta. En odota heidän olevan kovin korkealla, sillä auto näyttää vanhentuneelta ja kuljettajat ovat heikot. McLarenin tilanne on kysymysmerkki. Veikkaan heidän olevan Renault'n takana mutta millä erolla? Viime vuoden harjoituksissa Sainz oli viides ja nyt Norris oli kuudes, joten aikaparannus vaikuttaa realistiselta eikä siinä ole erityistä sandbaggaamista.
Ai heikot kuljettajat Alpha Taurilla. Pyh en usko! Kvyat on voittanut Ricciardon yhden kauden aikana ja Gasly näytti viime vuoden toisella puoliskolla että on keskikastin eliittiä.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ei mennyt RedBullin protesti läpi. Hyvä näin Valtterille.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Jotkut kehuvat pakan olevan viimevuotista tiivimpi mutta itse asiassa puhtaasti kellon perusteella arvioiden näin ei ole. Nyt FP2:ssa top 10:n välinen ero oli 1,2 s ja viime vuonna tuon väliin olisi mahtunut peräti top 16, eli käytännössä koko gridi Williamseja ja Strollia lukuun ottamatta. Vaikea sanoa, kuinka paljon hiekkapusseja oli kyydissä, kun kyse on kauden avauksesta ja voimasuhteita ehkä piilotellaan vielä.

Tilastoinnin vuoksi alla lueteltu tallien aikaparannukset FP2:ssa suhteessa viime vuoden aikoihin samassa sessiossa. Luvut on laskettu puhtaasti nopeamman auton perusteella.

Mercedes: -1,2 s
Renault: -1,2 s
Williams: -1,1 s
Racing Point: -1,0 s
Alpha Tauri: -0,6 s
McLaren: -0,5 s
Red Bull: -0,2 s
Ferrari: -0,1 s
Alfa Romeo: -0,1 s
Haas: -0,0 s

Omasta mielestäni luvuista näkyy odotettu trendi.

Suuret parantajat:
Williams on lähempänä B-sarjaa ja Racing Pointin hyppäys eteenpäin vaikuttaa todelliselta. Renault'n auto näyttää nopealta ja sitä sen myös pitäisi olla. Mercedesin nopeus tuskin on mikään yllätys.

Pettymykset:
Ferrarin auto on katastrofi kuten on uumoiltu ja enempi vähempi samassa tilassa kuin Australiassa. Haas on myös liikenteessä Australian spekseillä ja viime vuonna Grosjean ajoi ilmeisen kevyellä autolla FP2-aikansa. Alfalla Kimi ei saanut puhdasta kierrosta ja toisen palstalaisen mukaan Giovinazzin aika olisi ajettu kovalla seoksella. Itse en seurannut niin tarkasti. En silti odota Alfalta kovin hyvää tulosta. Hyvä jos toinen auto mahtuu top 10:iin.

Keskinkertaiset suorittajat:
Red Bullin mukaan Verstappenilla oli vaurioitunut etusiipi; Albon oli silti häntä hitaampi. Mene ja tiedä. Veikkaan että Red Bull oli harjoitusten kovin hidastelija. Alpha Taurin suoritus vaikuttaa normaalilta. En odota heidän olevan kovin korkealla, sillä auto näyttää vanhentuneelta ja kuljettajat ovat heikot. McLarenin tilanne on kysymysmerkki. Veikkaan heidän olevan Renault'n takana mutta millä erolla? Viime vuoden harjoituksissa Sainz oli viides ja nyt Norris oli kuudes, joten aikaparannus vaikuttaa realistiselta eikä siinä ole erityistä sandbaggaamista.
Hyvää analyysiä, pohdintaa. Hajontaa voi toki tehdä ekakisan asetelma ja kuinka monella tallilla on vielä paletti levällään.
Jaa-a, Saapas nähdä, miten Toton ja Lancen business -kuviot etenevät. Miksi käyttää kymmeniä miljoonia, kun tason noston voi tehdä yhdellä usb-tikulla :unsure: Joka tapauksessa, hyvä että saadaan Racing Point kilpailuun mukaan.

Jos Ferrari tosiaan on katasrofissa, kuten näyttää. Binotto saa lähteä Unkarin jälkeen. Huhutaan, että Leclerc toi taustajoukkoineen poltisoinnin mukanaan. Toistaiskos Italialaiset historiaa ja sössivät asemansa top kakkosessa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ilman lämpötila 21 astetta, eikä sadetta tiedossa tähän harjoitukseen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5640
Caronavirus sammuttanut moottorit.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Punaiset liput. Latifi ekassa mutkassa ulos.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6150
Russell vetää varmaan Latifia pataan kauden jokaisessa aika-ajossa ilman teknisiä ongelmia, kuten teki Kubicalle. Mikähän lienee ennätys moisessa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Alfat joukon hännillä. Kimi viimeisenä.
 
Ylös