GT ja protot 2010

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=de|en&u=http://www.speedweek.de/news/12875/Timo-Scheider-Beim-naechsten-Mal-im-LMP1.html&prev=/language_tools&rurl=translate.google.com&twu=1&usg=ALkJrhjl3rY1RByUXI_0Dc8NHvqT5JqMnw
Tämän vuoden Le mansissa GT2 luokassa kolmanneksi BMS Scuderia Italia väreissä tullut Timo Scheider haluaa seuraavan Le mansin ajaa LMP1 Audilla.

Scheider: Olen puhunu usein audille Le mansin ajamisesta, mutta aina etusijalla on ollut DTM. DTM:ssä olen voittanut jo kaksi mestaruutta joten olin hyvin iloinen saadessaan madollisuuden BMS:lla ajaa Le mansin tänä vuonna. Minun tavoitteeni Le mansiin on varma: kilpaile tulevaisuudessa LMP1 autolla ja tavoitteena voitto.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tuo Intercontinental Cupin kalenteri kyllä lienee moottoriurheilumaailman laadukkain. Kun ottaa huomioon, että sarja on seitsemän osakilpailun mittainen, niin siihen on silti saatu ahdettua melkoiset klassikot mukaan. Fujin 1000 kilometrin kilpailun paluuta tervehdin myös riemulla suurella.
Sinällään IC on nerokas, että sitä ei tarvitse rakentaa mistään uudesta pohjasta, vaan kaikki kisatapahtmat toimivat osana jotain muuta sarjaa. Mutta miksi Le Mans on mukana? LM on parhaimmillaan juuri sitoutumattomana, muista tapahtumista erillään olevana tapahtumana. Mukanaolo aiheuttaa myös sen, että IC:ssä mukana olevia on pakko suosia entryjä valittaessa ja harvemmin nähtäviä one-off yksityistiimejä sorsitaan.

Katsotaan nouseeko GT2:n kiristyvä kilpavarustelu vielä sellaisiin sfääreihin, että seurataan GT1:n jalanjälkiä. Risi ainakin otti asiaa jo hiukan esille.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Olihan se MM-sarjassakin mukana (paitsi juuri kukoistuksen huipulla 1989-90 ja ehkä joinain poikkeusvuosina mitä en nyt jaksa tarkistaa). Mielestäni parempi näin mutta olin kuitenkin yllättynyt että ACO ei sitä halunnut "varjella" vaan otti mukaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&tl=en&u=http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-4693.html
Olivier Panis ajaa FIA GT1 sarjan seuraavan Paul Ricardin kisan Matech Competition tiimissä Ford GT:llä, ajokumppaninaan Natacha Gachnang.

Tulevaisuudessa Japanin Super GT sarja saattaa laajentaa osakilpailuja Japanin ja Malesian lisäksi, Kiinaan, Koreaan ja Thaimaaseen.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&tl=en&u=http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-4697.html
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kyseessä tosin ei ole FIA GT, vaan Brnossa lämppäriluokkana toiminut Lamborghini Super Trofeo.

Ensi viikon Utahin ALMS-kisan entry list julkistettiin jo jokin aikaa sitten:
Larry H. Miller Dealerships Utah GP Entry List

Ei sinällään mitään suuria yllätyksiä, Fisichella tekee sarjadebyyttinsä Risillä ja protojen tilanne edelleen köyhääkin köyhempi. Ja nyt kisojen pituudet palaavat normaaliin 2h 45min muottiin, eikä seuraavaa tapahtumaa tarvitse odottaa kuukausia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Huomisen päivän Paul Ricardin kisanlähtöjärjestys
1. Bertolini/Bartels Maserati 2:04.189 2:04.469 2:03.511
2. Haase/Kox Lamborghini 2:04.729 2:05.098 2:04.028
3. Krumm/Dumbreck Nissan 2:03.785 2:04.659 2:04.392
4. Maassen/Hezemans Corvette 2:04.716 2:04.139 2:04.438
5. Campbell-Walter/Hughes Nissan 2:04.541 2:05.035 2:04.701
6. Basseng/Bouchut Lamborghini 2:04.543 2:05.053 2:04.993
7. Pastorelli/Schwager Lamborghini 2:05.097 2:05.065 2:05.058
8. Mucke/Nygaard Aston Martin 2:05.124 2:05.139 Ei aikaa
9. Margaritis/Heger Maserati 2:05.139 2:05.202
10. Ramos/Bernoldi Maserati 2:04.339 2:05.206
11. Hennerici/Piccini Chevrolet 2:03.924 2:05.360
12. Bobbi/Longin Maserati 2:04.383 2:05.664
13. Zonta/Daniel Lamborghini 2:04.187 2:06.058
14. Gachnang/Panis Ford 2:04.624 2:06.110
15. Grosjean/Mutsch Ford 2:05.102 2:06.414
16. Ara/Nilsson Nissan 2:04.945 2:07.320
17. Turner/Enge Aston Martin 2:05.189
18. Leinders/Martin Ford 2:05.262
19. Makowiecki/Accary Aston Martin 2:05.330
20. Gavin/Kuismanen Chevrolet 2:05.334
21. Wendlinger/Moser Nissan 2:05.387
22. Piccione/Hirschi Aston Martin 2:05.637
23. Palttala/Kuppens Ford 2:05.703


Seitsemän parhaan joukossa neljä Lamborghiniä, heiltä hyvä suoritus vaikka harjotuksissa nopeinta Lambo vauhtia pitäneet Zonta/Daniel lähtevät kisaan vasta ruudusta 13.

Suomalaisten aika-ajo meni pilalle, ei kovin hääppösesti myöskään Turner/Enge kaksikolla mennyt.
 
Viimeksi muokattu:

matt1

Active member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
26
Sijainti
Järvenpää
Ajetaan. Toimiiko teillä gt1world.comin live streami? Minulle ei välity minkäänlaista kuvaa..
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Onkohan URPOTV:n diili blokannut livestriimit Suomesta, ihan hyvin näkyy nimittäin jälkikäteen qualirace :dunno:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=fr&tl=en&u=http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-4756.html
Uusi brändi ensikaudeksi?, yksi valmistaja on kiikarissa mutta Ratel ei paljasta nimeä, sekä joku yksityinen voisi kehittäisi Alpinaa?.

Ratel on melko varma että FIA GT ajaa ensivuonna yhdysvalloissa ja Kiina on myös mahdollinen ensi vuoden kalenterissa, hän kaipaa Venäjää, mutta siellä mikään ei ole vielä valmista ja toivo kääntyi vuosien 2012/2013 paikkeille.

Etelä-American Durbanin kisastakin ollut puhetta, koska uusi stadion on rakennettu Durbaniin niin tiet ovat siellä muuttuneet, FIA ei halua liian monia tapahtumia Kaupunkeihin

jutussa mainitaan myös muunmuuassa ACO:n GT tilanteesta jne.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Onkohan URPOTV:n diili blokannut livestriimit Suomesta, ihan hyvin näkyy nimittäin jälkikäteen qualirace :dunno:
Samaa ihmettelin kun vielä GT3 tuli ihan sujuvasti. Ajattelin et joku toimintahäiriö enkä sitten lähtenyt testailemaan toisen maan proxylla.

Päivän uutisia selatessa huomasin, että autosportilla on GT1 live stream. Eli olisko sillä yksinoikeus vai onko tämä edes uusi juttu? :eek: http://www.autosport.com/world-gt1-live/

En ole mikään suuri GT-kisojen fani, mutta näissä luokissa on tänä vuonna ollut katsottavaa kilvanajoa. Vieläpä kun on yleensä hyvin toimiva streami ja livetiming rinnalla. TV-grafiikatkin on omaan silmään aika toimivat ja tyylikkäät. :alppu:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Päivän uutisia selatessa huomasin, että autosportilla on GT1 live stream. Eli olisko sillä yksinoikeus vai onko tämä edes uusi juttu? :eek: http://www.autosport.com/world-gt1-live/
Näyttää ihan samalta streamiltä, siis ihan teknistä ratkaisua myöten, kuin virallisilla sivuilla.

Blokkaaminen olisikin varsin erikoista. Kyseessä kuitenkin sarjan omat sivut ja oma streami, eikä mikään kilpaileva kanava.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Paul Ricardin Kisan lopputulokset
1.Bertolini/Martels
2.Dumbreck/Krumm
3.Margaritis/Heger
4.Leinders/Martin
5.Piccini/Hennerici
6.Maassen/Hezemans
7.Mutsch/Grosjean
8.Hughes/Campbell-Walter
9.Makowiecki/Accary
10.Zonta/Daniel
11.Longin/Bobbi
12.Schwager/Pastorelli
13.Piccione/Hirschi
14.Palttala/Kuppens
15.Moser/Wendlinger
16.Turner/Enge
17.Basseng/Bouchut
18.Kox/Haase
19.Kuismanen/Gavin
20.Mucke/Nygaard
21.Panis/Gachnag
22.Bertolini/Ramos
23.Nilsson/Ara


ajassa 54:24 Lamborghinillä ajanut Kox sai varikonläpiajorangaistuksen, ajassa 52:50 Grosjean ja Maassen törmäsivät toisiinsa ja kisan aikana myös Bertolini törmäsi yhteen Piccinin? Corverten kanssa juuri ennen kuin Enrique tuli varikolle.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ei tuota Fian jatkuvaa vihaa Corvettea kohtaan jaksa katsoa. Puoli tuntia odotellaan turhaa rangaistusta tapahtumasta, joka oli taas vähän sellainen niinjanäin tilanne Bernoldin ohituksen jälkeen.

Chevyn tehdaskuski Gavin ajoi jälleen kerran upeasti, mutta ikävä kyllä eläkeläinen körötteli auton lopulta niille tutuille sijoituksille :rolleyes:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ei tuota Fian jatkuvaa vihaa Corvettea kohtaan jaksa katsoa.
Onneksi sitä ei kovin moni taidakaan katsoa. Jos GT1:n MM-sarjassa tapahtuu jotain, mutta kukaan ei ole näkemässä, onko mitään siis oikeasti tapahtunut? :idea:

Okei, oli halpa tikki, mutta pointti pysyy: Puoli vuotta on mennyt ja MM-arvo ei ole tehnyt tälle turhakkeelle yhtään mitään. Autot kiertää edelleen rataa, katsomot ammottavat tyhjyyttään, mediaa ei kiinnosta pätkääkään ja Ratel käärii hölmöläisten rahat. :jaska:

Ja sitten se antaa vielä tällaisia lausuntoja:
endurance-info.com sanoi:
Stéphane Ratel has also posed on the choice of the ACO to no longer allow the GT1 at the 24 hours of Le Mans and in Le Mans Series. His answer is abundantly clear: "Decision of the ACO, it is better news that I could have. I always wanted a single product. With the GT1, this is done. The ACO wants the P1 to be faster than the P2, the P2 are faster than the GT1... This forced us to reduce the performance of the GT1."
Toivottavasti jotain katosi käännöksessä tai sitten haluan samaa kamaa mitä Rotta vetää. :doubtful:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ja sitten se antaa vielä tällaisia lausuntoja:Toivottavasti jotain katosi käännöksessä tai sitten haluan samaa kamaa mitä Rotta vetää. :doubtful:
Mikäs tuossa nyt sitten muka mättää? Jos ja kun ACO haluaa eroon "liian nopeista" GT1:stä, niin sopii myös minulle vallan mainiosti. Pitäkööt ACO LMP1 ja LMP2 luokat ja kehitelkööt joukon jatkoksi vaikka vielä LMP3 ja LMP4 luokatkin. Hoidelkoot FIA ja SRO sitten GT-autot. Sitä kautta päästään ehkäpä (ja toivottavasti) eroon mm. turhan pienistä kuristimista ja liioitelluista lisäpainoista. GT1 - GT4 luokkien välillä pitääkin olla selkeät nopeuserot, niin ettei pikkuluokan autoilla päästä hyppimään nenille....

Tuo SRO:n allergia autonvalmistajia kohtaan vain vähän arveluttaa. GT4 ja ehkä vielä kolmonenkin soveltuvat kyllä hyvin privaatti tiimeille, kun autot on kokolailla pakasta vedettyjä. Mutta harvassa taitaa olla ne todelliset yksityistiimit, joilla on rahaa ja tietotaitoa kehitellä GT2 ja GT1 luokkien autoja täysin autonvalmistajista riippumatta.

AMG on täysin Mersun satelliiitti, RUF ja Gemballa ovat enemmän tai vähemmän riippuvaisia Porschesta ja samoin on Schnitzerin ja Alpinen laita suhteessa Bemariin.
 
Ylös