GT/Protot 2022

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Siihen on monta selitystä. Säännöt, tuulitunneli ja se, ettei BMW ole tehnyt runkoa itse, kuten ei moni muukaan. Rungot tulevat suurimmaksi osaksi muutamalta eri valmistajalta. Vai tekeekö joku valmistaja runkonsa itse? Ferrari? Porsche?
Juu, mä veikkaan ettei kukaan halua riskeerata tuulitunnelissa havaittujen tuloksien optimointia profiilin "tunnistettavuuden" kustannuksella.

90-luvulla GT1:sen olisivat näyttäneet erilaiselta jos säännöt eivät olisi pakottaneet tekemään 25 myyntimallia.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
90-luvulla GT1:sen olisivat näyttäneet erilaiselta jos säännöt eivät olisi pakottaneet tekemään 25 myyntimallia.
Nissanin GT1 kilpuri R390 ei ainakaan tehty 25 myyntimallia vaan tasan yksi "siviiliauto". TWR:n rakentamalle autolle lätkäistiin tasan miljoonan dollarin hintalappu. Ja tuskinpa vain Toyotan GT-Onestakaan montaa "siviiliautoa" on olemassa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Nissanin GT1 kilpuri R390 ei ainakaan tehty 25 myyntimallia vaan tasan yksi "siviiliauto". TWR:n rakentamalle autolle lätkäistiin tasan miljoonan dollarin hintalappu. Ja tuskinpa vain Toyotan GT-Onestakaan montaa "siviiliautoa" on olemassa.
Olen tämän aiemminkin sanonut, eli niissä tuotantomäärissä FIA katsoi kyllä paljon sormien läpi. 1997 kaudella Bernd Schneider oli jo mestaruusjuomat suihkutellut ennen kuin Mersulla oli näyttää se 25 siviiliautoa.

Mutta periaatteessa tuo kuitenkin määritti, minkälaisia autoja tehtiin. Ja aero on niistä(kin) päivistä kehittynyt.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Jos nuo kaikki yllä olevat toteutuvat ja pitävät puheensa, niin parin vuoden kuluttua on kasassa melkoinen kattaus Le Manssissa. Ehkä myös Acura (Honda) jossain vaiheessa innostuu tulemaan mukaan myös WECiin.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1404
Sijainti
Home
Konsta Lappalaisen autokunta ruudussa 15, lähetys käynnistyy klo15:30
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Kauden viimeisen DTM-kisan Hockenheimissa voitti Marco Wittmann. Etelä-Afrikan Sheldon van der Linde varmisti mestaruuden kolmannella tilallaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Viime viikonloppuna Luka Nurmi ajoi sijoille viisi ja neljä Ferrari Challenge Europe-sarjan päätöskisassa Mugellossa. Kokonaispisteissä hän sijoittui kolmanneksi. Mestaruuden vei Doriane Pin.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1404
Sijainti
Home
Viime viikonloppuna Luka Nurmi ajoi sijoille viisi ja neljä Ferrari Challenge Europe-sarjan päätöskisassa Mugellossa. Kokonaispisteissä hän sijoittui kolmanneksi. Mestaruuden vei Doriane Pin.
Sarjan päätöskisa ajetaan Imolassa 26-30.10.2022
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Axel Blomin autokunta starttaa tämän päivän kisaan ruudussa 22. Eilisessä kisassa sijoittuivat AM luokan kuudenneksi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8359
Sijainti
Helsinki
Ferrari Challene, World finals, Imola.

1. lähtö

1. Doriane Pin
2 Luka Nurmi
3, John Vartique

2. Lähtö
1. Eliseo Donno
2. Doriane Pin
3. Thomas Neubauer
***
7. Luka Nurmi

World Final
1. Thomas Neubauer
2. John Vartique
3. Doriane Pin
4. Luka Nurmi
 
Viimeksi muokattu:

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
232
Saapas näkee mitä Lucky Luke ajaa ensi ksudells. Sopimus Ferrsri Challengeen umpeutuu ja tietyt siviilikiireetkin sotkee kalenteris. Vähän on välivuoden merkkejä ilmassa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Pari tuntia jäljellä viimeistä Nordschleifen kisaa ja Trogenin autokunta #34 johtaa.


edit: Kolmanneksi tulivat. Tankkausongelmiin kaatui voitto.
 
Viimeksi muokattu:

Kaasujalka

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
67
Sunnuntai aamuna ajettavassa Super GT:n kauden viimeisessä kisassa on jälleen kerran useammalla kuljettajalla mahdollisuus voittaa mestaruus.

GT500-luokassa Nissanit #3 (Chiyo/Takaboshi) ja #12 (Hiramine/Baguette) sekä Hondan #17 (Tsukakoshi/Matsushita) ovat vahvimmin kiinni mestaruudessa, mutta teoreettiset mahdollisuudet ovat vielä olemassa Hondan #100 (Yamamoto/Makino) ja Toyotan #37 (Fenestraz/Miyata)

GT300-luokassa vahvimmin kiinni ovat Nissanin #56 (Fujinami/de Oliveira), Subarun #61 (Iguchi/Yamauchi) ja Nissanin #10 (Okusa). Teoreettisemmat mahdollisuudet on vielä Toyotan #52 (Kawaai), Nissanin #11 (Yasuda/Ishikawa) ja Mercedeksen #65 (Gamou/Shinohara).

Pari pientä muutosta ensi kaudelle:
Tämä on viimeinen SUPER GT-kisa jossa käytetään tavallista pumppubensaa. Ensi kaudella käyttöön tulee uusi "carbon-neutral" polttoaine, jota myös Super Formula siirtyy käyttämään.
GT500-luokassa sallitaan ensi kaudella aerodynamiikan kehitys rajatuilla alueilla.
Ja tähän viikonloppuun päättyy, ainakin toistaiseksi, Priuksen taival GT300-luokassa. Nykyiset säännöt eivät suosi neliovisia autoja, joten apr ilmoitti rakentavansa uuden kaksiovisen hybridillä varustetun kilpalaitteen ensi kaudeksi.
 
Ylös