ForumGPL 24h Karting

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Noni, löysin paikallisesta markkamarketista savustuspöntön reiluun 24 egen hintaa puruineen. Eli jos joku keksii tai haluaa tuoda mukanaan savustettavaa ni sitten vaa ottaa mukaa. Meitsi tarjoo pöntön ja Niko kaasut :D

Rupeaa jo tuntumaan siltä, että menee mässäilyks koko reissu. yuck
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Näin. Mulla on tarkoituksena lähteä siinä yhdeltä ajelemaan Porvoosta, pysähtyä sukulaisten luo Saloon ja viedä tavarat sinne.

Sitten jos about 15.30 olisi siellä Paimion radalla. Pe-La yön vietän Salossa, La-Su vois mennä radalla.

Mitenkäs muuten, autoissa valot yöllä tai jtn?
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
PeePee:
Näin. Mulla on tarkoituksena lähteä siinä yhdeltä ajelemaan Porvoosta, pysähtyä sukulaisten luo Saloon ja viedä tavarat sinne.

Sitten jos about 15.30 olisi siellä Paimion radalla. Pe-La yön vietän Salossa, La-Su vois mennä radalla.

Mitenkäs muuten, autoissa valot yöllä tai jtn?
Jaa-a
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Joo, meitä tulee Mika, Marko, Mikko ja ite perjantai-iltapäivänä Paimioon ja ollaan molemmat yöt paikan päällä.
Autoissa ei ole kuin perässä punanen valo, ja se palaa vaan yöllä. Että aika pimeessä siellä vedetään, varsinkin jos sattuu pilvinen keli... Ei pikku valon puute oo näyttäny vauhtia pudottavan. wink
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Nonii, nyt on sitten broilerin rintafileitä savustusta varten! 8 eur makso toi loora ja siin on 1,3 kg, ja 1 file varmaan n. 120 g, joten hintaa/filer tuli tollanen 73senttiä.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Ja sitten vähän tähän synkempään puoleen...
Eli maksuja saa edelleen suorittaa yllämainitulle tilille.
Tähän mennessä perille on tullut rahaa rahaa Sammylta, Epulta, PeePeeltä ja Keltä (huomaa ablatiivin oikea käyttö). Ken maksoi 25 senttiä "järjestyspalkkiota" ja PeePeelle olenkin sitten jo velkaa... wink
Toro, Mika ja Mikko saa siis vielä epäilyttävän ja vähäsanaisen tumman miehen ovensa taakse jos ei ala kuulua.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
NS:
Ja sitten vähän tähän synkempään puoleen...
Eli maksuja saa edelleen suorittaa yllämainitulle tilille.
Tähän mennessä perille on tullut rahaa rahaa Sammylta, Epulta, PeePeeltä ja Keltä (huomaa ablatiivin oikea käyttö). Ken maksoi 25 senttiä "järjestyspalkkiota" ja PeePeelle olenkin sitten jo velkaa... wink
Toro, Mika ja Mikko saa siis vielä epäilyttävän ja vähäsanaisen tumman miehen ovensa taakse jos ei ala kuulua.
Jatkoa tähän iloiseen puoleen:

Ostin 20 grahamlihapiirakka mukaan myös :D Jollei kukaan syö, ni näillä saa hidastettua ainakin muitten matkaa työntämällä pakoputkeen tms.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
NS:
Ja sitten vähän tähän synkempään puoleen...
Eli maksuja saa edelleen suorittaa yllämainitulle tilille.
Tähän mennessä perille on tullut rahaa rahaa Sammylta, Epulta, PeePeeltä ja Keltä (huomaa ablatiivin oikea käyttö). Ken maksoi 25 senttiä "järjestyspalkkiota" ja PeePeelle olenkin sitten jo velkaa... wink
Toro, Mika ja Mikko saa siis vielä epäilyttävän ja vähäsanaisen tumman miehen ovensa taakse jos ei ala kuulua.
Juu. Tajusin maksaneeni liikaa heti kun olin klikannu maksun suoritetuksi :)

Ilmaannun radalle sittenkin vasta puoli viiden/ viiden maissa.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
PekPoy:
Sammy tiedoitti aiemmin päivällä, että Roadblock racing oli sijalla 9, 26 kierrosta kärkeä perässä.

NYT tiimi kuitenkin on jo 7. sijalla, joten sijoitukset sen kun paranevat!
Kisaa on jäljellä vielä sellaset 2 tuntia ja mä oon kotona jo ottamassa suihkua. Armottoman taistelun jälkeen sijoitus on tuossa kymmenen paremmalla puolella. yht. 20 minuutin pakolliset stopit sekoittavat hiukan tuota järjestyksen tulkitsemista. Lopputulos saadaan heti 12:00 jälkeen.
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Ja Roadblokin sijoitus loppupeleissä oli sitten kahdeksas! Vakuuttavaa menoa kyllä, ilman mitään ongelmia (paitsi 8min ennen loppua ketjujen katkeaminen) :p .. Mahto olla jännittävää, harmi ja hyväkin etten tuota tapausta enää nähnyt :D

Seitsemänteen oli varmaan lopussakin niin pitkä matka, että kahdeksas sija on kyllä ihan hyvä, varsinkin kun siitä sijasta taisteli ~5 tiimiä.

Kirjoittelen kokemuksia kunhan nuo muut ensin pääsevät vauhtiin....
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Omakohtainen raportti viimehetken säätämisestä... :D

Kisaa jäljellä n. 20 min, tsiikailin ja spekuloin tuloksia teltassa listoilta, tilanne oli 1 kierros edellä olevaan Metsoon ja 1 kierros Järvisuomen sähköön takana, eli hyvä ja turvallinen väli tulla 8:santena maaliin. No muille kertomaan mikä on tilanne ja OHO! ketään Roadblock Racingin kuskia ei ollut 'infopisteessä' katse hieman vasemmalle ja MITÄ IHMETTÄ, Niko varikolla.... :D

Kipin kapin kysymää että mikä vikana, ketjut kuulemma lähti kävelemään juuri maalisuoraa edeltävässä mutkassa!?!?!? ja Niko oli pystynyt kituuttmaan varikolle 'vapaalla'. Ongelman selvityksen jälkeen ratkaisu oli että vara-autoon ja baanalle, onni onnettomuudessa tämä vie vain n. reilun minuutin ja emme menettäneet sijoitustamme vaikka Järvisuomen sähkö pääsikin n. 10 sek päähän tilanteen vakiinnuttua. Muutaman PUSH HARD kylttien jälkeen Niko repi tasaisesti eroa 0.5 sekkaa kierroksella ja tilanne vakiintui. :p

HYVÄ JÄTKÄT, loistosuoritus ja ilman teitä sijoituksemme ei olisi ollut 8:deksas, KIITOS! :cool:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Näin. Hieno viikonloppu autoilua takana, ja pieniä kulumia huomattavissa.

Pieni rapsa kisasta omilta osin.

Ensimmäistä kertaa pääsin ajelemaan lauantaina klo 22.00. Paineita oli tuossa vaiheissa ehkä vähän liikaa, ja muutama ensimmäinen kierros meni liian ohjelman kanssa. Siitä sitten sai vähän otetta, ja taululle ilmestyi 56.xx. Ennen kun sai rytmistä kiinni sain kokea vielä pientä kontaktia ja pyörähdyksen. Siinä sitten ajeltiin omaan tahtiin ja edelläolevia kiinni. Kisan parhaat viihdytysmomentit tarjosin, kun kuuden / seitsemän kierroksen ajan taistelin FK Kiihtelyksen kanssa. Taisi Kiihtelys pyörähtääkin :) "Easy"-kylttikin tuli tutuksi...

Toisen kerran ajelin sitten aamulla, parin tunnin yöunien jälkeen. Heti huomasi, ettei paineita ollut ja rytmiin pääsi paljon nopeammin. Kierrosajat pyöri kuulemma 55.xx akselilla tasaseen, ja ajoinpa 54.84 parhaallani :) Taas tuli kyllä pyörittyä muitten avustuksella, ja nyrkkikin nousi hetkeksi :) . Hieman tunnin jälkeen alkoi paikat puutumaan ja niskatkin sen verran, että päätin alkaa kyselemään stopin mahdollisuuksia. Sieltä sitten tulikin lupa tulla sisään ja päätin ajelut. :)

Kyllä pääs säikäyttämään lopussa, kun Niko tuli yhtäkkiä sisään. Siinä vaiheessa ei vielä tajunnut mitään, koska tuli suht normaalia vauhtia sisään. Siinä sitten kiihytteli ja huomas että ketjut puuttuu tosiaan. No, Paimion kisaväki teki loistavaa työtä, ja radalle päästiin ennen seuraavaa joukkuetta uudella autolla. Muutama kierros meni Nikolla lämmitellessä autoa, mutten sitten eroa tuli, ja lopussa kahdeksannelle sijalle oli hienoa tuulettaa.

KIITOS!
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Hyvä ja kuvaava rapsa! :p

Missäs ja milloinkas kisan kaikki tulokset ovat nähtävillä?
 

Mikko.R

Well-known member
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
67
Sijainti
a galaxy far far away
Jaahas. Kokonaisuudessaan kisa meni mallikaasti kun ottaa huomioon että kertaakaan ei tarvinnut käydä varikolla ulosajon jälkeen (japanilipulla) eikä myöskään saatu varoituksia.

Oma ajo oli ekan stintin ajan pahasti hukassa. Lähdin varikolta sen tuntuman perusteella minkä olin saanut warmupissa, ja piru että se auto olikin liukaampi. N. puoli kierrosta ja pieni spinni jossa ei onneksi mennyt pahasti aikaa. Ajofiilikset meinasivat tippua todella lähelle nollaa kun vain kierrosta myöhemmin joku tuuppasi ystävällisesti perän irti 2.mutkassa ja taas keräiltiin.

Siitä sitten pääsin jatkamaan kohtuu puhdasta ajoa mutta auto tuntui ihan kauhealta. tunnin verran hirveetä säätöä ja vääntöä että sai auton pysymään radalla ja sitten sisään. Olihan sitä pakko vielä kokeilla millasta on spinnata varikon portille, eli vikasta mutkasta ulos kiihdytys, Missä se varikon portti on, missä, missä, tossa, voi v---u jarrut lukkoon ja 180. Siinä vaiheessa pidettiin sitten eka pakollinen 10min. tauko ja tarkistettiin rengaspaineet. Ei ne paineet ihan kohdallaan ollut missään renkaassa mutta vasemman eturenkaan kohdalla mekaniikko paiskas mittarin venttiiliin ja totes "OHO täähän on ihan tyhjä". Ilmaa renkaisiin bensaa tankkiin muutama minuutti ihan van hengailua ja Niko radalle.

Toka stintti kymmenen aikaan aamulla: Rattiin tietenkin hyvin nukkuneena eli pari tuntia unia siinä kerkes vetämään yöllä neljän jälkeen.

Nyt rupesi ajo fiiliksiä löytymään ja auto rupesi taipumaan mutkiin niin kun itse halusi
Muutenkin ajo tuntui paljon rennommalta ja kierrosajatkin näyttivät että ajo parani huomattavasti ekasta stintistä. Muutenkin oli aika neutraali sessio ei mitään ihmeempiä tapahtumia lukuun ottamatta hyvää skabaa mitä käytiin sillointällöin mm. luuserin kanssa.

Siinä sitten puolisen tuntia ennen maalia niko näytti jotain merkkejä radalta mitä en ymmärtänyt ja näytin vaan takasin että onko kaikki ookoo. Vataus kyllä. Sitten muutama kierros myöhemmin katson kun niko nilkuttaa ulos vikasta mutkasta ja ohjaa varikolle. Mekaanikot rupeaa heti hommiin ja laittaa uuden auton valmiiksi ja matka jatkuu niko pääsi ulos pitiltä juuri ajoissa eli n.10 sec 9.olleen järvisähkön edelle.

Siitä sitten 0.5-1sec kaulaa järvisähköön per kierros ja loppu menikin sitten taas mainiosti.

Meikäläisen eka kerta ko. tapahtumassa ja 8. sija. mikäs sen parempaa... paitsi 7. sija wink
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Huittu mie oon rikki! yuck

Lähetin järjestäjille palautemailia kun vähän olin niin luvannut tehdä ja se meni näin... Toivottavasti jaatte suunnilleen mielipiteen, koska vähänniinku sanoin sen olevan yhteinen. wink

Terve,

Kiitos viimeisestä! Kisat oli jälleen hyvin järjestetty ja sää oli tilattu
sopivasti. Yöllä oli hyvä ajaa kun jotain näkikin.

Ajattelin vähän kommentoida noita tämän vuoden "uudistuksia". Tiimin kanssa
oltiin pitkälti niistä yhtä mieltä, joten varmasti kuulet samaa tarinaa
muualtakin.

Kuskien kirjaus oli sinänsä vähän byrokraattinen juttu, mutta varmasti toimi
kaikkien parhaaksi. Äkkitilanteessahan tuosta olisi saattanut tulla ongelma.
Jos olisi kuski pitänyt heti saada vaihtoon se olisi saattanut syödä
ratkaisevan puoli minuuttia. Uloskirjaus unohtui aika usein kuljettajalta
itseltään ja pari kertaa se käytiin paikkaamassa. Järjestäjät varmasti
osaavat vetää johtopäätöksensä uuden kuljettajan lähtöajasta... Kuitenkin
hyvä muutos, kukaan meistä ei halunnut nähdä yhden tiimin vetävän kolmella
suomenmestarilla kisaa läpi. wink

Sitten pakolliset stopit. Nuo herättivät varmasti aika paljon keskustelua.
Epäonni näissä kisoissa ratkaisee todella paljon, joten siinä mielessä
kilpailullisesti sääntö oli varmasti hyvä, vielä kun jätettiin joustoa
isomman haaverin varalle 20 minuutin stopilla ja sitten kympeillä oli hyvä
tarkastaa paineet, kiinnittää lamppua tms. Tänä vuonna kun meidän tiimi
ihmeen kaupalla selvisi ilman moisia isoja ongelmia niin tietysti oma
sijoitus siinä saattoi kärsiäkin. Pientä omakohtaista mutinaa siis. wink (No,
ketjuthan meillä katkesi 20 min ennen loppua, mutta vara-autoon vaihdettiin
nopeasti ja sijoitus ei vaihtunut vaikka täpärälle meni. Kympitkin oli siinä
jo käytetty.) Suurin ongelma noista stopeista oli kuitenkin kilpailun
seuraamisen huomattava vaikeutuminen. Nimenomaan eroja eteen ja taakse siinä
jännitetään "varikkomuurilla", mutta tällä kertaa sillä ei tuntunut olevan
mitään merkitystä. Aina kun tulosliuskaa kävi katsomassa oli erot
kierroskaupalla taas muuttuneet. Jos nuo stopit saisi jotenkin yhdistettyä
reaaliaikaiseen tulospalveluun, niin tilanne olisi jo huomattavasti parempi.
Näissä kisoissa oman edistyksen seuraaminen oli meidän tiimille vielä
erityisen vaikeaa, koska teltan "virallisessa" tulosmonitorissa meidän
kierrokset jäivät jostain syystä rekisteröimättä. Siinä oltiin sitten aika
pian 200 kierrosta jäljessä ja gridissä vielä monitorin mukaan. :p Toisesta
monitorista tulostettiin harvakseltaan liuskoja joissa tilanteet heittelivät
miten sattuu stoppien takia, tietysti terävintä murskakärkeä
lukuunottamatta. Myös kierrosajoissa täytyi tyytyä käsivaraan ja ei niitä
kovin monesta kierroksesta jaksa mittailla... No, tuo tulosmonitorijuttu nyt
sinänsä oli pieni takaisku, mutta stoppien kanssa voisi miettiä että
pidetäänkö ne vastaisuudessa ja jos pidetään, niin miten ne saisi
yhdistettyä tulospalveluun.

Vielä tuomarilinjasta. Tänä vuonnahan noista radalta lipsautteluista sai
lähes poikkeuksetta "Japanin lippua", eli tekniseen tarkastukseen piti
tulla. Tästä sai vähän sellaisen natsilinjavaikutelman. Tekninen
tarkastushan asiassa oli yksi puoli, mutta ilmeisesti tärkein tehtävä oli
vähän hillitä menoa. Vaikka henkilökohtaisesti pidin linjaa turhan kovana,
täytyy sanoa että tänä vuonna siitä oli meille paljon iloa. Meitä ei
nimittäin liputettu kertaakaan sisään ja sitä voi kyllä pitää jo ihmeenä :D

Kilpailusta muuten ei ole juuri huomautettavaa. Paimion rata on
tarkoitukseen hyvä, mutta vastasuuntaan ajaminen olisi kyllä ollut
piristävää. Ehkä AKK:n miehet vielä ehtivät sen tarkastaa. Katsomopaikkoja
voisi myös olla enemmän. Esimerkiksi jonkunlaisen kulun kun järjestäisi
töyräälle, joka oli varikkosuoran vastapuolella rataa, niin seuraamisesta
olisi saanut vielä enemmän irti. Hotelli radan välittömässä läheisyydessä ja
ravintolapalvelut kyllä nostavat paikan todella korkealle.

Koko joukkueelle jäi tapahtumasta hyvä mieli, varsinkin kun sijoitus oli
jälleen nousujohteilla "uralla" parannus. Kisassa ei tullut vastaan pahempia
hazarditilanteita, mutta muutaman joukkueen kyllä aika nopeasti tiputti pois
herrasmiestittelin tavoittelijoista. Hyvä ja tasaväkinen kisailu on aina
mukavaa, mutta härski peittely ei oikein sopinut kuvaan. No,
yksittäistapauksista tässä puhutaan ja kaiken kaikkiaan kisa oli tänä vuonna
mielestämme tasaväkisintä neljään vuoteen. Ilmeisesti kokemuksen myötä tavat
radalla paranevat. Toivottavasti jatkoa vielä seuraa.

Tämän mailin toinen tarkoitus oli pyytää tuloksia sähköpostissa. Näin saan
sen jaettua yhteistä kanavaa pitkin kaikille jäsenille. Marko T. kävi myös
pyytämässä tulospalvelusta kierrosaikoja sähköpostitse ja tänä vuonna
varsinkin se olisi erittäin tervetullutta yllämainittujen ongelmien takia.

Ei kai tässä kummempia, kiitos vielä lihassäryistä ja univelasta... wink

Niko Stenberg ja muu Roadblock Racing
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Sitten se omakohtainen osuus.

Täytyy sanoa, että harvoin on näin kokonaisvaltainen särky päällä. Nyt, 9 tunnin yöunien ja parin kahvikupin jälkeen, väsymys alkaa jo taittua, mutta silmien alla on ihan tajuttomat kassit.

Lisäksi särkee taas lihaksia, joiden olemassaolo on ennen ollut tiedostamatonta. Mustelmiakin muutama karttui ja hyttysille on selvästi tarjottu ravintoa.

Asiaan... Täytyy kiittää koko joukkuetta loistavasta suorituksesta. Radalla nähtiin todella tasainen ja luotettava joukkue. Meidän joukkueen nopein kierrosaika ei varmaan ollut sillä listalla kovin korkealla, mutta kun kaikki paukutti koko ajan siihen lähistölle niin tehtiin kyllä hyvä nousujohteinen kisa. Highest climber -listalla oltiin korkealla. Tottakai radalla nähtiin kaiken maailman suomenmestareita, mutta kyllä kalustossakin oli pieniä eroja. Sen sai tuta viimeistään vikan 20 minuutin aikana... Tiimille kiitettävä arvosana tapahtumista radalla ja sen ulkopuolella!

Itse ajoin ensimmäisen ajovuorokierroksen viimeisenä ja pääsin radalle hieman puolenyön jälkeen. Tiimi oli tehnyt tasaisen varmaa työtä ja vähän arvelutti, että mitenköhän sen tällä kertaa pilaisin...
Ekan kymmenen minuutin stopin jälkeen lähdin radalle ja sopivasti jäähdytetyt kumit toi kyllä jännitystä radalle. Auto luikerteli pitkään, enneku kylmällä radalla sai kumeihin lämpöä. Sitten löytyi hyvä vauhti vaikka koko kahden tunnin lepakkovuoron sai pariin metsän katveessa olevaan mutkaan hakea jarrutuspaikkaa. Vastaan tuli jengiä huomattavasti enemmän kuin ohi ja tiesin, että vauhti ei aivan kauheaa ole. Silti tuntui, että oisin ajanu sekuntia kovempaa. Molemman Nokian Renkaiden joukkueet (17 ja 18) ja Uno Team (22) järjestivät sitten mun ajovuorolle eniten tapahtumia. Kaikki kolme joukkuetta peitti todella härskisti ja vaikka ohitin tiimit useampaan otteeseen omalla ajovuorolla, se oli aina hankalaa. Unon kuski jopa antoi pari kertaa tietä oikein kädellä viitaten ja sitten heti perään seuraavassa mutkassa teki hirveen riskijarrutuksen, toisella kerralla kylkeen. Kun sitten eräällä kerralla sain edessäajavan taisteluparin kiinni ja huomasin lähelle päästessäni numerot 18 ja 22 ajattelin jo, että voi veljet... Lähinnä luulin siinä itse joutuvani menemään runnomalla ohi. Tätä ei ehtinyt vielä aluksi käydä. Unon kuski meinasi ajaa T1:n (nopea oikea) pitkäksi ja korjasi jarrutuksella linjan. Nokian mies ei tästä juuri välittänyt ja ajoi sitten kunnolla perään sillä seurauksella, että etuponttooni nousi pystyyn. Itsehän olin siinä parin metrin päässä korjaamassa hedelmää, mutta törmäyksen takia jouduin jarruttamaan äkisti ja menin pikkulinkussa huolella pihalle. Ensin tulee pieni sora-/multavyöhyke, sitten vähän korkeampaa heinikkoa, ja lopuksi pientä taimikkoa. Ekskursion jälkeen vasenta ponttoonia koristikin 60 senttiä pitkä taimi, joka näytti kuin koristeelta. Tuomarilinja oli tiukka, joten poistin tuomaripisteiden silmien ulottumattomissa suurimman osan taimesta. wink Luulisi, että tuomarit olisivat nähneet ulosajotilanteen, mutta ilmeisesti viattomuuspykälä johti siihen että "teknistä tarkastusta" ei tarvinnut suorittaa. Kierrosta myöhemmin ohitin "tehokkaasti" molemmat autot, jotka jatkoivat edelleen käsittämätöntä vääntöään. Jouduin palkitsemaan kuljettajat lentosuukoin. Muuten ajovuoro meni hyvin. McLuuser tuli myös pari kertaa vastaan ja tein pari ohitusta aika lailla "puun takaa" ja morjenstin mennessäni. wink Loppuaika meni varikolta merkkejä epätoivoisesti pimeässä tähystäessä. Pari hassua merkkiä sieltä vain erotin, mutta varikkokutsua osasin jo odottaakin. Siitä olin jo melko onnellinen.

Varikolla odotti savustettua kalaa ja grillattua makkaraa ja tietysti vaikka mitä muuta. Ravintohuolto oli kunnossa. wink Kahden tunnin tirsat sain itsekin otettua kahdessa erässä ja sitten taas seitsemän jälkeen seuraamaan tilannetta. Tuli huonosta tulospalvelusta huolimatta selväksi, että taistelu käydään tietyn porukan kanssa, pahimmin Järvisähkön.

Kun pääsin sitten 11 aikaan toisen kerran radalle, erot oli pieniä ja enköhän sitten sattunut suoraan Järvisähkön perään. Heti varikolta lähdettäessä auto piti aivan kauheaa meteliä. Räminää ja kilkettä, veto oli epätasaista, ajattelin positiivisesti että se varmaan johtuu puuskista... wink Aina kun meni kaasulle kuului hirveä "nyrsk". Käytöksestä tuli ihan mieleen prätkän löysät ketjut, mutta kuulosti aivan erilaiselta ja ajattelin sen tulevan koneen sisältä tai kytkimestä. Kierrosvauhti ei kuitenkaan ollut aivan kauheaa joten puskin eteenpäin ja yritin näyttää varikolle että "she's gonna blow"... :D Järvisähkön miehestä autolla pääsi kuitenkin ohi ja mielessäni tein siitä sijoituskamppailun vaikka todellisuudessa varvasin kierroksella. Muutenkin päivänvalossa vääntö oli paljon mielekkäämpää ja nopeat mutkat onnistui paljon paremmin. Auto oli huomattavasti parempi ajaa kuin yöllä, mutta kulkua vähän uupui. Kun varikolta oli näytetty 30 min kyltti ja sen päälle ajettu reilut kymmenen kierrosta kaikki näytti hyvältä. Vikan mutkan (nopea kaksiosainen oikea, jossa lasketaan rohkeasti leveäksi ja kaasu pitää pitää auki, ettei puske liian leveäksi) ulostulossa sitten, kun olin ollut kaasulla sekunnin-pari ja taistelin g-voimia ja puskemista vastaan, kuului hirveä kirskaus ja kierrokset nousi välittömästi tappiin. En aivan ajautunut leveäksi ja kauan ei tarvinnut päätöstä miettiä. Varikon portti oli suoraan edessä ja laskin shikaanista kunnolla läpi, että vauhti riittäisi korjauspisteelle asti. Varikkomuurilla kauhistuneet RR:n miehet viittilöivät tyyliin "jatka jatka idiootti suoraan tankkaustietä pitkin takaisin radalle, ei ole tullut kutsua!" Siinä sitten kaasuttelin vapaalla merkiksi jo varikkotiellä, että mekaanikot huomaisivat jonkin olevan pielessä. Kuulin ensimmäisenä diagnoosina mekaanikolta, että kytkin luistaa, mutta lähempi tarkastelu osoitti että ketjut puuttuvat. Vara-autoja oli onnekkaasti vielä yksi jäljellä ja siitä tarkistettiin rengaspaineet ja vaihdettiin ajanottoanturi. Sekunnit kuluivat... Kun palasin radalle, itselläni ei ollut mitään hajua kilpailutilanteesta. Pojat näytti että PUSH ja ajattelin mielessäni, että puskeehan se, kai mä sen itsekin huomaan. wink Vara-auto oli alussa todella kylmä eikä tahtonut heti kiertää kunnolla tiukissa mutkissa ja kylmillä kumeilla oli kauheaa ajaa. Pääsuoralla tuoreen auton etu oli selvä, vauhti oli todella hyvää. Suoralla ohi, ennenkuulumatonta. Lopussa renkaat alkoivat toimia jotenkuten ja kierrosajat parani vaikka nopeat mutkat piti vieläkin ajaa puskemisen takia aivan eri tavalla. Kun lippu heilahti, en ollut autonvaihdon jälkeen päästänyt juuri ketään ohitse. En ainakaan "seurattuja numeroita" ja tiesin tehneeni voitavani. Oli iloinen yllätys kuulla, ettei haaverissa hävitty sijaa. Toisaalta olisi ollut kiva kisata menetetty sija takaisin, mutta ehkä parempi näin.

Tarkempia tuloksia siis on tiedusteltu järkkäreiltä ja postaan heti kun tulee. Lisäksi kuvamateriaalia seuraa, kunhan sen saa purettua. Jos Mika (siis kuski-Mika) sai yhtään samanlaista materiaalia kuin edellisvuonna niin vois harkita divx-rompun postittamista tallin jäsenille.

Nyt menen syömään evääksi ottamiani Saarioisen pizzoja!
 

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Hyvän yöunen ja syömisen jälkeen voisin kirjoittaa elpyneenä jotain kommentteja omista vuoroista, ja ne tulevat tässä:

Eka vuoro taisi olla yhdeksän aikaan illalla, sammy ajoi ekan tunnin tankista ja mä sain toisen. Rata rupesi luontumaan aika nopeaan ja hesenkin tullessa ohitse yritin vähän omaksua truu 3371L -linjoja. En tiennyt lainkaan missä ajoissa mahdoin olla, mutta 0.55.xx -kyltti oli ihan hyvä nähdä suht nopeaan ja 0.54.xx kirkasti mielen silminnähtävästi, eli omalla tasolla ilmeisesti oltiin. Ekassa vuorossa sattui eteen yksi peippailija/sikailija, muistaakseni se oli numerolla 22. Muiden ohittamisessa ei ollut mitään ihmeellisiä ongelmia, yhden aika nopean ohittaminen oli hankalaa kun paikkaa ei helposti auennut ja spinnasinkin keskisuoran kiihdytyksessä. Useimmat eivät tietenkään tilaa vapaaehtoisesti antaneetkaan, se teki ohittelustakin hauskempaa. Itse tuli kyllä annettua jos joku nopeampi taakse jäi kyttäilemään. Hyvä ettei niitä sentään tarvinnut paljon ohi päästää :)

Sitten hieman unta palloon ja puoli kolmen aikaan herätessäni olin taas kuin uusi mies, valmiina antamaan kaikkensa radalla ja pääsinkin sitten ajelemaan neljän aikoihin tankkauksen jälkeen, sovittiin että ajan vähän lyhyemmän ja myöhemmin vielä yhden toisen mokoman lyhyemmän vuoron.

No, siinä neljän vuorossa oli yksi todellinen murheenkryyni, järvi-sähkö. Jännitettä oli omiaan kasaamaan se factum, että kyseessä oli eräs lähimmistä kilpailijoistamme wink .. Se kyllä peippasi aina linjalta toiselle ja kun kerran kelasin pääsuoralle riittävät vauhdit, että pääsin sisäpuolelle ja ohi, niin se veti t2:n jarrutuksessa perseeseen ja sitten änki sisälle väkisin ja yritti oikeasti kiilata minua ulos radalta ja piti jättäytyä taakse. Näytin kisan johtajallekin vähän tassulla että kattois mitä toi tossa tekee :) .. No seuraavan kerran kun ohitin sen, katsoin ettei sillä ole mitään asiaa yrittää pussata taas seuraavassa jarrutuksessa ja eroa rupes tulemaan.

Kolmannen stintin ajelin siinä kuuden aikoihin ja siinä ei ollut mitään ongelmatapauksiakaan. Selvästi oli myös tullut muiden tiimien keskuuteen varmuutta ajamiseen, keltaiset eivät tainneet heilua kertaakaan. Ajelin niin kovaa kuin pystyin ja kuivuneella radalla koitin kovasti tehdä tiimille kovinta kierrosta, mutta ei se sitten ihan onnistunut. Auto tuntui puskevan niissä loivissa, mutta sitä pystyi korjaamaan avaamalla hanan rohkeasti. Viimeinen kurvi oli veemäinen, koska auringon paistaessa suoraan edestä ja luonnollisesti tosi matalalta sitä ei nähnyt *lainkaan*. Huomasin kuitenkin että muita tiimejä se tuntui hidastavan enemmän kuin minua, eli jotain hullunrohkeutta siinä oli :p .. Tosin jos siellä joku olisi pyörinyt niin ei olisi nähnyt joten liputustornia tuli aina vilaistua ennen kuin siihen vauhdilla käänsi. Ohi ei tainnut tulla kuin hesen tiimi. Kolmannen vuoron jälkeen jo vähän selkääkin särki ja peukaloissa oli pientä kulumaa, mutta yllättävän vähän.

Ulkoratakokemus oli varsin positiivinen, kun radalla oli nopea luonne.

Ja täytyy kyllä kehua tiimiä, varsin vakuuttavaa menoa oli ja kaikki ajoivat todella hyvin! Kahdeksas sija oli todella hyvä suoritus! Kiitokset ajonautinnosta :p
 
Ylös