Ernst Stavro Blofeld
Well-known member
Formuloiden tulevaisuus kuulostaa kyllä varsin ankealta.
Tarkoitan siis auditiivista maailmaa joka on näissä olematon.
Tarkoitan siis auditiivista maailmaa joka on näissä olematon.
Autotehtaat haluaisivat palata kovempiäänisiin koneisiin, mutta FIA ei niihin suostu. Onkohan kyse vihreästä ajattelumallista?Formuloiden tulevaisuus kuulostaa kyllä varsin ankealta.
Tarkoitan siis auditiivista maailmaa joka on näissä olematon.
Buemi joutuu antamaan merkittävästi vielä tasoitusta, sillä New Yorkin Formula E -kisat osuvat samalle viikonlopulle Nürburgringin WEC-kisan kanssa, ja Buemi kilpailee Saksassa.Buemi korjaa potin Pariiisissa Di Grassin kolaroidessa kilpailun lopussa. Myös Jean-Eric Vergnen kilpailu päättyi seinään. Jose Maria Lopez kirkasti Monacon pettymyksen toisella sijallaan ja Nick Heidfeld otti toisen peräkkäisen podiumsijoituksen - jälleen kolmas.
Buemi johtaa pisteissä Di Grassia 32 pisteen erolla, joten loppukausi voitaisiin ottaa helpommin. Kuitenkin epäonnistuminen jäljellä olevissa kilpailuissa voi käänttä pelin uuteen uskoon.
Pisteet:
http://www.fiaformulae.com/en/results/standings/driver/2022016
Tulokset: http://www.fiaformulae.com/en/results/race-results/season/2022016/round/6
Kesäkuun 10. ja 11. päivä ajetaan seuraavat kilpailut Berliinissä.
Ja tässä on Di Grassin mahdollisuus napata tärkeitä pisteitä.Buemi joutuu antamaan merkittävästi vielä tasoitusta, sillä New Yorkin Formula E -kisat osuvat samalle viikonlopulle Nürburgringin WEC-kisan kanssa, ja Buemi kilpailee Saksassa.
Eli hänet päästettiin kilpakumppanin eteen. Vaarallinen varikolta päästäminen, Näin minä suomentaisin tuon termin.Rosenqvist tuli ekana maaliin, mutta hänelle tuomittiin 10 sekunnin rangaistus "unsafe releasesta" varikolla. Näin Buemi nousi voittajaksi.
http://www.suomif1.com/2017/07/sahkoformuloille-kaameat-taloustappiot-etenemme-taysin-aikataulussa-talousluvut-jopa-ennakoitua-paremmat/Sähköformuloille kaameat taloustappiot: ”Etenemme täysin aikataulussa – talousluvut jopa ennakoitua paremmat”
Sähköformuloiden Formula E on noussut nopeasti melkoiseen suosioon, mutta talousluvuissa se ei ainakaan vielä näy.
Avausvuosi toi 62,7 miljoonan euron tappiot, toinen 33,7 miljoonan. Silti sarja kiinnostaa autonvalmistajia ja sillä on kova halu jatkaa kasvuaan.
Sarjan toimitusjohtaja Alejandro Agag ei ole kuitenkaan huolissaan.
– Kaikki menee ihan suunnitelmiemme mukaan. Suunnitelmiin nähden talouspuolella menee paljon odotettua paremmin. Olisimme voineet tehdä plusmerkkisen tuloksen jo tänä vuonna, mutta päätimme satsata investointeihin markkinointi- ja promootiopuolella, Agag selvittää Reutersilla.
– Halusimme lisätä kalenteriin kilpailuja kuten New Yorkin, ensimmäinen kilpailu siellä oli toki kallis meille.
– On vain meistä itsestämme kiinni, koska haluamme päästä omillemme. Mutta saattaa hyvin olla, että jatkamme isojen investointien linjalla. Formula E:stä on tullut autonvalmistajille sarja, mihin he lähtevät halukkaasti ja mielellään mukaan. Ja siihen on syynsä.
– Yksi on tietenkin sähkö, sillä kaikki valmistajat panostavat sähköautoihin juuri nyt hyvin paljon. Me olemme hyvä alusta tuoda esille ja julkisuuteen sähköteknologiaa ja sähköautoja.
– Toinen syy löytyy kustannuksista. Formula E -tiimin vuosikustannukset ovat hyvin kohtuulliset.
Tiimit pyörivät noin 10-15 miljoonan euron budjeteilla, kun F1-tiimien budjetit ovat vähintään 250 miljoonan euron luokkaa.
– Jos automerkki haluaa tuhlata paljon rahaa, se menee F1:een, sillä sitä ei voi Formula E:ssä tehdä. Jos rahaa ei haluta polttaa rajattomasi, me olemme mainio vaihtoehto, Agag muistuttaa.
– Meillä on jo nyt paljon eri autonvalmistajia mukana ja se määrä on vain kasvamassa ihan lähitulevaisuudessa.
Alku menikin oikein hyvin.Alex Lynn, joka korvaa Jose Maria Lopezin oli kymmenes, mikä on hyvä suoritus ensikertalaiselta.
Ne on kohta jo maalissa, huomasit kai että kisa alkoi tänään eilistä aiemmin?Eilinen voittaja Sam Bird lähtee tämän päivän kisaan paalulta