Formula E

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Britit saivat kotikisan voiton myös Formula E-sarjan kilpailussa Lontoossa. Rata kulki Excel-messukeskuksen ympärillä, maalisuoran sijaitessa hallin sisällä. Jake Dennis ajoi voittoon, Nyck de Vries oli toinen ja kolmanneksi ajoi paalulta lähtenyt Alex Lynn. Itse kilpailussa nähtiin sähköformuloille ominaisia kaksinkamppailuja mikki hiiri-radalla.

Nissan e.dams-tallin kuljettajat Sebastien Buemi ja Oliver Rowland hylättiin energian liikakäytön vuoksi.

https://www.fiaformulae.com/en/news/2021/july/breaking-nissan-disqualified-round-12
Sebastien Buemi and Nissan e.dams teammate OIiver Rowland have been disqualified from the Heineken® London E-Prix Round 12 with both having used more then the regulated 47kWh of energy as decided by the Race Director.
Highlights:

 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Melkosta sähellystä toi toinen Lontoon kisa. Romua tuli paljon ja etenkin Buemin ja Rastin kolari oli mielenkiintoinen. Ja se di Grassin varikkokäynnillä turva-auton aikana kärkeen manööveri joka ois di Grassin mukaan muuten ollut sallittu, mut auto ei täysin pysähtynyt varikolla.

 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Melkosta sähellystä toi toinen Lontoon kisa. Romua tuli paljon ja etenkin Buemin ja Rastin kolari oli mielenkiintoinen. Ja se di Grassin varikkokäynnillä turva-auton aikana kärkeen manööveri joka ois di Grassin mukaan muuten ollut sallittu, mut auto ei täysin pysähtynyt varikolla.

Tuon rikkeen myötä di Grassi hylättiin. Audin tallipäälikkö Alan McNishin mukaan kyse oli kommunikaatiokatkoksesta tiimin ja di Grassin välillä. Näin ainakin selostuksessa todettiin. Törmäilyautomaisia mällejä tapahtuu lähes joka kisassa, kun autojen renkaat on lokasuojien alla. Se antaa tilaa kolisteluille.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Pian alkamassa Formula E sarjan Berliinin lauantain kisa, linkki kisaan tuossa, twitch käyttäjältä umgegm5tmtkax. Näköjään myös kotimaalainen TV6 näyttää suorana tällä kertaa


 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Kauden toiseksi viimeisen lähdön tulokset.



Maailmanmestaruudesta tulee tiukka taisto.
1. de Vries 95
2. Mortara 92
3. Dennis 91
4. Evans 90
5. Frijns 89
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Kauden päätöskisan top3.


Mercedes EQ-tallin Nyck de Vries ajoi kahdeksanneksi ja varmisti Formula E-sarjan mestaruuden. Hollantilainen on sarjan historian kuudes mestari, ensimmäinen maailmanmestari.

 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Jotenkin hassua, että joka kisassa kuudenneksi ajamalla olisi voittanut mestaruuden ylivoimaisesti. Mestari on ilmeisesti ainakin fanien mieleen kun hänellä oli fanboosti käytössä yhtä vaille kaikissa kisoissa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Ja Wolfenstein suunnittelee kovasti Nyckille ajopaikkaa Mersun kehitysohjelmassa. Nyt ensi alkuun Latifin tilalle Williamsille ja viimeistään 2024 Mersulle (jos hopeanuolet eivät ole lähteneet sitä ennen). Valtsulle ei enää ole sijaa majatalossa muualla kuin enintään Alfalla Räikkösen korvaajana.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Ja Wolfenstein suunnittelee kovasti Nyckille ajopaikkaa Mersun kehitysohjelmassa. Nyt ensi alkuun Latifin tilalle Williamsille ja viimeistään 2024 Mersulle (jos hopeanuolet eivät ole lähteneet sitä ennen). Valtsulle ei enää ole sijaa majatalossa muualla kuin enintään Alfalla Räikkösen korvaajana.
Väärä ketju.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Mikähän Formula E:n tilanne alkaa olla?
Tehdastalleja vetäytyy sarjasta yllättävän kovalla tahdilla, onko sarhan kasvuvauhti ollut pettymys vai jokin muu mikä?
Luokan tiukat säännöt eivät ole antaneet tehtaille tilaa voimansiirtojen kehittämiselle, tallin pyörittäminen maksaa kulukontrollista huolimatta *30 milj. €/kausi ja lisäksi ei tule hyötyjä siviilipuolelle, kuten GT/Proto-sarjoissa.

*Vuonna 2018
 
Viimeksi muokattu:

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Luokan tiukat säännöt eivät ole antaneet tehtaille tilaa voimansiirtojen kehittämiselle, tallin pyörittäminen maksaa kulukontrollista huolimatta 30 milj. €/kausi ja lisäksi ei tule hyötyjä siviilipuolelle, kuten GT/Proto-sarjoissa.
Millä vuosibudjetilla koko idea myytiin, millaisia lukuja alun alkujaan Formula-E tallin pyörittämiseen povattiin?
Voisiko vapaammat säännöt auttaa sarjan ahdinkoa, esimerkiksi voimalinjan kehittämisen vapauttaminen tms.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Millä vuosibudjetilla koko idea myytiin, millaisia lukuja alun alkujaan Formula-E tallin pyörittämiseen povattiin?
Voisiko vapaammat säännöt auttaa sarjan ahdinkoa, esimerkiksi voimalinjan kehittämisen vapauttaminen tms.
Sarjan alkuperäinen suunnitelma on saada ajattamaan talleja 3,3 milj. $ vuosibudjetilla.
Kaudella 2018/19 Jaguar pyöritti tallia 11,7 miljoonalla dollarilla.

https://www.forbes.com/sites/csylt/2020/12/31/how-much-does-it-really-cost-to-run-a-formula-e-team/
https://jalopnik.com/notoriously-inexpensive-formula-e-is-getting-even-cheap-1844239782
The series is committed to reducing costs, as the original plan was to keep the price of a full season down to under $3.3 million plus the cost of building the car.
Kuluja karsitaan rengassettien, henkilökunnan ja komponenttien vähennyksillä. Gen3-sukupolven autoissa, jotka tulevat kaudeksi 2022/23 sallitaan vain yksi uusi hyväksytty voimansiirto
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Aika-ajoformaatti uusiksi. Pudotusjärjestelmä, samankaltaista käytettiin F1:ssä kauden 2016 kahdessa ensimmäisessä kilpailussa.

https://www.motorsport.com/formula-e/news/formulae-qualifying-format-knock-outs/6685789/
Drivers will be divided into two groups, with the four fastest drivers in each group advance to one-on-one quarter-final rounds. The winners of these four duels will progress to two semi-finals, after which the fastest two participants will fight directly for pole.
 
Ylös