Häkkinen kakkoskuskiksi?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
McLaren päättää ykköskuski asetelmasta vasta kun pari kisaa on jäljellä. Jos sillon toinen on selvästi parempi niin toinen joutuu auttamaan. Pitäisi tämä jo olla kaikille melkoisen selvä?

Tietenkin on eriasia jos Häkkinen vapaaehtoisesti alkaa auttamaan Davidia jo aikaisemmin, mutta en usko Häkkisen sellaista tekevän, sen verran kovasta kuljettajasta on kuitenkin kysymys. :)
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Katso tuloksia parilta viime vuodelta niin se selvittänee logikkaani. Vai onko Mika mielestäni niin ylivertainen kuljettaja, että pieksee skotin huonommillakin osilla? Lisäksi toi Mikan lausunto Malesiassa hiukka helpotti loogista päättelyäni. Mä oon mielelläni spede, vaikka täysspedekin, jos se tarkottaa sitä, ettei ota asioita turhan vakavasti eikä anna jonninjoutavien juttujen kohottaa verenpainetta. Spedet pärjää, juu sii.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Et viittis Ohvi antaa linkkiä tai edes lähdettä tuohon Mikan Malesian kommenttiin? On tainnu mennä ohi silmien, kun en muista moista lukeneeni.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Lähde: Ilta-Sanomat. Muistaakseni Malesian kisan perjantain lehti, tai sitten lauantain.
 

LWe

Well-known member
Liittynyt
14.11.2000
Viestit
48
Sijainti
Suomi, Finland
Originally posted by MaranelloRed:
Sopii helvetin hyvin että ovat taas niin saatanan ritarillisia ja antavat kuskiensa syödä toisiltaan pisteitä. Vaikka aivan sama sillä Coulthardille tulee tälläkin kaudella se huono periodi ja Häkkinen käyttää sen kylmästi hyväkseen ja alkaa taistella mestaruudesta.

Schumi korjaa potin. :D
Valitettavasti tää on just se painajainen mitä saa pelätä koko ajan.

Sumi köröttelee vaan ku ratojen kuningas, samalla kun nöyrä Ruben-palvelija tekee kaikkensa, että esteitä ei Sumin tielle tule. Samalla Häkällä riittää teknistä epäonnea ja Suomen kaikkitietävä media on vakuuttunut asiasta, että kyllä Mika nyt on menettänyt motivaation ja saisi jo siirtyä pelkästään lapsenhoitajaksi.

Mutta silti kauden lopussa Sumi ja David on ihan jossain muualla kuin maailmanmestaruuskruunu päässä :D
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by Mica's:
Ruotsissa tosin voi olla suosittu
formulatähti ajamatta formula-1 autoa...
Mutta voihan Suomessakin! Kyllähän suurin osa tuntee F3:lla huristelevan Sanna 'Osaset' Pinolan, mutta varmasti tältäkin foorumilta löytyy monia jotka eivät osaa nimetä Suomen kaikkia F1-kuskeja, puhumattakaan jos mentäisiin kadululla keskiverto tallaajalta kyselemään...

[ 03-04-2001: Message edited by: Jmt ]
 

mullpig

Well-known member
Liittynyt
21.12.2000
Viestit
49
Sijainti
Chicago
Originally posted by Off-Topic:
Katso tuloksia parilta viime vuodelta niin se selvittänee logikkaani. Vai onko Mika mielestäni niin ylivertainen kuljettaja, että pieksee skotin huonommillakin osilla? Lisäksi toi Mikan lausunto Malesiassa hiukka helpotti loogista päättelyäni. Mä oon mielelläni spede, vaikka täysspedekin, jos se tarkottaa sitä, ettei ota asioita turhan vakavasti eikä anna jonninjoutavien juttujen kohottaa verenpainetta. Spedet pärjää, juu sii.
Siis epailet etta kaikki nama kaudet Mika on piessyt Scottia mennen tullen sen takia etta 'sinun' mukaasi hanella on ollut paremmat osat?!?!?!?!?!?!?!
Joo'o.....saalittavaa...
Melkein yhta pelle kommentti kuin "schumi on taysi luuseri sade kelin kuski koska teki ajo virheen Brasiliassa"

:p
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ei OT ole hakoteillä...vaan jotkut muut.
Itse muistan esim. nimimerkki Mikaelin pähkäilleen asiaa, jossakin hänen topicissaan ohimennen. Mika ns. lipsautti jossakin haastattelussa, että hänellä olisi "parempi auto" tms, jolloin Mikael taisi sitten pohtia onkohan Mikalle annettu virallinen ykköskuskin status...

Williams tulee tällä kaudella ottamaan (parhaita) pisteitä Mäcin ja Ferrarin nenän edestä ja siksi olisi tällä hetkellä parempi panostaa DC:hen. Jos Mika kuitenkin saa taidoillaan tai myöhemmin paremmaksi muuttuvan onnen seurauksena enemmän pisteitä kuin esim. DC, voitaisiin toimintatapoja muuttaa.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Ave !!!

Joopa joo. Jos jossain oltaisiin iloisia Mikan kakkoskuskin asemasta niin Maranellossa ja Grovessa. Samantien antaa sitten fudut koko miehelle ja palkkaa kakkoskuskin jolla olisi joku motiivi ja halu ajaa huipputallissa kakkoskuskina.

Mikaa ei yksinkertaisesti enää voi asettaa kakkokuskiksi ei, vaikka sopimuksessa sanottaisiin mitä, koska hän yksinkertaisesti lopettaisi ajamisen tykkänään tai tekisi Damon Hillit jolloin hänestä ei enää olisi missään tapauksessa mitään iloa sen enempää McLarenille kuin David Coulthardille.

Kaksi kertaa kolmesta tällä kaudella Mikan henki on ollut selkeästi vaarassa. Ekalla kerralla täysin tallin takia, toisella kerralla sekä talli että kuljettaja olivat vastuussa. Tätä taustaa vasten on ihan mahdoton kuvitella että Mika jatkaisi tosissaan, jos häneltä vietäisiin oikeus ajaa voitosta, vaikka hän nopeutensa puolesta ei ole ainakaan tallitoveriaan hitaampi ollut.

- Oho -
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
En mä mitään epäile, enkä edes välitä koko asiasta paskan vertaa. Kunhan tuon näkökohtia esiin. Yhtälö on kuitenkin täysin mahdollinen, eikä sitä vastaan ole juuri näyttöä muuta kuin McLarenin ilmoitukset. Taitaa kaikki tallit ilmoitella samalla tavalla. Lisäks tuollainen 'ykköskuskin asema' saattaa syntyä tallissa ihan tahattomastikin, sellainen on helposti tallissa pidempään olleella kuljettajalla. Menestys tahtoo myös imeä mukaansa menestystä, vaikkapa parempia henkilöitä auton ympärille pörräämään. Mun mielestä David on aika usein näyttänyt olevansa Häkkistä nopeampi tai yhtä nopea, joten pelkästä Häkkisen suvereenisuudesta skottiin nähden tuskin on kyse. Eron ei silloin pitäisi olla ainakaan niin suuri kuin mitä se on kolmena viime vuotena ollut. Tällä hetkellä David johtaa Häkkistä pisteissä 20-1. Viime vuonna oltiin kutakuinkin vastaavassa tilanteessa, David oli Häkkistä nopeampi ja menestyneempi, mutta tilanne muuttui. Minkä takia? Ja minkä takia sen piti muuttua?
 

Hënkka

Guest
Häkällä oli ongelmia ja tilanne muuttui, kun ongelmat saatiin ratkaistua. Häkä sai auton kulkemaan ja pääsi omalle tasolleen. Ei mun mielestä kovin vaikeata ymmärtää.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Originally posted by Off-Topic:
Lähde: Ilta-Sanomat. Muistaakseni Malesian kisan perjantain lehti, tai sitten lauantain.
No kun näinkin luotettavasta lähteestä on kyse, niin kyllä tuo sitten ilmanmuuta pitää paikkansa :rolleyes:
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Henkka, tuota juuri tarkoitan. Kun Häkällä ei kulje on kyse ongelmista. Kun jollain muulla ei Häkään verrattuna kulje on ongelmat pois suljettuja; kysehän on tietysti Häkän ylivertaisuudesta.
Sama homma ton tietolähteen kanssa; monien muiden kuskien kohdalla jopa huomattavasti kevyemmät (jos mahdollista) tietolähteet ovat aivan riittävän luotettavia, Häkkiselle ja McLarenille 'negatiivisissä' asioissa riittävän luotettava ei ole edes Ensyclopedia.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
Jaaha, mun nähäkseni Häkä oli sekä Malesiassa että Brasiliassa kuin myös Melbournessa Davidiä nopeampi!

Aika-ajoissa Häkä on jokaisen kisan tähän mennessä aloittanut toisesta rivistä ja David hänen takaa!

Paras nopeusmittari on nimenomaan aika-ajot, joten Häkän lausunto ei kuulosta kovin järkevältä. Tosin jos kyseessä on ollut Lauantain lehti niin silloin taisi David olla harjoituksissa hieman edellä mutta aika-ajot on se mikä merkkaa!

Ja IS ei kuulu kovinkaan luotettaviin F1 uutismediaan joten ei ole pohjaa noilla OT:een kommenteilla!

Kaikkien pitäisi jo tietää, että Macin taktiikka on ajattaa kahta tasapuolista kuljettajaa ja muutos tulee vasta kun toinen menettää teoreettiset mahdollisuudet mestaruuteen!

Ferrarin taktiikka on alun alkaenkin ollut erilainen, eikä se siitä muutu ennenku talliin tulee joku, joka näyttää aika-ajoissa olevansa nopeampi kuin Sumi!
 

Bishoujo

Well-known member
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
70
Turha se on viimevuotisia piste-eroja verrata. Jos Williamsilla pystyy ottamaan voittoja tänävuonna, niin Vesipään nousu mestariksi voi olla ylivoimainen tehtävä.
 

Hënkka

Guest
OT:

No kyllähän se on Schumillakin yleensä ongelmista kyse, kun ei kulje. Tosiasia on kuitenkin se, että Cuutiopää ei tule koskaa olemaan Mikaa nopeampi kuski. Sen tietää Dennis ja se nähdään vielä tälläkin kaudella, että Häkkinen ottaa nuo piste-erot kiinni. Pahin kanto kaskessa tälle on tosiaan tuo Williamsin nousu kärkikahinoihin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
OT:

Ahaa, eli siis kun muut (hyi! hyi!) perustavat "faktansa" huomattavasti kevyempiin (jos mahdollista) tietolähteisiin, mikäli nämä tietolähteet jollaintapaa tukevat heidän omaa elämännäkemystään, on kyseessä vain Häkkis-fanien (siitähän tässä nyt on pohjimmiltaan kysymys, eikö olekin?) epärehellisyys, sinisilmäisyys, tyhmyys, whatever, mutta kun herra itse tulee ja pamauttaa ilmoille Ilta-Sanomien kirjoitelmassa esitetyn lauseen on kyseessä a) FAKTA, jonka varaan kelpaa perustella vaikka mitä tai b) mikäli joku onneton ja asioista täysin tietämätön kehtaa asettaa tietolähteen luotettavuuden kyseenalaiseksi (tokihan tarina voi olla totta, mutta siitähän nyt ei olekaan kysymys), onkin kyseessä vain ja ainoastaan isällinen neuvo ja vihje siitä, millaista helvettiä elämä voikaan olla, jos kaikki toimisivat kuin Häkkis-fanit ja levittelisivät perättömiä tietoja :rolleyes:
 

Masa

Well-known member
Liittynyt
8.5.1999
Viestit
479
Kyllä Mika tosiaan sanoi niin, mutta kyseessä oli muistaakseni perjantain harjoitukset ja Mika mitä ilmeisimmin tarkoitti, että hänellä oli nopeampi auto vähäisemmän bensamäärän tai uusien renkaiden tahi näiden molempien seikkojen seurauksena.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
En mä tiedä, että se on totta vaikka se lehdessä Mikan sanomana olikin. Huvittava yhteensattuma kuitenkin, että sieltä suusta tollasta pääsi.
Jos ilta-sanomissa on vaikkapa Coulthardin narinoita ne kelpaavat varsin hyvin noin kymmenen Topicin aiheeksi ilman sen kummempia lähde epäilyjä. Toi Mikan lausuma vaan antaa ymmärtää, ettei skotin narinat ehkä olekaan aiheettomia. Ainakaan se ei anna ymmärtää päinvastaista.
Mä oon joskus aikaisemminkin todennut, että mulle asia on sinänsä yhdentekevää. Mä pyrin elämään elämääni omin avuin mutta eläkää te kaikin mokomin jatkossakin menestyksenne ja tappionne muiden kautta. Sitävartenhan toi kauniit ja rohkeet pyörii.
 
Ylös