CARTer
Well-known member
- Liittynyt
- 20.9.2004
- Viestit
- 2315
No onhan tuo aika korkealentoista ”rehellisyyttä.”Mitä ihmeellistä (muu kuin rehellisyys) tuossa lausunnossa on?
Tuskin ACO halusi eroon GT1-autoista, koska ne olivat liian nopeita. ACO halusi eroon GT1-autoista, koska siellä viimeinkin tajuttiin kuinka auttamattomasti aika on ajanut niiden ohi. Ja se ei kyllä johdu kuristimista tai lisäpainoista, vaan olemattomasta kiinnostuksesta.Don Vito sanoi:Mikäs tuossa nyt sitten muka mättää? Jos ja kun ACO haluaa eroon "liian nopeista" GT1:stä, niin sopii myös minulle vallan mainiosti.
GT-autoilun juuret ovat Le Mansissa ja nämä kaksi ovat melkein synonyymejä toisilleen. Jos Ratel todella uskoo, että GT1:n on parempi olla itsenäinen ja ulkona Le Mansista, niin hän on vielä harhaluuloisempi kuin uskoinkaan. Hänhän selittää, että nopeammat LMP:t rapistivat GT1-autojen imagoa ja että ACO piti niitä vasta alhaisena kolmosdivarina. Ratelin järkeilyn mukaan luokka ei siksi kiinnostanut ja siksi nyt itsenäinen MM-sarja on parempi. Tämä idea tietenkin on kaukana todellisuudesta, koska vähänkin silmiään auki pitävä huomaa, että paremmilla säännöillä ja järkevämmillä autoilla varustettu GT2-luokka on oikeastaan osasanottajamäärissä ACO:n ja IMSA:n kestävyysajojen kuninkuusluokka..
GT2:n menestys ACO:n alaisissa kisoissa johtuu hyvin yksinkertaisesta syystä: Autonvalmistajien ja merkkien kiinnostus tulee aina olemaan Le Mansissa. Siksi on itsepetosta väittää, että nyt on parempi, ettei GT1-autoilla voi ajaa muualla kuin MM-sarjassa. Tämä kun johtaa tilanteeseen, jonka olemme jo nähneet, eli ainoa uusi GT1-auto, joka on rakennettu viimeisen kolmen vuoden aikana ja uusien GT1-sääntöjen mukaan on Nissan. Jos tarkoitus on kiertää rataa historic-kalustolla, voisi Ford GT:nkin edes korvata alkuperäisellä ja tuoda myös alkuperäinen Porsche 911 GT1 viivalle, koska tulevaisuuteen on turha pähyillä tällä konseptilla. Sen GTWC on jo näyttänyt.