GT & Protot 2015

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9717
Sijainti
Helsinki
Puolitoista sekuntia Palttalalla matkaa luokkavoittoon. Ganassi nappasi yleiskilpailun voiton.
Ganassi-tallilta dominoiva esitys, Joey Hand ja Scott Pruett tekivät loistavan suorituksen. Palttala oli lopulta toinen, GTD-luokan voittoon ajoivat Dodge #33 Ben Keating/Jeroen Bleekemolen.

Kestävyyskisojen viehätys perustuu suureen automäärään ja tiimityöhön. Olenko oikeilla jäljillä? :confused:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
Tulee vielä pitkä yö, kun kohta se onkin seuraavat kuusi tuntia WECiä. Mielenrauhan säilyttääkseni poikkeuksellisesti otin maksullisen streamin, ja näyttää päässeen eroon aikaisemmasta puskurointiongelmastaan.

Haastava kisa kuskeille ja varikkohenkilökunnalle, lämpötila kun tuolla on 34 astetta.

E: Ensi vuonna sarjaan tulee mukaan Meksikon osakilpailu
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Eurolta toki HD:nä suoraan katselen ja motorsilta välillä jos tarvitsee. Raskasta joo, montaa tuntia ei ehdi nukkua
kun tunkee jo ykköset päälle ja Su illalla Nassea. Mutta näinhän se saisi aina olla, kuolleena ehtii levätä, tai jotain.

edit. Tuosta Palttalasta piti sanomani että varmaan sekin joskus mielellään ottaisi kovat apukuskitkin, kun eihän
niitä voittoja koskaan tule jos ainoana ajaa kovaa ja napsii ohituksia.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
Onkos tuolla vähän yleisökatoa? Muualla kuin pääsuoralla on vähän sellainen "HJK:n runkosarjapeli Stadikalla"-fiilis.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
iRacingin foorumilla jenkit sanoo että kyllä siellä porukkaa on, on vain niin kuuma että ovat varjoissa piilossa. Plus
suuri määrä vaeltelee alueella.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Eurolta toki HD:nä suoraan katselen ja motorsilta välillä jos tarvitsee. Raskasta joo, montaa tuntia ei ehdi nukkua
kun tunkee jo ykköset päälle ja Su illalla Nassea. Mutta näinhän se saisi aina olla, kuolleena ehtii levätä, tai jotain.

edit. Tuosta Palttalasta piti sanomani että varmaan sekin joskus mielellään ottaisi kovat apukuskitkin, kun eihän
niitä voittoja koskaan tule jos ainoana ajaa kovaa ja napsii ohituksia.
Viime vuonnahan Palttalalla oli Tudorissa kova tallikaveri. Markuksen reittaus kun oli niin heikko, että hän meni luokan sääntöjen vaatimana "amatöörinä" Turnerin toisena kuskina ollessa Dane Cameron. Tälle vuodelle reittaus nousi ja nyt Markus on tallin ammattilaiskuski Marsalin ollessa amatööri.

Sunnuntain tarjonnasta ja Palttalasta puheen ollen. Tänään ajetaan Blancpain Endurance Seriesin päätöskisa, jossa Markusta eikä Marc VDS -tallia nähdä. Siitä harmi, että Palttala ja Luhr olivat kakkosena vain 7 pisteen päässä kärjestä Span voiton ja Paul Ricardin kolmossijan ansiosta (Span voittajista Catsburg ei ajanut Paul Ricardilla). Mutta täysi kausi ei ollut tallin alkuperäisissä suunnitelmissa, ja sekä Palttala että Luhr ajoivat COTA:lla tänä viikonloppuna. Tuossa vielä aiheesta artikkeli.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Webber/Hartley/Bernard veivät pääluokan voiton FIA WEC - COTA.

Patrick Kujala nähdään lokakuussa Blancpain Sprint - Misano kisassa mukana, ajopartnerina Mirko Bortolotti.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja tämänkin päiväisen kisan Kujala voitti. Aika dominoiva kausi, mihin seuraavaksi?

Kujalan vanhemmat tai ainakin toinen on suomalainen, mutta Espanjassa syntynyt ja kasvanut ja kisannut. Voi eikä, eihän sitä nyt voi sitten pitää suomalaisena kun aksenttikin on enemmän alonsoa kuin rallienglantia? :rolleyes: Mutta suomalaisella lisenssillä ajaa, joten kai siitä voi päätellä minkämaalaisena itse itsensä näkee.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Alex Buncombe, Katsumasa Chiyo ja Wolfgang Reip voittivat 2015 Blancpain Endurance Series Pro Cup mestaruuden.

Kisan voittoon Nurburgringillä ajoivat Von Ryan McLarenin kolmikko Rob Bell, Kevin Estre ja Shane van Gisbergen.
 

JGTP

Well-known member
Liittynyt
11.6.2015
Viestit
87
Kyllähän oli muuten mainio tuo Blancpain Endurancen viimeinen kisa. Siinä oli sitä mestaruustaistoa viimeiseen asti-tunnelmaa. Myös Von Ryanin Mclarenin #58 taktiikat tuntuu osuvan usein kohdilleen. Onko se sitten onnea vai neroutta, on ehkäpä tulkinnanvaraista. Kuitenkin aivan mahtavaa että voittivat tämänkin kilpailun sillä heidän #58 on suosikkini sarjan autoista!

Vielä on muuten sprinttisarjasta kaksi kisaa jäljellä Misanossa ja Zandvoortissa ja tätä Blancpain GT-sarjaa on ollut ilo seurata. Ehkä se itselle kiinnostavin autourheilusarja tänävuonna.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ja tämänkin päiväisen kisan Kujala voitti. Aika dominoiva kausi, mihin seuraavaksi?

Kujalan vanhemmat tai ainakin toinen on suomalainen, mutta Espanjassa syntynyt ja kasvanut ja kisannut. Voi eikä, eihän sitä nyt voi sitten pitää suomalaisena kun aksenttikin on enemmän alonsoa kuin rallienglantia? :rolleyes: Mutta suomalaisella lisenssillä ajaa, joten kai siitä voi päätellä minkämaalaisena itse itsensä näkee.
Jep. Tosin jos menestystä tulee, niin eiköhän jotkut "kaupalliset syyt" ala edellyttämään lisenssin vaihtoa. Ajoihan Ruuspärin pentukin alkuunsa suomalaisella lisenssillä, mutta sitten kun alettiin kolkuttelemaan isojen poikien luokkien ovella, niin lisenssi vaihtui notkeesti saksalaiseen.:nope: Vähän niinkuin sen yhden jalkapallon potkijan kanssa. Niin pitkään kun tahkosi jossain akatemiatasolla ja alasarjoissa kelpaisi olla suomalainen, mutta kun pääsi Arsenalin edariin niin johan tuli kiire vaihtaa edustusoikeudet Englantiin...:nope: Juuri päinvastoin kuin esim. koripallo-veljekset Murphy.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
iRacingin foorumilla jenkit sanoo että kyllä siellä porukkaa on, on vain niin kuuma että ovat varjoissa piilossa. Plus
suuri määrä vaeltelee alueella.
No joo, itse olen CotAa pitänyt jonkunlaisena Tilken parhaimmistona, mutta tämän TenTenthsin kertomuksen perusteella (joka tosin yhden ihmisen subjektiivinen näkemys) en sinne itse menisi. Esimerkiksi Mosportiin verrattuna kuulostaa vähän turhan virkamiesmäiseltä meiningiltä. Pohjoisamerikkalaisille radoille tyypillinen 'tailgating' jäisi tuolla toteutumatta. Camping-passit alkaen $400...

This was my first visit to COTA. As a point of reference my track experiences are limited to... Indy (shortly after return of F1), Mid-Ohio (a LONG time ago) and VIR (quite often)

I have mixed feelings about COTA. It is a bit of a maze to get around as a spectator. A lot of walking for not a lot of distance traveled. Paths in some areas and in others none (just walk across dead weedy fields). You are generally limited to T12 through T1 for viewing. The back half of the track appears to be effectively inaccessible, or if it is, difficult to get to. They seem to be building new grandstands on the back half so maybe in the future it will be easier see more of the track. Food prices were about what I would expect (expensive), but there was decent selection. Plenty of toilets (no lines). Parking was fine with free shuttles to front gate.

Most all of the staff I talked to seemed helpful and nice. Even the lady that chased me down after I had accidently walked past her into the VIP area was nice when she told me I wasn't supposed to be there. The only gripe I would have is at the front gate. They were IMHO a bit overboard on what they would NOT let in. I had a few full water bottles that was fine, but the half full one in my hand was not. I also was made to toss a small bag of Chex Mix snack. It was labelled "to large". I can only imagine they don't want people bringing in foot. On the plus side, they did have a few free water stations to refill water bottles.

I had the multi-turn pass, but was only asked to show that ticket once when going into grandstands. Attendance was low enough that I suspect there was little reason to police grandstand tickets. I can't comment on attendance this year vs. last or vs. other WEC events world wide.

I assume the lack of grid walk is a pretty standard thing for WEC? Or at least only those who have some type of VIP access can do that. There WAS WEC grid access, but it clearly was limited and even with it being limited was pretty full. It looked more like an "F1 style" grid with mechanics getting cars ready, TV reporters and VIPs.

Small complaint... There was a "Fan Invasion" of the grid at the end of the race to allow fans to get up close to the podium ceremonies. However those who come over from the main straight grandstand was blocked by the pit wall and they did not open the gates for some reason. So a large group of fans (myself included) was walled off for no reason. For those who just happened to enter from the paddock side was able to get as close as they wanted. I suspect this was just a lack of someone assigned to open those gates.

I would return for the right event, but missed the laid back atmosphere of VIR.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kyllähän oli muuten mainio tuo Blancpain Endurancen viimeinen kisa. Siinä oli sitä mestaruustaistoa viimeiseen asti-tunnelmaa. Myös Von Ryanin Mclarenin #58 taktiikat tuntuu osuvan usein kohdilleen. Onko se sitten onnea vai neroutta, on ehkäpä tulkinnanvaraista. Kuitenkin aivan mahtavaa että voittivat tämänkin kilpailun sillä heidän #58 on suosikkini sarjan autoista!

Vielä on muuten sprinttisarjasta kaksi kisaa jäljellä Misanossa ja Zandvoortissa ja tätä Blancpain GT-sarjaa on ollut ilo seurata. Ehkä se itselle kiinnostavin autourheilusarja tänävuonna.
Ja marraskuussa Macau GT World Cup, mihin viisi valmistajaa saa nimetä yksityistiimit.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Jep. Tosin jos menestystä tulee, niin eiköhän jotkut "kaupalliset syyt" ala edellyttämään lisenssin vaihtoa. Ajoihan Ruuspärin pentukin alkuunsa suomalaisella lisenssillä, mutta sitten kun alettiin kolkuttelemaan isojen poikien luokkien ovella, niin lisenssi vaihtui notkeesti saksalaiseen.:nope: Vähän niinkuin sen yhden jalkapallon potkijan kanssa. Niin pitkään kun tahkosi jossain akatemiatasolla ja alasarjoissa kelpaisi olla suomalainen, mutta kun pääsi Arsenalin edariin niin johan tuli kiire vaihtaa edustusoikeudet Englantiin...:nope: Juuri päinvastoin kuin esim. koripallo-veljekset Murphy.
Tässä tapauksessa vähän ihmetyttää että suomilisenssi tuskin on mikään etu kun on junnusta asti ajanut Espanjassa ja pelkällä eksotiikalla tuskin saa sponsoreita. Joten pelkkä uranedistys mielessä olisi varmaan kannattanut ottaa se Espanjan lisenssi.

En tiedä miksi Rosberg alkujaankaan ajoi suomalaisella lisenssillä (ja oikeasti ajoi eikä ollut jotain mutua?), kun eihän se tunne olevansakaan suomalainen. Kujala taas varmaan kokee olevansa suomalainen ja Youtubesta löytyi videokin missä puhui faijansa? kanssa suomea.

Jääkiekossa maajoukkuetasolla IIHF:n säännöt kieltävät kansallisuuden vaihtamisen n vuoden ajaksi, jos on pelannut tietyssä maassa tarpeeksi kauan tai tietyn maan maajoukkueessa tietyn ajan tai tietyn iän jälkeen. Moottoriurheilussa urheilulliset perusteet toki lentävät aina ensimmäisenä roskiin. :rolleyes:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jääkiekossa pitää pelata uuden kotimaansa sarjassa muistaakseni neljä vuotta putkeen ennen kuin voi edustaa tätä maata. Jalkapallossa jos olet pelannut maan 1 paidassa yhdenkin maaottelun aikuisten tasolla, niin et enää voi vaihtaa kansalaisuutta. Koripallossa homma käy paljon helpommin, moottoriurheilusta nyt puhumattakaan. Ajoihan joku mp-kuski muutaman vuoden Bulgarian lisenssillä kun oli sukset ja sauvat sekaisin Moottoriliiton kanssa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
Yksi syy, miksi en Tilkedromeista juuri välitä on tässä. Jos ette hiffaa, mikä kuvassa on vialla niin ei sitten.

 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Sanottiin tosin että IMSA:lla ei ollut henkilökuntaa/tekniikkaa kaikkien mutkien valvomiseen, joten sitten päättivät että villi länsi kaikille. Kuulostaa oudolta, mutta kalenterin kaikilla muilla radoillahan raja on ruoho...
 
Ylös