Sulla kun on Markus selkeästi aikaa kun mikään ei toimi ja lentokoneet on maassa, niin olisin erittäin kiinnostunut omasta mielipiteestäsi turva-alueisiin ja tuohon aiempaan keskusteluun Gachnangin ulosajosta liittyen. Tarkemmin kiinnostaa tilanne, jossa auto menee suoraan (siis keula edellä) pihalle ja jarruja ei syystä tai toisesta ole (renkaat katsomossa tai jarrut rikki). Onko hiekasta tällöin hyötyä asfalttiin verrattuna vai onko tilanne täysin lohduton turva-alueen koostumuksesta riippumatta?
Tulivuori on kuulemma hieman rauhoittunut, joten toivoa on.
Aikaa on, mutta akku kohta finaalissa...
Ulosajosta sen verran, että jarrut ilmeisesti menivät rikki. Siis toinen piireistä ja etujarrut toimivat, mutta takajarrut eivät. Vajaat 200 oli vauhtia osumahetkellä. Vauhti siis hidastui n. 70km/h muutaman sadan metrin matkalla. Jarrupaikalta seinään on arviolta 250-300 metriä.
Tuolla vauhdilla autoa ei oikein pysäytä kuin seinä ja niiden pitäisi olla turvallisia. Täällä Natacha jouduttiin leikkaamaan autosta ulos, kun keula oli sukeltanut metallikaiteen alle. Tuossa tilanteessa hiekka olisi voinut hidastaa vähän enemmän, mutta hiekan yksi ongelma on se, että se kippaa auton helposti katolleen tai pyörimään ja siitä tulee pahaa jälkeä, varsinkin formuloissa.