Vittorio Jano
Well-known member
Näin ko. haastattelun eikä Häkä siinä spekuloinut polttoaineella tai renkailla.
Älä nyt ymmärrä väärin, mutta mikäli asia tosiaankin on niin yhdentekevää kuin aina toistamiseen jaksat vakuuttaa ja mikäli F1 tosiaankin on niin tylsää katseltavaa ("sunnuntaisin parempaakin tekemistä" jne.), niin näin tyhmemmälle tulee väkisin jossain vaiheessa hirveä halu kysyä, miksi kaltaisesi fiksu ihminen kaikesta huolimatta viitsii kuluttaa aikaansa vuodesta toiseen näillä yhdentekevillä f1-foorumeilla? Kai nyt Suomesta tai edes ulkomailta löytyy jenkkirautojen rassaukseen keskittyviä keskustelufoorumeita, joissa viisaat ja aikuiset ihmiset puhuvat ihan oikeasti tärkeistä asioista sen sijaan että jauhaisivat tämmöistä turhanpäiväistä formularoskaa?Originally posted by Off-Topic:
Mä oon joskus aikaisemminkin todennut, että mulle asia on sinänsä yhdentekevää.
Kauniita sanoja, mutta kun musta nimimittäin vaikuttaa siltä, että nimenomaan sä elät menestyksesi muiden kärsimien tappioiden kautta. Noh, ihminen on erehtyväinen.Mä pyrin elämään elämääni omin avuin mutta eläkää te kaikin mokomin jatkossakin menestyksenne ja tappionne muiden kautta.
Ei se Williams välttämättä ole se pahin kanto kaskessa. Asiahan voidaan myös kääntää aivan nurinniskoin! Ajatellaanpas asiaa niin että Williams kaksikko todellakin puskee kärkikahinoihin mukaan. Pistemenetyksiä siis on takuuvarmasti odotettavissa myös akselilla Michael ja David. Nyt jos Mika saa onnensa kääntymään ja voittoja rupeaa taas paukkumaan, niin kyllä Ralf ja J-P saavat esim. kakkos- ja kolmostiloillaan pakan taasen hyvään järjestykseen!Originally posted by Henkka:
OT:
No kyllähän se on Schumillakin yleensä ongelmista kyse, kun ei kulje. Tosiasia on kuitenkin se, että Cuutiopää ei tule koskaa olemaan Mikaa nopeampi kuski. Sen tietää Dennis ja se nähdään vielä tälläkin kaudella, että Häkkinen ottaa nuo piste-erot kiinni. Pahin kanto kaskessa tälle on tosiaan tuo Williamsin nousu kärkikahinoihin.
Vitut oli. Se on se kisan vähän yli kolmensadankilsan ajomatkan aika se joka ratkaisee. Yhdessäkään kisassa Häkkinen ei ole vielä ollut Coulthardia nopeampi koko kisan matkalla. Keskeyttämisetkin kuuluvat lajin luonteeseen, ja jos kerran Häkkiseltä on hajonnut auto tai jäänyt muuten vain Coultin taaksen, on Coulthard ollut parempi. Loppukaudesta sitten lasketaan koko kauden pisteet yhteen ja katsotaan kuka on ollut paras koko kauden aikana. Niin yksinkertaista se on. Coulthard on kokenut keskeyttämisiä enemmän kuin Häkä viime vuosina, eikä se laskenut Häkän arvoa kuskina yhtään.Originally posted by Misa1:
Jaaha, mun nähäkseni Häkä oli sekä Malesiassa että Brasiliassa kuin myös Melbournessa Davidiä nopeampi!
Kaivetaanpas fysiikan kirja esille:Originally posted by abc:
Davidian: Tiedätkö mitä sana "nopeampi" tarkoittaa????
Nyt säkin kyllä Davidian lasket tuon keskinopeuden täysin pieleen. Jos kisan keskinopeus on jokaisen kierrosajan keskiarvo jaettuna kisan matkalla, niin tuossa tulee yksiköksikin esim. h/km tai vaikka s/km, joka tapauksessa ajan yksikkö jaettuna nopeuden yksiköllä! Tai jos tarkoitat sitä, että kisan keskinopeus on jokaisen kierroksen keskinopeus jaettuna kisan matkalla, niin tuo menee silloinkin väärin. Tuolloin yksiköksi tulee esim. 1/h, ei järkevää, vai? Joka tapauksessa kuskin keskinopeus kisan ajalta on yksinkertaisesti matka, jonka kuski ajoi jaettuna ajalla, jossa kuski tuon matkan ajoi. Mitään kierroskeskiarvoja tuon laskemiseen ei todellakaan tarvita.Originally posted by Davidian:
Kierroksen keskinopeus muodostuu kierrokseen käytettyaika jaettuna kierroksen pituudella ja kisan keskinopeus muodostuu jokaisen kierroksen keskiarvo jaettuna kisan matkalla.