Ei olisi. Asfaltissa on parempi kitka (ja tuossa vielä sitä Paul Ricardin sinistä ja punaista erityiskitka-asfalttia). Tietysti jos renkaat eivät jarruttaneet, niin se on jokseenkin sama millä alustalla sinne seinään mennään, vauhti on liian luja kuitenkin. Asfaltilla auto ei kuitenkaan pompi eikä pyöri. Tuossa lentoonlähtö olisi ollut erityisen vaarallista, koska turva-alue sukeltaa katsomon alle.Jokohan näistä asvalttialueista voitais luopua, varmaan hiekka olisi pysäyttänyt paremmin.
Nehän on ihan kohtalaiset selostajat. Tosin välillä niillä tuntui olevan vähän liiankin hauskaa keskenään. Hyvä, että kanava koettaa edes vähän panostaa selostuspuoleenkin.Jari Nurminen ja Jan-Erik Waden, samat jotka teki F3 ja DTM Canalille viime vuonna.
No ei kai edes Turun Sanomien kaltainen paperinivaska muuten jaksaisi olla kiinnostunut tällaisesta pienen piirin puuhastelusta keskellä jotain hiekkaerämaata, ellei buffetti olisi maksettu ja auki?Olikos eräs Turun Sanomain reportteri muuten heittämässä hetulaa MadCrocin varikkoruudussa? :doubtful:
Niin, ihan kuin joku olisi suunnitellut ja rajannut sen säännöissä ettei erot saa kasvaa suuriksi...Vice sanoi:tuossa on läjä autoja hyvin lähekkäin toisiaan. Pari kymmenystä erottaa useammankin auton.
Onhan tiimillä aika ja sijoitus aika-ajoista, joten kai se saisi sikäli osallistua. Eri asia sitten onko auto siinä kunnossa ja Rahel Frey paikalla astumassa Natachan tilalle. Ja onko se sääntöjen mukaan luvallista.Tyttökuljettajien Matech ei varmaankaan startanne? Muistaakseni auton saisi tässä tapauksessa tuoda vasta pääkilpailuun, mutta en tiedä, saisiko kuljettajaa enää vaihtaa. Gachnangin ajot on varmasti ajettu tältä viikonlopulta. Toivottavasti ei pidempää taukoa tule.
Eli kuljettajan saa vaihtaa, onhan loukkaantuminen selkeä force majeure.136. The list of competitors allowed to take part in
the Event must be signed and published by the panel
of Stewards after the close of the administrative
checks and scrutineering. No driver may take the start
of the race without taking part in pre-qualifying or
qualifying practice, except in a case of "force
majeure” duly recognised as such by the Stewards.