Joo, Valles on edelleen ratissa, koska BCN ei löytänyt sopivaa (riittävän varakasta) korvaajaa ainakaan Spahan, todennäköisesti ei Monzaankaan. Ensi kaudella (jos BCN siis jatkaa) Valles saa etsiä muita haasteita jos rahatilanne pysyy samana. Iaconelli on sen verran varakas, että jatkanee tallin toisena kuljettajana ja jos minä olisin Iaconelli, maksaisin isukin kanssa molempien kuljettajien paikat ja istuttaisin toiseen autoon esimerkiksi kokeneen Adam Carrollin, Iaconelli hyötyisi kokeneesta tallitoverista melkoisesti. Carroll on myös sen verran nopea kuljettaja, että saattaisi pitkässä kisassa nousta kahdeksanneksi, ottaa paalun ja sprintissä BCN:n ensimmäisen voiton.
Toisena vaihtoehtona varikolla on väläytelty Lukoilia. Lukoilhan niputtaa Mikhail Aleshinin ja Atte Mustosen ja tarjoaa kaksikkoa jollekin olemassa olevalle tallille ensi kaudeksi. Äkkiseltään ei tule mieleen yhtäkään tallia jolle Lukoilin öljyrahat eivät kelpaisi, mutta toisaalta ainoa mahdollinen yhteistyökumppani tuntuu olevan BCN. Jos Lukoil ja BCN lyövät hynttyyt yhteen, saattaa BCN jatkaa vielä ensi kaudella GP2-sarjassa. On myös mahdollista, että Lukoil ostaa BCN:n sarjapaikan ja nostaa tilalle jonkin toisen tiimin alemmasta sarjasta, esim. Carlin tai Double R.
Jos edellämainittujen kaltaisia skenaarioita ei tapahdu, on erittäin todennäköistä, että BCN pudottautuu sarjaporrasta alemmas ensi kaudella starttaavaan GP3-sarjaan. Uskokaa tai älkää, BCN on taloudellisesti paremmassa kunnossa kuin pari kärkitallia, samoin kuin pari muutakin häntäpään tallia, sillä maksukuskeja on riittänyt. Ongelma vain on, että BCN:n on pakko ottaa kädettömiä maksukuskeja, koska muuten talli rupeaisi tekemään tappiota. BCN ei siis voi tarjota kuljettajille halvempia paikkoja, koska tallilla ei ole riittävän suuria sponsoreita ja saadakseen isoja sponsoreita, on saatava tuloksia. Tuloksia tuovat hyvät kuljettajat ja he ovat hyvin usein joko kehitysohjelmissa (jotka istuttavat kuljettajansa suoraan huipputalleihin) tai maksukyvyttömiä. Ja oravanpyörä jatkuu.
Aasian sarja tuskin kertoo mitään, sinne BCN:llä ei luulisi olevan vaikeuksia löytää maksukuljettajia (n. puolet pääsarjan hinnasta) eli Yoshimoto/Fauzy/Tung/Ebrahim jne. ovat tyrkyllä katalonialaistalliin. Osviittaa BCN:n tulevaisuudesta saadaan kauden päätöstesteissä joiden päivämäärät seuraavassa:
25-26.9 Paul Ricard
28-29.10 Jerez
11-12.11 Paul Ricard
Sinne on mahdollisuuksien mukaan tulossa Mäen ja Mustosen lisäksi myös mahdollisesti muita suomalaisia.
Ja Shanghain F1-viikonloppuna starttaavan Aasian sarjankin voin ainakin kisaennakoiden osalta hoitaa, mikäli esteitä ei ilmene. :alppu: